Hva skjer med TSR 10. juni? Pr. 11/5 viser deltagerlista på EQ Timing 28 påmeldte i sportsklassene og hele 7 påmeldte i NC Maraton. Er det bare folks sedvanlige sendrektighet med påmeldinger, eller er stirittentusiasmen i ferd med å dø ut (ref UB)?
Folk er veldig trege med påmelding men så er jo ritt arrangørene også utrolig tafatte med å markedsføre seg. Det må da i det minste være mulig å få ut en mail til tidligere deltagere? Den siste oppdateringen på terrengsykkel.no var 3februar og var en gladmelding om at prisene var klare...
/Atle
Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
En ting er at ritt trenden som sådan er i en bølgedal. Men når man markedsfører rittene vesentlig dårligere enn det man gjorde tidligere når påmeldingene rant inn av seg selv?
Jeg savner litt blest rundt at rittene blir markedsført bedre, f.eks at man åpner påmeldingen med rabatt den første tiden for å få snøballen til å begynne å rulle. Og så synes jeg at terrengsykkel.no kunne tatt en større rolle i å skrive om rittene når sesongen starter, gi litt mer spalteplass til framsnakking av ritt og rittdeltagelse. Og at klubbene kunne være flinkere til å spre info om ritt, oppforde til deltagelse etc
Jeg savner litt blest rundt at rittene blir markedsført bedre, f.eks at man åpner påmeldingen med rabatt den første tiden for å få snøballen til å begynne å rulle.
Terrengsykkelrittet gjorde vel dette. De postet en artikkel på nettsiden da påmeldingen åpnet (3. februar) men jeg fikk ikke den med meg før etter at early-bird prisen var over, og jeg tror vel flere gikk i den fellen. Påmeldingen til nå tyder i hvert fall ikke på at mange benyttet seg av tilbudsperioden.
Redigert av knuthaug; 11/05/202313:19.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Jeg nevnte TSR i den andre tråden om deltakelse på ritt. Ja, de har oppdatert siden sin. Men de har ikke oppdatert FB-siden. Det er heller ingenting på arrangør Frøy sine FB-sider... Jeg har nevnt dette til de som arrangere uten at det har skjedd stort. Problemet er jo at diffen mellom dagens pris (hvis de nå skulle klare å markedsføre rittet...) og full pris er såpass liten at jeg tror veldig mange blir sittende på gjerdet frem til man vet mer om vær og føre. 600 kontra 1000 er jo en ok "early bird". Men å spare en hundrelapp....
You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Det er jo en viss enighet her på forumet at Birkenadm ikke ønsker Ultrabirken og har sett sitt snitt til å avlyse på grunn av manglende deltagelse. Er det egentlig sånn at Frøy heller ikke ønsker å holde liv i TSR? Kommer det plutselig en avlysning på grunn av manglende påmelding?
/Atle
Det er jo en viss enighet her på forumet at Birkenadm ikke ønsker Ultrabirken og har sett sitt snitt til å avlyse på grunn av manglende deltagelse. Er det egentlig sånn at Frøy heller ikke ønsker å holde liv i TSR? Kommer det plutselig en avlysning på grunn av manglende påmelding?
det er mye mulig at det er her skoen trykker; regner med at TSR er dugnadsbasert og at det er stadig færre som gidder fellesjobbing for å få penger inn i klubben. For mange er det mer behagelig å bare betale aktivitetsgebyret.
Tror ikke det skjer i år, da rittet er NorgesCup. På sikt vet man ikke, men jeg tror ikke TSR-arrangøren arrangerer uten å ville det. Det er litt annerledes enn Birken, som har hovedarrangementet sitt og fant en måte å kutte noe kostnader på.
Frøy er vel en av de som arrangerer mest så tror ikke det er grunnen.
Men er redd det blir lite ritt fremover. Early bird tilbud biter ikke da veldig mange (gjelder meg selv også) ikke vil melde seg på i mange mnd før rittene. Da man er klar til å melde seg på er det så dyrt at man ikke gidder. Dette gjelder hvertfall for min del.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Offroad Valdres tilbyr 50% refusjon relativt tett opp til ritt dato. Det kan kanskje være en variant flere kan bruke? Det gjorde det i allefall litt lettere for min del å melde meg på der når Ultra ble avlyst.
Dersom Frøy ønsker at TSR skal bestå også for andre enn NC folket kan de jo undersøke i egne rekker om det er noen som tok EDB på skolen som kan litt om elektronisk post. Dytte ut en e-post til alle tidligere deltagere og tilby x-kroner i avslag på egen påmelding hvis de verver en ny deltager under 40 år eller en som identifiserer seg som kvinne (altså de som glimrer med sitt fravær av de påmeldte til nå)
/Atle
Jeg tipper at IF Frøy som mange andre rittarrangører egentlig synes det er helt greit at rittet tiltrekker seg eliten, nesten-eliten og ikke så mange flere.
Jeg tipper at IF Frøy som mange andre rittarrangører egentlig synes det er helt greit at rittet tiltrekker seg eliten, nesten-eliten og ikke så mange flere.
Nei, det er ikke greit i det hele tatt. Det er kostnader man har som arrangør som ikke blir borte om man har ritt for 21 eller 600 deltagere. Leie av arena, garderober, tidtaking har en grunnkostnad som må deles på alle deltagere osv. Kommisærer skal ha reisegodtgjørelse osv. Det er "massene" som gir overskuddet og kioskinntektene.
Tida er over for å bekymre seg om for mange deltagere. Nå må rittene se hvordan de kan nedskalere på bærekraftig vis. Og det er en ikke liten utfordring om man ikke skal gå helt buskis med to mann med skriveunderlag. Og det går ikke siden vi vil ha alle resultater live på telefon før snørra er tørket bort etter målgang. Jeg tror vi er i en tap/tap situasjon nå om dagen.
Det er "massene" som gir overskuddet og kioskinntektene.
Dette er jeg helt enig i og skjønner ikke hvorfor man skal ønske et ritt bare for de aller ivrigste. men da er det jo rart at de ikke gjør en dritt for å få med massene? eller?
/Atle
Dette er jeg helt enig i og skjønner ikke hvorfor man skal ønske et ritt bare for de aller ivrigste. men da er det jo rart at de ikke gjør en dritt for å få med massene? eller?
Den dagen Frøy greier å få en avtale med "nye" FriFlyt/Terrengsykkel/VG om å plassere annonser om et skikkelig terrengsykkelritt på forsiden av vg.no så skal jeg hedre det ved å faktisk delta, på en hardtail. Men bare en runde siden jeg er 99% stinisse, 0% konkurransesyklist og 1% noe helt annet
som breddeutøver/mosjonist (dette er en omskrivning av talentløs) så har jeg overhodet ingen interesse av hva eliten bedriver med. jeg ønsker å ''konkurere'' med likesinnede, dvs gråhårede, overvektige mosjonister med godt humør. lik det eller ikke, men det er breddeutøvere som oss som danner grunnlaget for ritt som TSR, grenserittet og birken.
For å utdype hva jeg mener: Nei, jeg tror ikke Frøy ønsker at så få som mulig skal delta. Men om man ser på hvordan man kommunikerer, så henvenvder man seg til aktive rittsyklister, i den grad man kommuniserer i det hele tatt nå. Det er et ganske stort gap i kommunikasjonsstrategien nå og hvordan det var da Fri Flyt "eide" rittet.