Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6

Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 #2735386 07/06/2023 09:03
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Du liker grus sier du ? ok med en del asfalt ? og kanskje litt sti, men ikke mer at en fint kan komme seg gjennom terrengpartiene med bukkestyre og litt smalere dekk selv om strava tidene i etterkant ser litt svake ut sammenlignet med terrenggutta...eller akkurat nok sti til terrengsykkelen funker som gull på dette rittet.
Men gravelfolket, kjenn deres besøkstid her. Dette er det eneste rittet i Innlandet (som jeg kan se, foruten birken da) hvor det er egen gravelklasse. Og hvis ikke flere blir med så blir det med den ene utgaven, og blir det ikke flere deltagere så må vi starte med sammen terrengfolket. Det er kjipt det. Folk etterlyser gravelritt, så da kan en også sette av en søndag for å sykle nydelige veier rundt Osensjøen. For de som ikke har sykle runden før kan jeg opplyse at det er kun to-tre markante klatringer å snakke om, den ene tidlig og ikke veldig lang, den andre lang og enda litt lenger opp mot mølleparken (litt nedover etter en første topp så blir to-delt klatring), nydelig utsikt.
Og sykler du mtb og ikke bukkestyre så er denne runden selvsagt drittfin med terrengsykkel også, tross alt det er det rittet markedsfører seg mot.
Men som vi vet så er ikke rittarrangører (de fleste) så veldig god med å markedsføre seg, selv ikke de som har egen podcast, så da hjelper jeg de litt.
Billig er det også (300 mener jeg).

link påmelding: https://signup.eqtiming.com/participants?Event=trysilknutrittet&uid=67448

Redigert av Oddefa; 07/06/2023 09:24.
Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2735420 07/06/2023 12:05
stosu Offline
Besatt
Besatt
Skulle gjerne sykla, men har 3-årslag for yngstesønnen
Virker som et flott ritt arrangert av en bra gjeng

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2735925 14/06/2023 08:24
E
Even jervell Offline
Fersking
Fersking
E
Bare å melde seg på gravel her!

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736427 21/06/2023 11:59
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Da har jeg fått bekreftet at den terrengsløyfen som ble lagt til i fjor i Nordre Osen ikke skal sykles av Gravelklassen, dvs blir veien i rundt Nordre Osen ala 19-21 (dvs samme trase hele veien). Dette gjør rittet helt klart mer gravelsykkelvennlig. Hadde vært flott om flere hadde blitt med, for hvis ikke så blir det det eneste utgaven med denne klassen. Ta med dere sykkelvenner, senk konkurranseskulderen men tenk at en skal få seg en hardøkt okke som, tviler at på noen kommer til å angre. Været blir helt topp, rittet er ganske billig (300). Har dere kun har MTB så må dere selvsagt også melde dere på (terrengklassen) og se om dere klare å ta igjen gravelsykkelkompisene som starter 10 min før og tar en liten "snarvei" i Nordre Osen.

Redigert av Oddefa; 21/06/2023 12:00.
Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736438 21/06/2023 13:16
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Oddefa
Da har jeg fått bekreftet at den terrengsløyfen som ble lagt til i fjor i Nordre Osen ikke skal sykles av Gravelklassen, dvs blir veien i rundt Nordre Osen ala 19-21 (dvs samme trase hele veien). Dette gjør rittet helt klart mer gravelsykkelvennlig. Hadde vært flott om flere hadde blitt med, for hvis ikke så blir det det eneste utgaven med denne klassen. Ta med dere sykkelvenner, senk konkurranseskulderen men tenk at en skal få seg en hardøkt okke som, tviler at på noen kommer til å angre. Været blir helt topp, rittet er ganske billig (300). Har dere kun har MTB så må dere selvsagt også melde dere på (terrengklassen) og se om dere klare å ta igjen gravelsykkelkompisene som starter 10 min før og tar en liten "snarvei" i Nordre Osen.

Tror det skal holde hardt å ta deg igjen i det hele tatt før Nordre Osen, og ihvertfall ikke med den. Sånn det ser ut nå blir det fort 2.30t solo på deg?

Jeg syns det for øvrig er fornuftig å droppe den sløyfa i gravelklassen. Den er er relativt overkommelig med terrengsykkel for de fleste, men er man ikke like dreven på sti som du er Odd Erik vil det nok oppleves litt knotete med bukkestyre og med smale raske dekk.

