Etter mange års kamp mot kiloene har jeg nå kommet meg stabilt ned under 100 kilo og føler meg lett og fin i kroppen. Men kroppsvekta er mer enn halvert fra toppnivået med mye overflødig hud som resultat. Henvisning til fjerning av bl.a. fleskepupper er sendt og jeg får time til utredning i uke 19, 2024. En stund til med andre ord.
Jeg har lyst til å begynne å løpe. Jeg har løpehunder og de fortjener mer enn bare lunting i spasertempo nå i båndtvangen.
Men så var det disse fleskepuppene da. Eller skinnfiller som de har blitt nå. De lager høylydt applaus når jeg løper. Hyggelig i starten, men slitsomt etter få minutter. Hvordan stilner jeg applausen? Finnes det sports-bher for menn? Andre remedier/plagg som kan holde ting på plass? Gode råd ønskes.
Kompresjonstrøye av en eller annen form vil vel holde ting litt på plass. Jeg har en fra assos i XL til sykling, den ser ut til å passe et lite barn før jeg tar den på meg.
X-bionic har trøyer som burde holde ting på plass, også. Jeg har trøye og bukse derfra derfra. Tanken var å ikke bli helt overopphetet når jeg skal rulle litt i kjellerstua, eller springe i varmt vær, og fornemmelsen er at de er minst tre nummer for små, og burde gjøre nytten.
En helt grei og billig løsning er kanskje en sportsBH ?
Har jo tenkt den tanken, men føler på en ekstremt høy terskel for å gå og kjøpe en sports-BH. Så tenkte å høre om det finnes noen litt mindre feminine løsninger før jeg begynner å tygge på den kamelen.
Har jo tenkt den tanken, men føler på en ekstremt høy terskel for å gå og kjøpe en sports-BH. Så tenkte å høre om det finnes noen litt mindre feminine løsninger før jeg begynner å tygge på den kamelen.
Kanskje en løsning er å bestille diverse alternativ fra en nettbutikk som har gode returordninger, så kan du prøve det i rolige omgivelser hjemme, og kanskje prøvejogge lett frem og tilbake i stua, så kan du returnere det som ikke funker.
Jeg har ingen tips her, men du fortjener en enorm applaus for jobben du har gjort Raskall!!
Takk.. Men er det noe jeg har lært etter nærmere 25 års kamp mot kiloene så er det nå jeg virkelig må begynne å kjempe. Jeg er mer enn 100 kilo lettere nå enn på toppnivået siste halvdel av 90-tallet. Da fikk jeg "Error" på ei vekt som gikk til 200 kilo. Men på disse årene har jeg gått ned mye mer enn 100 kilo. Grovt oppsummert har jeg gått ned 60 (i 2000-2001) + 70 (i 2009-2011) + 50 (i 2014-2016) + 40 (2022-2023) kg, altså 220 kilo siden jeg begynte å gripe tak i problemet på slutten av 90-tallet. Så det å gå ned i vekt er "lett". Det er jobben etterpå jeg og mange med meg har feilet fatalt på.
Denne gangen er det dog en del forskjeller fra de forrige forsøkene som gjør sjansen for suksess større. 2022 var et meget tøft, men vakkert år. Jeg har nå vært stabil på ca. 100 kilo i et halvt år, noe som aldri har skjedd før. Denne gangen har jeg også "medarbeidere" i livet mitt. Det har jeg ikke hatt før. Klok av skade går jeg ikke mer i detalj på de tingene. De som vet, de vet, som ungdommen sier.
Jeg har skrevet på en slags selvbiografi i noen år nå, men den skal aldri se dagens lys. Det er et personlig prosjekt for sortering av livet. Det nærmeste jeg kommer å jobbe med tekst er Ansible playbooks i YAML og et og annet shellscript.
Jeg har ingen tips her, men du fortjener en enorm applaus for jobben du har gjort Raskall!!
Takk.. Men er det noe jeg har lært etter nærmere 25 års kamp mot kiloene så er det nå jeg virkelig må begynne å kjempe. Jeg er mer enn 100 kilo lettere nå enn på toppnivået siste halvdel av 90-tallet. Da fikk jeg "Error" på ei vekt som gikk til 200 kilo. Men på disse årene har jeg gått ned mye mer enn 100 kilo. Grovt oppsummert har jeg gått ned 60 (i 2000-2001) + 70 (i 2009-2011) + 50 (i 2014-2016) + 40 (2022-2023) kg, altså 220 kilo siden jeg begynte å gripe tak i problemet på slutten av 90-tallet. Så det å gå ned i vekt er "lett". Det er jobben etterpå jeg og mange med meg har feilet fatalt på.
Denne gangen er det dog en del forskjeller fra de forrige forsøkene som gjør sjansen for suksess større. 2022 var et meget tøft, men vakkert år. Jeg har nå vært stabil på ca. 100 kilo i et halvt år, noe som aldri har skjedd før. Denne gangen har jeg også "medarbeidere" i livet mitt. Det har jeg ikke hatt før. Klok av skade går jeg ikke mer i detalj på de tingene. De som vet, de vet, som ungdommen sier.
