Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Gravelbike?

Gravelbike? #2733784 16/05/2023 08:14
M
MariusBB Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Hei dere

Jeg hadde et kort og intenst kjærlighetsforhold til min montainrock sykkel i fjor før den rett etter Denne turendenne turen ble stjålet :

Nå trenger jeg en ny sykkel, da jeg har et stoprt ønske om å bruke sommeren til å dra på en ny tur. Er det noen som har forslag til hvilken grussykkel jeg burde kjøpe? Jeg helst være under 20.000,- det er en jungel der ute, og tar imot alle forslag med takk!

Re: Gravelbike? [Re: MariusBB] #2733788 16/05/2023 08:46
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Jeg ble veldig fornøyd med GT grade carbon elite som Sepeda tipset om. Jeg fikk den på supertilbud til 12500, men hvis man holder øye så blir det kanskje en dip.

Re: Gravelbike? [Re: MariusBB] #2733912 18/05/2023 07:08
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Igjen - kudos for En tufsing i Tufsingdalen!

Du poster på forumet for terreng og sti. Mange hyggelige folk og mye kunnskap her, men du finner mer om syklene du er interessert i på forumet for blandevei, grus, bikepacking og kross.

Ndreas sitt eksepsjonelle røverkjøp er jeg redd ikke vil gjenta seg, og kronekursen herjer med prisene, men uansett mye å velge mellom, nytt eller brukt.

Blant nye i din prisklasse er f.eks. Orbea Terra, Superior X-Road, Trek Checkpoint, Ridley Kanzo, Scott Speedster Gravel, Cube Nuroad, Giant Revolt, Merida Silex, Gekko Firm GRV og Diamant AR.

Basso Tera får du til klubbpris nå like over budsjett. Hydraulisk Rondo RUUT er også noe over budsjett, men Sportslageret har noen rabattordninger, så verdt å forhøre seg. Det hender også at Hard Rocx GTS vipper ned i ditt budsjett.

Du vil også finne modeller i butikkene som ikke nødvendigvis er på nettsidene. Og det kommer hyppig kampanjer og tilbud.

Hva du måtte foretrekke, kommer an på preferanser og tiltenkt bruk, som dekklaring, utveksling og hva du vil ha av festepunkter.

Særlig på blandeveisforumet vil mange kunne dele erfaringer. Bare å spørre når du har plukket ut noen alternativer. Eller du kan la hjertet velge fritt. Det er ofte den beste løsningen.

Moderator  support