Styrkeprøvens død
|
Re: Styrkeprøvens død
[Re: RoyE]
13/06/2023 11:48
|
Magnoos
Ringrev
|
Ringrev
De kom i utgangspunktet med en meddelelse om at de hadde kuttet antall matstasjoner som bagasje kunne sendes til ned til 2, men omgjorde på det etter kritikk. De innførte regel på at bagasjeposene skal være små drybags som ikke skal veie mer enn 1.5kg, så mindre muligheter for helgardering enn før. Det var dog mange som ignorerte dette. Aha, skjønner. Da tror jeg ikke det er noe som skal påvirke meg i nevneverdig grad. Når jeg ser blogginnlegg og bilder fra tidligere års deltakelse fra diverse så forstår jeg at arrangør må sette grensen et sted. Både kofferter og plastkasser i diverse størrelser har vært en standard måte å pakke på for mange deltakere later det til, og det er selvsagt ganske plassbesparende å kreve at myke poser/bager brukes i stedet for. Ikke noe jeg har lagt merke til, men håper jo det er mulig å sende litt mer enn 1,5 kg fra start til mål da, en typisk pendlersekk med essentials for eksempel.
Specialized Phenom 155 mm kjøpes
|
|
|
[Re: Magnoos]
13/06/2023 12:28
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
Det er i såfall 1,5 kg pr kolli, men det var ingen kontroll av dette i fjor så langt jeg klarte å se. Jeg antar det store poenget her er å få bukt med store, digre kasser som er unødvendig plasskrevende og voluminøse, og få det over i noe som er enklere å få plassert/stablet i mindre kjøretøy.
#10 It never gets easier, you just go faster. Strava
|
|
|
[Re: Panda]
13/06/2023 15:46
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Noen som vet hva matstasjonene inneholder ? Sånn i utgangspunktet har jeg tenkt det jeg starter (pr værmelding nå) med er det jeg avslutter med, dvs min samboer står nok ved vikingskipet og evt kan ta med seg noe jeg "ikke trenger". Men er det noen her som sykler i den "raskeste" fellestartpuljen, dvs start kl 4.25 ? og sender dere poser nedover mot Oslo ? Er jo litt bortskjemt etter 19 hvor p1 fikk strålende oppvartning med drikkeflasker, matpakker, gel, barer linet opp, så var raskt inn, raskt ut. Men antar at folk flest i den "raske puljen" ikke er så gira på overdreven stopp og venting, mest hent mat, fylle drikke, do og sykle videre ?
Redigert av Oddefa; 13/06/2023 15:49.
|
|
|
[Re: Egil52]
14/06/2023 06:42
|
Don Eikemo
Medlem
|
Medlem
D
Mål på Olavsgård? Da er det jo ikke Trondheim - Oslo lenger.
Det nye konseptet er Trondheim - Skedsmo;) Det var vel Olav Tryggvason som grunnla Trondheim. Med målgang på Olavsgaard er på sett og vis ringen sluttet. Det blir ikke vindvest i år, men skinnvest.
|
|
|
14/06/2023 19:18
|
ket16
Ringrev
|
Ringrev
Kan opplyse om at løypa er ferdig merket gjennom Melhus og forbi Kvål. Håper det skal stå stasjonære vakter ved krysset der rytterne skal ut på E6 sør for Kvål (etter 110-sonen).