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736486 22/06/2023 07:00
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Vil nok si at par av gutta som er påmeldt i gravel er hakket bedre en meg rent fysisk eller i bestefall (for min del) like gode, henger nok garantert med de i terrenget men sannsynligvis ikke opp mølleparken. Men vet også at en som er hakk eller to sterkere også vurdere å bli med. Okke som, her tenker jeg ikke resultat men gjennomføring og håper dette kan være starten på noe og ikke "hei og hade gravelsykkel" opplevelse. Men redd for det blir dette.

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736488 22/06/2023 07:56
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Dele løypa gir alltid en risk for at noen sykler feil, så håper det merkes godt. Fikk vel uansett litt feil bilde av det stipartiet i nord i fjor med tanke været, så krysser fingra for at det går lettere i år.

Jeg ser noen bakdeler med at det ikke er felles løype og, men jeg har lite erfaring med gravelsykkel så kan ikke vurdere hvor egnet parti #2 er for gravel.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736530 22/06/2023 19:53
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Men sjekk været a!
Sol.. 16-22 grader og 2m/s.. Bare for flere å melde seg på, om du sitter på gjerdet.
Tror jaggu jeg skal dyppe storetåa i Osensjøen etter rittet og. ICON_LAUGH

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736543 23/06/2023 06:15
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Vannet er i hvert fall neppe kaldere enn i fjor, da ble badet kortvarig! ICON_LAUGH

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736545 23/06/2023 06:30
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg er legendarisk kjent for å vært ørten tusen ganger på granca og mallis uten å bade, så sykt hvis jeg skal bryte den atferden i nærområdet. Men ok, får vi 10 stk i graveklassa skal jeg jaggu meg bade. Dvs vi trenger 4 stk. Så kom igjen, samle en bukkestyregjeng og bli med. Trenger flere damer også så Siw ikke er eneste dame. Dere har ingen ting å tape. Det verste som skjer er at dere blir solbrente og får en knall treningstur.
Antar de har vakt der mtb svinger av asfalten og bukkegjengen ruller videre på asfalten. Uklart om 10 min "ledelse" betyr noen kommer til Nordre Osen før teten i MTB kommer. Spennende å se om vi er homogen nok gruppe til å sykle sammen. Vi er iallefall 4 på ca samme nivå, men hvor jeg nok er svakest i bakkene av oss, men på en god dag henger jeg med i første bakken og nedover på sti har jeg god koll på føler jeg.

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736640 24/06/2023 19:50
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Blir ikke så ille oppmøte i morra ser det ut som, noe flere enn i fjor i hvert fall, og neppe samme frafallet med tanke på været.

Men dæven folk melder seg på sent. Siste 2 dager har det kommet til mange, så lett å planlegge for arrangør kan det ikke være.

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736686 25/06/2023 17:03
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
For en varm og fin dag rundt Osensjøen. Tror jeg hadde en av mine bedre dager på sykkelen. Dvs, jeg orka å henge med en gruppe lenger frem enn jeg pleier og kom da i en gruppe som kjørte meget bra sammen opp til Nordre-Osen. Tok igjen 14-mannsgruppa i front (minus elitegutta foran der igjen).
Litt synd med dårlig merking som gjorde at mange kjørte feil, selv om det var ned på asfalten det virka som det gikk galt for enkelte som tok til venstre og ikke til høyre. Tipper det kommer ei synlig pil inn på den stien mange kjørte feil neste år.
Fikk det tøft sammenlignet med mange i gruppa opp til vindmølleparken, men syklet jevnt det jeg klarte, og hadde overraskende gode bein ned grusen, noe som var fint, da det ble solo inn fra toppen.
Det var ordentlig varmt, og jeg skulle hatt minst ei halv flaske drikke til i rittet i denne varmen.
Og det ble en dukkert i Osensjøen.

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736694 26/06/2023 06:03
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Helt enig, forholdene var fantastiske i år, og særlig sett i lys av forholdene i fjor var stipartene nå virkelig gull! Matvogna borte ved Matkroken var et lite pluss i margen.

Kommer nok tilbake neste år også, er i ferd med å bli en tradisjon.

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736700 26/06/2023 07:35
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Støtter også denne, flott stemning med mange kjente, mange deltakere og godt nivå i mtb-klassen. Gravelklassen ble dessverre veldig liten. 7 påmeldte og 5 startende. Men alle oss 5 hadde en flott tur om en hard (ritt skal være hardt) og en god dose solokjøring på alle mann. Selv hadde jeg ikke store forhåpninger om supergode bein/kropp etter sist helgs TO/styrkeprøve, da litt betent muskulatur har "plaget" meg og kraftløs (den daglige x antall ganger opp 4 etasjer på jobben føltes som en middels everest ekspedisjon-slik var det i dagmorges også). Når så Anders dro av gårde som han hadde stjelt sykkelen til Even, som absolutt skulle ha sykkelen tilbake hang jeg etter som en overvektig politibetjent uten sjans å stoppe hverken tyven eller vigilanten. Heldigvis ventet de meg inn på asfalten, og etter å ha stått over par føringer kunne jeg være med å bidra til bakken startet opp mølleparken. Hadde en fin tur opp der, men fort gikk det ikke, var heller ikke "veldig" sliten, men samtidig klarte jeg heller ikke å sykle fortere. Litt sånn lørdagsbirken etter å ha sykla UB dagen før følelse, for den som husker det. Den muskelspenningen spilte ikke helt på lag men klarte å unngå skikkelig kramper og da påføre mer skade på musklene en strengt tatt nødvendig for å komme seg i rundt sjøen. Drakk bra (nok).
Været var jo fantastisk. Trasen slik vi sykla (ikke nordre terrengparti) var veldig overkommelig med gravelrace/bukkestyre-sykkel. De to terrengpartiene går jo selvsagt senere og mindre kos en med mtb, men vi snakker om kanskje ett minutt her og minutt der. Er en god utfordring, men selvsagt uten den "herlig sti da folkens" følelsen en får på slike stier med mtb. Er mest bare å gjøre den fort nok til at det ikke stopper opp og at en ikke hindrer de raskere mtb'ene som kommer bakfra. På den første stien var vi godt opp i bakken før de mtb-klassen startet så var ikke noe problemstilling, tror alle 5 på gravel var nede før mtb'ene ? På den siste stien var det kun Repshus + par andre som kom bakfra og jeg hørte de godt i forkant nok til å lett legge meg ut i lyngen og la de rase forbi.

Var på graveltur opp i mølleparken i fjor høst at jeg tenkte neste år må arrangøren av TK prøve å få til gravelklasse, så tok kontakt med Erlend i terrengsykkelpoden og en av arrangørene av rittet. Han bet på. Jeg lovte vi skulle stille mannsterkt fra Elverum. Og selv om 4 av 5 startende har opprinnelse Elverum (eller strengt tatt 5 av 5 hvis en tar med sistemann er en gammelstudiekompis fra lærerhøgskolen i Elverum og boende i Trysil) så var det dumt at en ikke klarte å få samlet flere. Har drevet aktiv motivasjonskampanje, men klarte kun å kapre en (Anders, the winner) og han tok over starten til en annen kompis fra Elverum som skadet seg sist helg. + prøvd å kapre noen "utenfra" via denne tråden på forumet og den "gravelritt" tråden på forumet. Men ok, kommer ikke til å mase på arrangør om å prøve ett år til, de får ta avgjørelse selv. Hadde det vært 10 + så hadde det kanskje vært noe annet. Når det er sagt, funket det veldig bra med å bare la oss på gravel kjøre videre i Nordre Osen, tror ikke det var all verdens mye mer organisering for å få det til. Takker Søre-Osen IL og Erlend for at de ga oss sjansen til å få til et ritt i alle fall. Og så kan vi som sykla i alle fall si vi bidro til å prøve å få til noe. Har HT så kan fint delta på den også neste år.

Bra sykla av Erik og flere på forumet forresten.

Redigert av Oddefa; 26/06/2023 12:07.
Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736734 26/06/2023 11:17
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Erlend, ikke Erland:). Absolutt bra de prøver og lytter etter ønsker, det skal de ha kudos for:).

CK ELVERUM

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Otoen] #2736741 26/06/2023 12:12
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Otoen
Erlend, ikke Erland:). Absolutt bra de prøver og lytter etter ønsker, det skal de ha kudos for:).

Erlend, Erland, Øistein, Øystein etc. Husk både satan og gud går under ulike navn. Havner man i helvete så er det ikke så nøye. Og ganske sikker at du Øistein (eller Belzebub som vi også kjenner deg som når du jakter den svarte ledertrøye) havner der siden du trener intervaller i verdens kjedeligste bakke (Hernesbakken) titt og ofte men ikke kjører grusritt fordi det er "kjedelig".