Nettopp, derfor mitt fokus på "jobben", og den slutter ikke. Tøft opplegg, tøff jobb.
SportsBH hadde jeg styrt klar av...og så skal jeg ikke utdype det nærmere
Det finnes en mengde forskjellige kompresjonstrøyer å velge blandt, kjøp heller en dyr og fin en som du liker, en mange billige. hvis du liker det du ser i speilet når du har skiftet er mye gjort. når du er i siget, kjøp en matchende bukse og sokker. raske briller blir aldri feil. så kan du jo farge håret og anlegge bart,
besøk førskjellige sportsbutikker og se om du finner en som du vurderer som seriøs. Løpelabbet fx. Jeg kan garantere deg at du ikke er førstemann som kommer innom butikken med overvekt som tema.
2XU CORE COMPRESSION SLEEVELESS (eller lignende) kan være et alternativ, men vet ikke om den er stram nok til å stoppe applausen helt. Det kan bli varmt med en stramt topp, så må kombineres med en tynn ventilert tskjorte. Adidas Agravic er fin med en mesh-aktig rygg.
Beste hadde kanskje vært å overbevise seg selv at applausen er verden som heier deg frem.
PS: Vær taktisk når det kommer til løping, vekt og knær. Grus/sti er mildere for knær enn asfalt, nedoverbakker er stor belastning.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Ville tatt den kamelen allikevel. Med utgangspunkt i at mange kvinner bruker feil størrelse er det ingen grunn til å prøve å finne opp hjulet selv når du ikke har noen som helst aning om hva du skal se på. Enhver BH-butikk, om det er til sport eller pynt har vært borti det meste og vil hjelpe deg profesjonelt uten å blunke. Du er ikke den første. Bruk heller 500 ekstra på Löplabbet, Korsetten, Marinka eller hva de nå heter hos deg.
Styr bort fra postorder eller 'Cubus' (om noen som jobber på Cubus føler seg svartmalt, beklager, men jeg regner med de fleste skjønner hvorfor jeg skriver dette), om du ikke kjenner dine brystmål. Styr bort fra shapewear. Det er ikke ment til å gi støtte ved løping (aktivitet), men til å presse alt sammen i en bedre fasong slik at hverdagsklærne kommer bedre til sin rett.
Og dritt i andre mannfolk som blir usikre på sin egen mannlighet fordi du ønsker å få best utgangspunkt til å drive med aktivitet.
Og dritt i andre mannfolk som blir usikre på sin egen mannlighet fordi du ønsker å få best utgangspunkt til å drive med aktivitet.
+1
Hver gang jeg ser noen som løper med litt ekstra tenker jeg at det er skikkelig kult og tøft gjort. Hadde ikke tenkt over om en så noe støtte hos andre mannlige løpere, hadde kun tenkt at de gjør det beste ut av veien mot deres eget mål.
Det er enda vår, og for mange har løpesesongen akkurrat startet. Det er mye dissing langs de populære løpestrekkene i Oslo; mager i alle fasonger, bryst(hos begge kjønn) som hopper og spretter, lår som rister. Alle på vei mot et mål.
Alle løpere som ikke er "født" med god kondis, har jobbet hardt for å få den. Dermed er det en slags indre respekt for andre som jobber mot lignende mål, spesielt i de forskjellige fasene.
Redigert av Andreas83; 22/05/202312:33.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Ingen konkrete råd om trådstarters problemstilling, men vil bare si at:
* Jeg elsker løping. Løping er fantastisk. Det er verdens enkleste idrett. Du kan løpe hvor som helst og når som helst. Og alle kan løpe.
* Vær imidlertid litt obs på skader, skynd deg langsomt, ha gjerne flere skopar og test litt ulike typer sko. Ikke tro blindt på det du får høre fra profesjonelle selgere, heller ikke fra Löplabbet eller liknende spesialbutikker!
* Løpemiljøet er veldig hyggelig og inkluderende. Folk heier på hverandre og konkurrerer med seg selv.
* Om du joiner en løpegruppe eller melder deg på et løp vil du møte alle mulige type folk og kroppstyper. De aller fleste detar for å gjennomføre eller å sette PR. Ingen bryr seg om merketider eller å komme før naboen.
* Det er fullt mulig å løpe fort selv om du er tung. Jeg løp selv min første 10k på rundt 100kg på under en time uten veldig mye trening. Om jeg hadde veid 100kg i dag hadde jeg fortsatt løpt mye raskere enn det.
PS: Vær taktisk når det kommer til løping, vekt og knær. Grus/sti er mildere for knær enn asfalt, nedoverbakker er stor belastning.
Skal sjekke denne. Vanskelig å bestille på nett, synes jeg. Skal se om jeg finner noen butikker som har kompresjonstrøyer.
Det er uaktuelt å løpe på asfalt. Tisseturer med hundene tas i nabolaget hjemme, men vi kjører alltid ut i skogen når vi skal gå den daglige turen. Knær, ankler og føtter er ganske herpa etter å ha dratt rundt på en ekstra person i så mange år, så jeg kommer til å være veldig var på vondter. Men i det siste har ovennevnte kroppsdeler vært ganske smertefrie, så lysten på å bevege seg raskere til fots har kommet.
