|
Nok en potensiell drapsmann
|
Re: Nok en potensiell drapsmann
[Re: Dan]
13/06/2006 08:31
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
[Re: rsh]
13/06/2006 08:45
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skal jeg trekke noen konklusjon av denne diskusjonen, så virker det som om Dan, supernalle og Dennis mener at det er helt i orden at raser-syklister sykler tre-fire i bredden og hindrer annen trafikk, også der det finnes sykkelvei som godt kan brukes uten fare for gående eller andre syklister.
Mener dere virkelig dette?
Har da aldri sagt et pip om å sykle tre-fire i bredden, men når jeg/vi er ute med racer'n kjører vi alltid i veibanen (i mitt område finnes ikke sykkelstier som etter min mening er egnet for racer), vi følger trafikkreglene som kjørende, og vi sykler stort sett to i bredden. Når en bilist skal passere en syklist på norske landeveier med "riktig" sikerhetsavstand, må han uansett over midten. Da går det jo kjappere å kjøre forbi 10 "par" enn 20 syklister på rekke.
|
|
|
[Re: Oystein L]
13/06/2006 09:17
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jepp, dette burde man lært på kjøreskolen.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
[Re: supernalle]
13/06/2006 16:31
|
Christian M.
Ringrev
|
Ringrev
Som nevnt flere ganger nå, å kjøre forbi med personbiler er som regel aldri ett problem. Ett lite "honk" på hornet høres ut som en idee, hadde vi bare hatt en slik kultur her på bereget så man kunne varsle syklister uten å få fingern tilbake eller at de bare sperrer enda mer. Problemet på enkelte veier hvor det ferdes mye vogntog er jo att 50tonn trenger litt plass for å komme forbi.
Kjører en del båt og syklister kan sammenliknes med folk som seiler mye. Enkelte(noen få utagerende) skal på død og liv seile inn små sund og heeelt inn til pumpa for å fylle drivstoff, gjerne når det er stor trafikk, ferger i nærheten og smaaalt. Man MÅ ikke fordi om man kan.
|
|
|
[Re: Metasoma]
15/06/2006 16:01
|
loik
Ringrev
|
Ringrev
Har dere sett den nye farsotten nå? Tror det dreier seg om Sykle til jobben-deltakere, stort sett. Flere gange de siste ukene har jeg måtte passere syklister i rushtida, men disse folka har lagt seg helt til venstre i fila selv om de sykler rett fram over lang tid. Hva er greia?!? Hvis de skal forholde seg til vanlige trafikkregler, så sier jo de at det ikke er lov å kjøre forbi på høyresida. Så da har de egentlig sperra bilistenes rett til å passere. I tillegg får de møtende trafikk midt i mot. En vakker dag blir en eller annen skvisa mellom to møtende biler. venstre fila...
|
|
|
15/06/2006 16:08
|
loik
Ringrev
|
Ringrev
Jeg tror du skal lese litt du også, spesielt hva jeg skriver. Har jeg skrevet noe om farlige forbikjøringer? Hvor da?
Unødig bruk av hornet er forbudt, men det er ikke unødvendig å varsle de «tre-fire i bredden syklende»-BOC-raserne om at det nå kommer en bil som gjerne vil forbi.
Skal jeg trekke noen konklusjon av denne diskusjonen, så virker det som om Dan, supernalle og Dennis mener at det er helt i orden at raser-syklister sykler tre-fire i bredden og hindrer annen trafikk, også der det finnes sykkelvei som godt kan brukes uten fare for gående eller andre syklister.
Mener dere virkelig dette? Er det bare raser-syklister som sykler tre-fire i bredden som bruker sykkelveier???????????????????????????????tenker du før du skriver?????????????????????????????????????????????????????????
|
|
|
[Re: loik]
15/06/2006 16:38
|
rsh
Besatt
|
Besatt
Sveinung
|
|
|
15/06/2006 17:37
|
nicolai
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
|
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Han fant jaffal spm. tegn knappen.
/Are Nicolai
|
|
|
[Re: nicolai]
16/06/2006 07:48
|
EgilS
More than words
|
More than words
En kjenning hadde et litt ublidt møte med en bilist her om dagen:
De var noen kompiser som hadde vært på Elgsethytta (Trondheim) og var på tur tilbake til byen via Kobberdammen. Disse karene er av typen som sykler for å få en tur og ikke for å trene (sykkelklær ala grilldress). Nedover Tømmerdalen dro de på skikkelig for å se hvilken fart de kunne få. Ved golfbanen kommer en svart Mercedes ut. Første syklist passerer før bilen kommer ut i veien. Min kjenning, som kommer like etter, må bråbremse for ikke å treffe bilen. Han svinger opp på siden av bilen og slår til vinduet for å "gi beskjed", hvorpå bilen presser han ut i grøfta. Heldigvis var farten nå så lav at det gikk bra. Han kommer seg opp på veien og forbi bilen, stopper foran den slik at bilen må stoppe. Sjåføren kommer ut og griper tak i min bekjente slik at jakka revner. Heldigvis dukker kompisene nå opp. De tar sjåføren og hiver han inn i bilen igjen, og tar samtidig bilnøklene og kaster de til skogs. Deretter dro de.
|
|
|
|
|
|