Ketil
|
|
|
14/06/2023 19:30
|
Plankepetter
Veteran
|
Veteran
Nå trues de på nytt med avlysning av veivesenet
|
|
|
14/06/2023 20:23
|
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Jeg kan jo skjønne at vegvesenet reagerer på denne frasen fra arrangørens informasjon til deltakerne - det kunne ikke falle meg inn å sykle i veien på noen del av den strekningen - særlig ikke når tillatelsen er gitt med eksplisitt forutsetning om å bruke sykkelveier fra Olavsgård og inn. Det er ikke forbud å sykle verken på riksveien opp til Gjelleråsen, gjennom rundkjøringene på Gjelleråsen eller på Trondheimsvegen (Rv4) inn til Årvoll/Bjerke. Vi antar at en del av våre deltagere på eget initiativ vil velge å sykle i hvert fall deler av disse strekkene på vei og ikke bruke gang- og sykkelvei, siden det vil gi bedre sikkerhet både for dem selv og for gående og andre brukere av dette veinettet. Men rimelig spes. at Vegvesenet på nytt setter seg på bakbena ved å kreve at arrangøren sender inn ny søknad for å få lov til å skilte sykkelveien, 2 virkedager før starten går. Hvis politiet er på ballen, står de og bøtelegger alle syklister uten ringeklokke på G/S langs RV4, bare for å toppe motviljen til Vegvesenet 
Create the problem and sell the solution
|
|
|
[Re: DuffMcShank]
15/06/2023 06:33
|
Tronda
Entusiast
|
Entusiast
Jeg kan jo skjønne at vegvesenet reagerer på denne frasen fra arrangørens informasjon til deltakerne - det kunne ikke falle meg inn å sykle i veien på noen del av den strekningen - særlig ikke når tillatelsen er gitt med eksplisitt forutsetning om å bruke sykkelveier fra Olavsgård og inn. Det er ikke forbud å sykle verken på riksveien opp til Gjelleråsen, gjennom rundkjøringene på Gjelleråsen eller på Trondheimsvegen (Rv4) inn til Årvoll/Bjerke. Vi antar at en del av våre deltagere på eget initiativ vil velge å sykle i hvert fall deler av disse strekkene på vei og ikke bruke gang- og sykkelvei, siden det vil gi bedre sikkerhet både for dem selv og for gående og andre brukere av dette veinettet. Men rimelig spes. at Vegvesenet på nytt setter seg på bakbena ved å kreve at arrangøren sender inn ny søknad for å få lov til å skilte sykkelveien, 2 virkedager før starten går. Hvis politiet er på ballen, står de og bøtelegger alle syklister uten ringeklokke på G/S langs RV4, bare for å toppe motviljen til Vegvesenet  Sånn blir det når man ikke får tillatelser på stell lang tid i forveien.. Veimyndighetene så vel for seg at alt ble avsluttet på Hellerudsletta og det burde det jo.. Siden all logistikk fortsatt er på Valhall må alle/de fleste inn der uansett. Alle skjønner jo at 1300ish syklister på gangveiene fra Hellerudsletta og inn til byen blir en smule kaos og potensielt farlig for andre brukere av gang og sykkelsti.. Og det blir vel en smule kaos om de bruker veien og men som de skriver så er det lov å sykle på veiene opp til Gjelleråsen og ned videre til Valhall.. Dette er vel ikke søkt om brukt til sykkelritt men teknisk sett er jo rittet ferdig så de kan ikke si noe på dette.. Problemet er jo at for å merke veien må de vel søke. Utlendinger og andre med geografiske utfordringer kan komme til å slite med å finne frem til Valhall tenker jeg. Jøje meg for ett rot!
|
|
|
15/06/2023 07:14
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
En burde i allefall avslutte rittet på Hellerudsletta og kalle det mål. Slik kan også de som ikke må/trenger til Oslo bli plukket opp der (antar parkering Hellerudsletta er ok stor ?). Ser for meg at en gode del av de 1600+- deltagerne (som meg) skal nordover/vestover/østover og ikke lenger tur en ikke trenger å dusje i Valhall. Hadde jo løst en del av problemet hvis vi bare kan avslutte der. Ja det er kult med målområde, premier og mingling men ikke noe en må mener jeg. Pri 1. Gjennomføre rittet. Så kunne en hatt en baggasjebolk for Valhall og en for Hellerudsletta/Olavsgård ved start.
Noen som har mer oversikt hva som er på matstasjonene ? Mener da, feks om det er ulikt innhold, brødmat, frukt, lefse, barer etc, evt også en gel å plukke med seg. Ser Enervit er sponsor, antar de har drikken da ?
Redigert av Oddefa; 15/06/2023 07:15.
|
|
|
15/06/2023 09:44
|
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Ja altså hvis de hadde visst at de fikk avslag på å entre Oslo for et år siden, burde de heller planlagt med f.eks. Exporama som "det nye Valhall".
|
|
|
[Re: Oddefa]
15/06/2023 11:22
|
Tronda
Entusiast
|
Entusiast
En burde i allefall avslutte rittet på Hellerudsletta og kalle det mål. Slik kan også de som ikke må/trenger til Oslo bli plukket opp der (antar parkering Hellerudsletta er ok stor ?). Ser for meg at en gode del av de 1600+- deltagerne (som meg) skal nordover/vestover/østover og ikke lenger tur en ikke trenger å dusje i Valhall. Hadde jo løst en del av problemet hvis vi bare kan avslutte der. Ja det er kult med målområde, premier og mingling men ikke noe en må mener jeg. Pri 1. Gjennomføre rittet. Så kunne en hatt en baggasjebolk for Valhall og en for Hellerudsletta/Olavsgård ved start.
Noen som har mer oversikt hva som er på matstasjonene ? Mener da, feks om det er ulikt innhold, brødmat, frukt, lefse, barer etc, evt også en gel å plukke med seg. Ser Enervit er sponsor, antar de har drikken da ? De skriver at om du ikke har noe på hente av bagasje og gir F i medalje så har du fullført når du passerer målstreken ved Olavsgård og står fritt til å reise rett hjem. Noen har sikkert fått nok av sykling og blir hentet i bil på Hellerudsletta og blir kjørt ned til Valhall for å hente bagasje/medalje også tipper jeg  Ellers har jeg aldri hverken på Styrkeprøven eller andre ritt i Norge blitt servert noe annet en mer eller mindre grønne bananer, lefse/kanelsnurre og brødmat. Sportsernærningsponsor begrenser seg gjerne til å levere sportsdrikke. Aldri barer eller gel men det vet du sikkert som har syklet fler ritt en meg tipper jeg. Nedover i Europa er det bedre slik. Billigere påmelding og mer servering. På Flandern Rundt i år var det barer og gel tilgjengelig for alle i tillegg til alt annet man kunne tenke seg! Proffe saker! 
|
|
|
15/06/2023 11:34
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har bagasje som sendes fra Trondheim. Ja da er det enklere å bli hentet på Hellerudsletta og så dra til Valhall for å hente bagasjen, men hadde vært enda enklere å hente den på Hellerudsletta. Men skal ikke klage. Vil ha ritt, tåler å dra til Valhall. Som viking skal jeg dit lell en gang. I 19 var det både gel, barer, brødskiver etc linet opp til oss (som da syklet pulje 1). Aldri fått bedre service på ritt i Norge. Nå er det vel ikke noe som heter P1 men antatt raskeste pulje, men antar en del der er ute etter å sykle fortest mulig og minst mulig stopp. Lefser er ok, lett å ta med seg, ha i lommen og spise når det passer seg.
|
|
|
15/06/2023 12:00
|
Tronda
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har bagasje som sendes fra Trondheim. Ja da er det enklere å bli hentet på Hellerudsletta og så dra til Valhall for å hente bagasjen, men hadde vært enda enklere å hente den på Hellerudsletta. Men skal ikke klage. Vil ha ritt, tåler å dra til Valhall. Som viking skal jeg dit lell en gang. I 19 var det både gel, barer, brødskiver etc linet opp til oss (som da syklet pulje 1). Aldri fått bedre service på ritt i Norge. Nå er det vel ikke noe som heter P1 men antatt raskeste pulje, men antar en del der er ute etter å sykle fortest mulig og minst mulig stopp. Lefser er ok, lett å ta med seg, ha i lommen og spise når det passer seg. Ja, i følge Landevei magasinet har det jo nå blitt bråk rundt transport mellom Hellerudsletta og Valhall så kunne jo løst endel og unngått at alle syklet ned til Valhall med å ha en bagasjebil som kjørte til Hellerudsletta samt noen som sto og delte ut medaljer der også.. Kan ikke være mye ekstra logistikk med det.
|
|
|
15/06/2023 14:27
|
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
For å fortsette mat-OT: T-O har i hvert fall tidligere hatt noen varianter av varm mat på Kvam - fra husken har det vært pølser eller betasuppe.
JR har for øvrig lapskaus på Lom og nystekte vafler på Sognefjellshytta
|
|
|
15/06/2023 15:04
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Jeg er dypt imponert over enhver som sykler Styrkeprøven.
Og enda mer kudos for å gjøre det under en hetebølge.
Når det måtte passe, hører jeg gjerne om hvordan dere sikrer væske- og saltbalansen.
|
|
|
15/06/2023 20:43
|
Gew88
Veteran
|
Veteran
Skal ikke kuppe tråden, så fortsett under, men mtp Styrkeprøvens trøbbel med vegvesenet og polti. For de som kan og gidder; det er protest i Oslo tirsdag 20.juni kl 16, rettet mot dårlig tilrettelegging, blant annet for muligheten til å arrangere ritt. Cykleforbundet skal holde appell. Står mer her; Arrangement på facebook
|
|
|
[Re: Sepeda]
18/06/2023 07:08
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg er dypt imponert over enhver som sykler Styrkeprøven.