Har også blitt veldig flink til å skille på røde og grønne smerter. Funker det ikke å løpe så dropper jeg det og holder meg på sykkelen.
Ser ikke ut til at dette utstyret har noen vesentlig negativ påvirkning på testoseronet :-)
Heier på deg Raskall!
Jeg googlet dette og de vestene som f o t ball-spillere bruker er gps-vester med diverse sensorer som brukes til datainnsamling og analyse. Det kan hende at de sitter såpass tight at det kan hjelpe meg med mitt lille problem.
En av de som ga 5 stjerner i karakter: I have been running for years and have always had issues on long runs (7+ miles) with my nipples getting chafed against my shirt. I always use body glide, but it only helps. After so many miles, I suffer, especially when I layer up. The added weight of clothing makes things worse. And recently I lost a bunch more weight, so the area around my nipples is especially soft and prone to shake when I run. And yes, I'm working on my form. Now any runs above 3 miles and I chafe. So I bought this hoping it would be less of a half tank and more of a bra. Yes, a bra for a man, and not a piece of kinky sissy wear, but something that would flatten my nipples and support my jiggly man breasts until all the push ups I'm doing pay off and I no longer have boobs. I found this by searching for "man bra." And that's exactly what it is. And it works. I have worn it for two 6 mile runs and have had NO chafing. I feel supported and solid in my chest. The material is very thin so no one would notice I'm wearing anything under my race shirt. I'm very pleased and will buy more of these in time.
Jeg googlet dette og de vestene som f o t ball-spillere bruker er gps-vester med diverse sensorer som brukes til datainnsamling og analyse. Det kan hende at de sitter såpass tight at det kan hjelpe meg med mitt lille problem.
Disse er som du sier laget for å holde en liten 15grams gps++ på plass på ryggen og er ikke laget for å komprimere så tipper du kommer bedre og billigere utav det med en kompresjons trøye. Eks på gps vest HER
/Atle
Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Vanligvis blir utstyrsspørsmål besvart med nerdete forslag av yedi-produserte superdingser, men denne gangen ei. Her blir 'anbefal meg en hjelm' besvart med "du kan feste en pute på hodet med et beltet eller en pakkerem". Ok da, noen foreslår at man kan bruke blomsterpotte eller bøtte som hjelm.
Det er åpenbart en del folk som ikke vet hva BH står for og tror at dette er en dings som fører til impotens hos brukeren. Og ikke bare hos brukeren men det virker som om en del får hengensnabel bare av å se eller tenke på dem. Vel det er ingen tvil om at sykling kan føre til impotens eller hengesnabel, men mine herrer, en BH er en brystholder, et plag som støtter brystene og man (menn ) blir ikke impotent av å se, tenke eller ta på dem, eller bruke de.
Nei gps-vester egner seg ikke som sports-BH, men de fungerer fint om man sliter med å holde pulssensorer på plass (derfor sliter kvinner sjeldent med pulsmålerfusk ). Det er en grunn hvorfor man (igjen: menn) tar en tur til spesialbutikken. Menn har som regel større avstand mellom puppene og før man vet har man monoboob og ser ut til å ha svelget en dromedar i steden for en kamel.
Vanligvis blir utstyrsspørsmål besvart med nerdete forslag av yedi-produserte superdingser, men denne gangen ei. Her blir 'anbefal meg en hjelm' besvart med "du kan feste en pute på hodet med et beltet eller en pakkerem". Ok da, noen foreslår at man kan bruke blomsterpotte eller bøtte som hjelm.
Det er åpenbart en del folk som ikke vet hva BH står for og tror at dette er en dings som fører til impotens hos brukeren. Og ikke bare hos brukeren men det virker som om en del får hengensnabel bare av å se eller tenke på dem. Vel det er ingen tvil om at sykling kan føre til impotens eller hengesnabel, men mine herrer, en BH er en brystholder, et plag som støtter brystene og man (menn ) blir ikke impotent av å se, tenke eller ta på dem, eller bruke de.
Nei gps-vester egner seg ikke som sports-BH, men de fungerer fint om man sliter med å holde pulssensorer på plass (derfor sliter kvinner sjeldent med pulsmålerfusk ). Det er en grunn hvorfor man (igjen: menn) tar en tur til spesialbutikken. Menn har som regel større avstand mellom puppene og før man vet har man monoboob og ser ut til å ha svelget en dromedar i steden for en kamel.
Jeg er jo veldig stolt over å ha funnet akkurat det han spurte om: sports-BH for menn....men tror ikke han har sett det ennå, siden jeg ikke har fått takkekort i posten ;-)
Ja, du ser ikke ut til å bli skremt som mange andre, men jeg tviler på om den gir god nok støtte. Mangler gode kopper, og pull on gir sjeldent god nok støtte om det virkelig trenges.
Den vil utmerket fungere for å dekke til uønsket syn av mannepupper i offentlige rom i feks. syden, eller for dekke til vortene under tynn gjennomssiktig skjorte.