Sliter litt til å finne en passende sykkel til 5 km pendling, også om vinter
I dag er det en Merida damesykkel med Shimano Nexus 7 gir, felgbremser og vekt på 18 kg. Så alt vil være en oppgradering

Hva sykkelen må ha:
Equipped bysykkel/hybrid/trekking (bagasjebrett til å henge vesker på og lys med dynamo)
Stand-light funksjon på baklys
Vil helst ha:
Belt drive for mindre vedlikehold
Skivebremser
Stand-light funksjon på forlys
Demper, trykker hardt å sykle rundt i Oslo IMO
Vil helst ikke ha:
Vanlig 3x9 drev som jeg har skjønt er utdatert
Alternativer jeg har sett på til nå:
Kalkhoff Endeavour 8: Har alt, men blitt noe dyr veiledende om den bestilles fra norsk forhandler som gjerne tar mer enn dette når jeg forhørte meg i fjor i forbindelse med stjålet sykkel. Litt tung på 18 kg, men lik som nå.
Specialized Sirrus X 4.0 Equipped: Fås visstnok ikke tak i av Sørensen Sykler og Bike Brothers, ukjent om den faktist har standlight
Trek Dual Sport: Ifølge Spinn som fører denne er det ikke standlight, og de har bare hørt om det på elsykler? Var mitt førstevalg inntil jeg hørte dette.
Cube Travel Pro: På lager i en Sykkelcenteret Sola. Blir antageligvis valget om den kommer med standlight
Er det noe annet jeg kan se på? Gir kravene mine mening? Har siden i fjor selv hatt en eldre Kalkhoff Voyager DLX jeg kjøpte brukt, mulig den byttes ut om jeg finner noe veldig bra som kan prøves i Norge