Og enda mer kudos for å gjøre det under en hetebølge.
Når det måtte passe, hører jeg gjerne om hvordan dere sikrer væske- og saltbalansen. Ikke noe hokus pokus eller supergjennomtenkt plan for min del men drikke mest mulig, sykle med 0.75 flasker. Er ok med drikke/matstasjoner underveis, mens jeg/de fleste jeg syklet med (blir til man avtaler underveis hvor en stopper) stoppet på annenhver, men når varmen slo til (for min del litt etter Kvam, før det fin temp inkl 20 min tett regnvær ned Dovre etter Hjerkinn, ellers mer lett overskyet en sterk sol før midtveis i Gudsbrandsdalen. Næring var baguetter (matstasjoner), lefse (medbragt og fikk på Hamar), sjokolade/marsipan (medbragt, spist før det ble varmt), gummigodt/seigmenn (medbragt og fikk mer på Hamar-anbefales i varmen). Hadde med meg High5 elektrolytt tabletter som jeg blandet i sportsdrikken underveis, tror jeg fylte sportsdrikke på alle stasjoner jeg stoppet, hadde inntrykk en del byttet til vann på siste matsjoner. Jeg drikker sjelden sportsdrikke på trening, men bruker heller ikke å reagere (negativt ) på de når jeg drikker det på ritt. Til sist hadde jeg med gel og tok vel 5 gel tilsammen, 2 av de siste 4 milene, hadde nytte av de. Siste 4 timer + gikk det i veldig høyt tempo (kom en gruppe med unge x-NTG Lillehammer studenter som tidsvis tråkket enormt bra på. Beina var gode nok til jeg hang bra med, men siste 3 mil kom det noe krampe som jeg klarte å drikke ut (overdrev drikking, gikk ikke tom for drikke for hadde litt igjen ved målgang) og "vispe" ut selv om sistnevnte ikke var like lett siden tempo var tidvis høyt. Var lett å kle seg for årets ritt, hadde ikke med meg noe ekstra jeg ikke brukte eller hadde lagt ut. Startet med trøye, vest, armer. Vesten tok jeg av på vei opp Drivadalen etter Oppdal. Når regnet kom var det ca 15 gr og frøs ikke, armene tok jeg av etter Dombås. Dumpet vest og armer i Hamar hvor samboer sto. Ble ikke solbrent til tross for mange timer i sola og varmen. Solkrem funker det. Opplevelse av rittet ellers ? Var en fantastisk dag, som svingte mellom ritt, tur,ritt, tur, ritt alt ettersom. Var ikke våken/sterk nok når det gikk en større gruppe etter ca 6 mil. Etter første pissestopp tok jeg en føring og slapp meg bakover, akkurat når noen gikk til (pluss noen som ikke tok pissestopp lå noen hundre meter lenger frem) var jeg fortsatt på vei bakover. Klarte ikke å mobilisere nok til å støte meg opp til gruppa foran (noen rundt meg klarte det). Havnet da solo i 15 km for kom jo ikke noen bak heller før lenge etterpå. Gikk da over i turmodus, tok bilder, stoppet opp og koste meg også da. Det eneste var at når den gruppen bak innhold et av lagene vi syklet forbi tidligere så var det komfortabelt å ligge bak, men akk så kjedelig i lengden og det går veldig sakte i bakkene. Samme skjedde nå vi hang med Rye i Gudsbrandsdalen. Tok de først igjen litt før Hjerkinn, men hadde da følge med noen tyskere og en nederlender som vil kjøre litt hardt og til sammen var vi en god gruppe fra Hjerkinn til Lillehammer + litt til og en av de kom jeg i mål sammen med også), så vi kjørte fra Ryegjengen over fjellet, men jaggu kom de som en kule på etter Dombås og tok oss igjen. Ble da liggenes bak de en del mil, som sagt komfortabelt men ganske kjedelig og da var 3 av tyskerene klar for hardkjør så dro vi fra når Rye stoppet for en pissestopp. Når det er sagt er det noen fra Ryelaget på forumet her ? for hva var den pisssingen trillende underveis for noe ? Klar over at proffene gjør dette, men når en har matstopp, pissestopp så ser det unektelig litt rart å