Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Mulighet og interesse for nytt forum

Re: Mulighet og interesse for nytt forum [Re: baroudeur] #2737644 07/07/2023 09:57
olechr Offline
More than words
More than words
Litt gøy at de sier det krever så mye tid og de skal ha fokus på artikler. Så tar en her å smeller opp ett forum på ett par dager som er bedre :-P

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Mulighet og interesse for nytt forum [Re: olechr] #2737647 07/07/2023 11:10
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: olechr
Litt gøy at de sier det krever så mye tid og de skal ha fokus på artikler. Så tar en her å smeller opp ett forum på ett par dager som er bedre :-P

Når man ikke ser eller forstår mer helhet enn det der, så blir det enkelt ja.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Mulighet og interesse for nytt forum [Re: pharynx] #2737648 07/07/2023 11:18
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: pharynx
sykkel.org virker veldig bra! en 2023-utgave av dette forumet som i tillegg er veldig mobilvennlig. invision har sikkert en app også for lett tilgang til forumet.

kanskje TS sitt downfall er en blessing in disguise? nå får man et oppdatert forum som er brukervennlig.

Alltid greit og lettere når man kan starte med blanke ark og ikke trenger forholde seg til historikken.

Hva hadde "vi" sagt om FriFlyt hadde sagt "hei, vi sletter hele forumet å starter med blanke ark, trykk her for å registrere deg på nytt".

Forskjellen er at det nye ikke har noen krav til leveranse, personvern, oppetid eller andre regulatoriske og lovmessige ting.
Hvis forumstarter blir sjuk og ikke kan trykke en knapp så kan jo ting bare slutte å virke, ingen kan si noe, men når er selskap har et driftsansvar så blir det litt mer alvor av det...

Men, om ikke annet har trådene som fulgte etter nyhetene om nedleggelse av forumet avdekket hvor lite forståelse og kunnskap om teknisk drift, ansvar, personvern etc det er hos flere av brukerne av forumet (ikke rettet til deg pharynx).

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Mulighet og interesse for nytt forum [Re: baroudeur] #2737649 07/07/2023 11:26
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hovedpoenget er at om journalistikk skal lønne seg må man bruke tid på lønnsomt innhold, ikke alt mulig annet

Re: Mulighet og interesse for nytt forum [Re: larsdx] #2737650 07/07/2023 11:38
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: larsdx
Hovedpoenget er at om journalistikk skal lønne seg må man bruke tid på lønnsomt innhold, ikke alt mulig annet

Nettopp.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Mulighet og interesse for nytt forum [Re: baroudeur] #2737654 07/07/2023 12:42
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå slipper FF å bruke tid på forumet så da får vi en ketsjupflaske av inspirert og flott sykkeljournalistikk, mens forumet lever videre i enda bedre omgivelser. Vinn, vinn!

Re: Mulighet og interesse for nytt forum [Re: RazeFaze] #2737657 07/07/2023 17:03
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: RazeFaze
Sitat: olechr

Når man ikke ser eller forstår mer helhet enn det der, så blir det enkelt ja.

Jo skjønner at det er mer enn som så, og er satt veldig på spissen. Blir likevel veldig overrasket om forumet har tatt så mye tid at det kommer til å være merkbart når det kommer til nytt innhold på de vanlige terrengsykkelsidene. Kan jo ikke akkurat si det ble stor forskjell på terrengsykkel.no når de sluttet å lage et helt blad til noen sider i friflytbladet.

Skjønner samtidig at det blir nesten umulig å konkurrere mot de større sidene på engelsk som har mye større marked. Så blir litt kamp mot vindmøller er jeg redd. Overgangen fra et flott blad til digital satsning har gått litt seigt dessverre. Håper terrengsykkel klarer å få opp nettsider som er tilsvarende bra som bladet var. :-)

Redigert av olechr; 07/07/2023 17:11.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Mulighet og interesse for nytt forum [Re: baroudeur] #2737663 08/07/2023 01:49
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Brabus,

Takk for at du melder deg til å bidra! Du kan kontakte meg på eposten over.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Mulighet og interesse for nytt forum [Re: baroudeur] #2737665 08/07/2023 06:18
L
Lostnorwegian Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
L
Er det ikke mulig å "slå seg sammen" med fjellforum? Har brukt det i mange år nå til fjellturer, og forumet er allerede der. Bygget ut noen underkategorier til sykling så er alt på plass.

Re: Mulighet og interesse for nytt forum [Re: Lostnorwegian] #2737666 08/07/2023 06:30
baroudeur Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: Lostnorwegian
Er det ikke mulig å "slå seg sammen" med fjellforum? Har brukt det i mange år nå til fjellturer, og forumet er allerede der. Bygget ut noen underkategorier til sykling så er alt på plass.

Det forumtekniske er på plass på nytt sykkelalternativ også: Sykkel.org

Re: Mulighet og interesse for nytt forum [Re: runermm] #2737692 09/07/2023 07:58
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: runermm
Nå slipper FF å bruke tid på forumet så da får vi en ketsjupflaske av inspirert og flott sykkeljournalistikk, mens forumet lever videre i enda bedre omgivelser. Vinn, vinn!

Avsporing, men benytter anledningen. Jeg synes Fri Flyt har hatt mange gode skribenter, men prioriteringene hvert fall på ski og sykkel har jeg aldri helt forstått. Bortsett fra testene som jeg forstår man legger mye ressurser i, har det vært mye enten / eller. Enten veldig for menigheten som er opptatt av veldig marginal gains eller veldig dumb it down for folk som har vært en tur i gullia og er nysgjerrig på stisykling.

Det har vært lite mennesker og veldig mye gjenbruk av de samme "kjendisene", Brage Vestavik ,Petter Fagerhaug, etc. Jeg vil mye heller lese om helt vanlige stisyklister som jeg kan identifisere meg med. Om man ser på hva som genererer inntekter i mediebransjen er det dette folk vil ha. Fri Flyt har jo fått inn David V. fra VG nå som jeg vet er ekstremt dyktig, men jeg synes fortsatt det virker som man fortsetter i det samme sporet.

Jeg hadde gjerne betalt for et nettmagasin jeg fikk glede av å lese, men når det eneste som lokker meg inn er en test av en sykkel jeg kan finne gratis andre steder holder det ikke.

Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå