Har kontroll på geometrien ja vil jeg si. Bruker
denne siden , her med Orca og LS plotta inn for sammenligning. Syns det er beste måte og sjekke en sykkel før kjøp og for å finne rett størrelse. Men forutsetter jo at man allerede har en "referanse" som funker for seg selv.
Har nok litt høyere hendler enn mange. Har de vridd litt innover og syns det gir bedre vinkel på håndledd i "aero hoods position". Vridd framover som mange bruker så får jeg unaturlig knekk i håndledd.
Styre/stem kombo, og utforming og bredde kan klart påvirke mye, og kompliserer absolutt oppmålinga. Sete også, men nå bruker jeg samme (Prologo Scratch) på begge, og kan dermed måle til tuppen.
Tror det er begrensa marked for å selge et 440mm/110mm Black Inc barstem , så kvier meg litt for å begynne å bytte ut, men har absolutt tenkt tanken. Med -12 grader stem og ingen spacers på LS hadde jeg kunne komme akkurat like lavt på Orca, ser jeg på bikegeocalc. 4mm lengre med 110 stem og 5-6mm kortere med 100mm.
Sykla 4timer/11mil med Orca på søndag uten noe ubehag noe sted, så sittestillinga der funker.
edit: la til bilde av Orca også
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=123484&filename=orca.JPG)