begynne å pisse på i fart med en hel gjeng rett bak. Tenkte jo det handlet om at de ikke ville ha "gratispassasjerer", eller om dette bare var noe de "trente på". I alle tilfeller så de komisk ut, ikke minst siden de pisset på seg selv. De utenlandske jeg la sammen med syntes det var rar oppførsel iallefall. Spesielt siden en hadde god tid til å pisse på pausene. Men okke som, etter Tretten hvor Rye tok en kort pissepause (akkurat) kjørte jeg og 3 av tyskerne + en norsk videre. Det gikk ganske fort og jeg måtte minne den sterkeste av de at vi hadde over 20 mil igjen, han tok hintet. Så klarte vi utrolig nok å sykle feil før Vingnes. Sporet som Styrkeprøven har laget hadde etter Jørstadmoen en sving opp i åsen og ikke rett frem til Vingnesbruen langs Lågen. Tyskerne (alle ) hadde sporet på og var veldig klar at vi skulle opp der. Jeg hadde sporet på GPS men ikke aktivert det og når jeg gjorde det så den jaggu at der skulle vi opp. Ble vel da blind for å sjekke skilt (husker ikke jeg så noen), så noen racerspor på grusen men ikke skilt opp der, syntes det var rart de hadde lagt til en 100 hm bratt grusklatring der også så trodde dette var feil valg av oss men gadd ikke snu i tilfelle dette var riktig. En bratt grussvei ned igjen og da kom det en stor gruppe under oss, var litt irritert på meg selv da. Dette var en blanding av ryttere vi syklet med tidligere og en stor TVK gruppe + de x-NTGene jeg jeg nevte over her som begge grupper hadde startet etter oss. Så da var det turmodus igjen frem til Brøttum før det etter dette ble fokus på hard kjøring igjen og sånn sett en digg avslutning. Tok igjen mange av de som stakk fra før Oppdal frem mot mål, noen få hang på (Frank Løke, fin fyr, hadde mange god samtaler med han i dag) andre var sluttkjørt og hadde nok med å komme seg fremover. Vil gi masse kudos til arrangøren, som tross alt motgang arrangerte rittet, som hadde gode matstasjoner. Klart følelsen ved start og målgang hadde en form for b-preg men slik blir det, ikke minst når det er langt i mellom de som kommer i mål. Var dette siste gangen det ble arrangert ? Eller skal en lage et målområde annen plass. Strengt tatt er Olavsgård Oslo for de fleste av oss som bor nord for Gardemoen. Må ikke til Oslo by. Håper dette ikke er siste gangen men spent om det blir slik. En annen ting, syntes biltrafikken gjennom Gudsbrandsdalen var snillere en når jeg sykla i 2019. Færre frustrerte bilister ? Mulig de var og badet.
|
|
|
18/06/2023 07:48
|
saktetur
Entusiast
|
Entusiast
Takk for fin oppsummering @Oddefa, alltid interessant å lese selv for en ikke rittsyklist som meg.
|
|
|
18/06/2023 08:39
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Takk og gratulerer, Oddefa!
Å sykle over 500 km i ett strekk er i seg selv nettopp en styrkeprøve, uansett værforhold og temperaturer, og jeg trodde virkelig at mange ville slite i heten.
En tøff gjeng, dere.
Håper og tror at rittet overlever.
|
|
|
20/06/2023 07:45
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Når det er sagt er det noen fra Ryelaget på forumet her ? for hva var den pisssingen trillende underveis for noe ? Klar over at proffene gjør dette, men når en har matstopp, pissestopp så ser det unektelig litt rart å begynne å pisse på i fart med en hel gjeng rett bak. Tenkte jo det handlet om at de ikke ville ha "gratispassasjerer", eller om dette bare var noe de "trente på". I alle tilfeller så de komisk ut, ikke minst siden de pisset på seg selv. De utenlandske jeg la sammen med syntes det var rar oppførsel iallefall. Spesielt siden en hadde god tid til å pisse på pausene.