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736767 26/06/2023 18:45
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Forskjell på trening og ritt vettu:).
Jeg er relativt sikker på at vi begge havner i helvete, men det er kun fordi satan ønsker vår fantastiske humor velkommen. På sikt er det trolig vi som jager satan vekk med vår tørre humor. Så med andre ord er det så ille at vi ender opp som satan sjøl… noen må jo ta ansvar der nede. Men, da skal du faen meg fetes opp at, for du var om ikke et bedre menneske som tjukk, så var du mye gladere. Det er jeg helt sikker på:)

CK ELVERUM

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736769 26/06/2023 18:47
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Svarte ledertrøya ja, hehehe… den er det pokker meg du som har fortsatt… husker den råfrekke "drikkemanøveren" din som om det skulle vært i går. Rett og slett langt over strek!

CK ELVERUM

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736772 26/06/2023 19:32
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Otoen

Erlend, Erland, Øistein, Øystein etc. Husk både satan og gud går under ulike navn.

Erik.. Geir ICON_WINK

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736875 28/06/2023 09:17
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Er dårlig på navn azz, sorry. Men har snakket med terrengsykkelpoden om gravel generelt, gravel på TK og påmelding/oppmøte ritt generelt. For de av dere som hører på neste utgave gi gjerne en tilbakemelding i denne tråden om jeg prater tull eller inne på reel problemstilling. Tenker da mest det siste punktet (påmelding ritt generelt). Positivt at de ikke tenker å legge gravelklasse død iallefall (slik jeg tolker det) så greit om legge det på minnet neste år for de som ønsker å sykle gravelritt i Norge, at en plass mellom Elverum og Trysil går det ett ritt en gang i juni (sannsynligvis).

Øistein: vil vel si at hvis jeg skal rangere mine største meritter på sykkelen så kommer den drikkeflaske-manøveren helt øverst. Helt klart en "svart-trøye" verdig handling. For de uvitende her inne er selvsagt den svarte ledertrøyen til den som er mest ondskapsfull mot sine medsyklister. Lance burde aldri ha syklet i gult, han burde syklet i svart.

Redigert av Oddefa; 28/06/2023 09:18.
Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736991 29/06/2023 14:02
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit

Øistein: vil vel si at hvis jeg skal rangere mine største meritter på sykkelen så kommer den drikkeflaske-manøveren helt øverst. Helt klart en "svart-trøye" verdig handling. For de uvitende her inne er selvsagt den svarte ledertrøyen til den som er mest ondskapsfull mot sine medsyklister. Lance burde aldri ha syklet i gult, han burde syklet i svart.

Jeg lurer litt om det ikke ble fanget på video den gangen. Sånn ca 2:50 inni her og utover

Stygg sak det der. Dekknavn og all ting

LarsB

Redigert av larsb; 29/06/2023 14:04.
Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: Oddefa] #2736993 29/06/2023 14:42
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Han brukte svarte sokker. Vi burde skjønt tegninga.

Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: larsb] #2736994 29/06/2023 14:51
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: larsb

Jeg lurer litt om det ikke ble fanget på video den gangen. Sånn ca 2:50 inni her og utover

Stygg sak det der. Dekknavn og all ting

LarsB

Kanskje litt for impulsiv til svarte trøye handling. Hele poenget med den svarte trøyen er at du har en (ond) ide som du slipper løs akkurat når den andre er minst forberedt på det, feks sykler skulder til skulder og snakker om mislykket forsøk på å sjekke opp en dame helgen i forkant. Obs at den svarte trøyen hadde sin storhetstid i Elverum tidlig på 2000 tallet. Nesten alle var single, ingen klarte å sjekke opp damer og brukte sykkelturene til terapi eller utsatte den/de andre for lumske påfunn. Etter Øistein fikk familie har han gjort alt for å unngå å sykle med meg mer en time "oi så sent ja, må hjem NÅ" eller " trainerroad sier økta er ferdig nå, så da må jeg avslutte" så en rekker aldri å sette i gang noe som kan minne om 2001.

Samme på årets Terningenritt. Vi syklet sammen ca time, deretter vil han ikke sykle mer sammen med meg, og dro sakte i fra. Han utnyttet at jeg ikke klarte å holde følge på en ganske utspekulerte måte, lot meg dra litt for mye andre runden.

Redigert av Oddefa; 29/06/2023 14:57.
Re: Trysil-Knut rittet (Gravelklasse!!!!) 25.6 [Re: runermm] #2736995 29/06/2023 14:54
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: runermm

Han brukte svarte sokker. Vi burde skjønt tegninga.

Sant, han ga oss hintet. Vi tok det for sent.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå