Hører gjerne mer om turen!
Om du tenkte på selve sykkeldelen av turen så var ikke den lang så den var ikke i seg selv så spennende.
Får tenke på en "reiseskildring" neste gang jeg tar en flerdagstur og med natur og fiske som hovedfokus. Opp Hammeren, rundt Store Sandungen, Svarten og videre langs Flåtan-vannene før turen går ned Lommedalen, eller Sørkedalen

og hjem. Og selvfølgelig med fiskestopp underveis samt "glamping". Glamping, da jeg på flerdagsturer drar på en henger som kanskje nærmer seg 40kg.
Mye en skal ha med seg, som en Bluetooth-høytaler og ved hjelp av fuglelyder fra fuglelyder.net har lokket til seg flere ulike fugler. Mange morsomme opplevelser har det blitt med forvirrede fugler og merkelige oppførsler. Som Storlomen når den ikke finner ut hvor sangen eller ropet fra kommer fra. Den gir fra seg et høyt skrik, slår vingene i vannet og dykker. Tydelig frustert over ikke å finne artspartneren.
Men slike glamping-turer krever nitidig studering av topokart samt satelittkart for å studere terreng da jeg helst vil komme meg bort fra vei. Og med en henger på slep er det ikke alltid like greit. Sånn sett er din og andres form for backpacking mye enklere. Men fordelen med min er at en ikke trenger etterforsyninger.
Og skulle fisken være fraværende så er frysetørret alltid i reserve. Heldig er jeg som blir forsynt med innholdsrike pakninger, vel mye innhold egentlig, fra Forsvaret. Utgått sies det, men det stemmer ikke nødvendigvis. Uansett, varigheten er langt lengre enn utløpsdato tilsier.