Hahaha. Norske turrittdeltagere i et nøtteskall! Pisse i fart med andre deltagere bak høres ut som kremen av rasshøl på tur.
|
|
|
[Re: aug11x]
20/06/2023 07:53
|
joje
Ivrig
|
Ivrig
Er det rart man sliter med rekruttering til turritt i Norge når folk oppfører seg sånn?
|
|
|
21/06/2023 05:48
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ikke misforstå, dette var bare en liten del av rittet. Først og fremst var det komisk og tror ikke noen av de jeg var "sammen" med lar dette prege for mye av helhetsopplevelsen. Når jeg er inne på Strava på svensker, nederlendere, tyskere og nordmenn som jeg sykla med så er de alle superfornøyd med rittet, veiene, over fjellet, opplevelsen underveis etc. Og nå når jeg har fått landet litt så det også min oppfatning at slike ritt som TO, JR etc ikke handler om start og målområde men det som skjer underveis, både det sosiale (kjente/ukjente), fysisk/psykisk mestring, naturen (kan si mye om sosiale medier, men jaggu mange som sykla og tok bilde underveis). Har sykle TO 2 ganger nå, og egentlig overrasket begge ganger hvor mye jeg har likt opplevelsen og selve ruten også. Målgang er digg, men hvor den er ikke så viktig. Håper virkelig at arrangør ikke gir opp og noen politikere melder seg på for at myndighetere skal medvirke til at det er mulig å arrangere i fremtiden også. Og blir det ritt neste år skal jeg jaggu bli med igjen. Og så skal jeg være mer obs etter første pissestopp så ikke teten stikker fra meg så tidlig igjen. Eller gi bang i resultatet og ta det som tur og mingle med Ryene, svenskene som ikke gadd å kjøre hardt etter Hamar etc.
Styrkeprøven fortjener å ikke dø, så blir spennende å se hva som skjer. Er Lillehammer-Oslo delen så sentral ? eller kunne en bare gått for Trondheim-"Oslo" og gjort det til enklere arrangement hvor alle starter innen en time eller to og hvor en i starten kanskje har vakter som følger en intervaller nedover men mer stasjonere vakter jo lenger sørover og større avstander mellom de raskeste og de mindre raske ? jeg nevnte før rittet at en kunne vurdert en alternativ rute feks Østerdalen (ikke riksvei 3) for å slippe E6. Etter helga så har jeg tenkt at Dovre/Hjerkinn/Drivdalen er sentralt i opplevelsen her, men tenk så storslagent hvis en kunne hatt veien videre om Folldal og Atnabru-Atna med nærheten til Rondana 2000 metringene, hadde blitt en hardere trase ja. Deretter Atna-Koppang-Elverum variant utenom riksvei 3, finner flere muligheter ned til Rena iallefall. Så inn på Hedmarken og evt joine årets løype i Tangen, Stange eller evt Hamar.
Redigert av Oddefa; 21/06/2023 05:50.
|
|
|
21/06/2023 14:10
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
. Etter helga så har jeg tenkt at Dovre/Hjerkinn/Drivdalen er sentralt i opplevelsen her, men tenk så storslagent hvis en kunne hatt veien videre om Folldal og Atnabru-Atna med nærheten til Rondana 2000 metringene, hadde blitt en hardere trase ja. Deretter Atna-Koppang-Elverum variant utenom riksvei 3, finner flere muligheter ned til Rena iallefall. Så inn på Hedmarken og evt joine årets løype i Tangen, Stange eller evt Hamar. Og ikke glem muligheten for å ta løypa over Ringebufjellet!
|
|
|
[Re: kao]
21/06/2023 14:42
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
. Etter helga så har jeg tenkt at Dovre/Hjerkinn/Drivdalen er sentralt i opplevelsen her, men tenk så storslagent hvis en kunne hatt veien videre om Folldal og Atnabru-Atna med nærheten til Rondana 2000 metringene, hadde blitt en hardere trase ja. Deretter Atna-Koppang-Elverum variant utenom riksvei 3, finner flere muligheter ned til Rena iallefall. Så inn på Hedmarken og evt joine årets løype i Tangen, Stange eller evt Hamar. Og ikke glem muligheten for å ta løypa over Ringebufjellet! Ble det ikke gjort det ett år i pulje 1/fellestarten, 16-17 eller 18 ? eller var det bare snakk om det ? men klart, da har en utfordrende nedoverkjøring i forhold ned til Atna og kommer inn på E6 i Gudbrandsdalen, men kanskje ikke så lenge da. Men Venabygd-Frisveien med start mål Ringbu kun jo vært av de kulere turrittene i Norge, med skikkelig alpefølelse.
|
|
|
|
|