Var på en lengre bike packing tur nettopp (1600 km) med 28 mm og 7,5 bar. Ingen punkteringer eller problemer overhode.Gikk unna ned fra Sognefjellet, Valdresflya, Røldalsfjellet, Vikafjellet etc. grep, komfort etc var bra. Selvsagt endel ekstra vekt på sykkel med vesker/telt osv, men har også syklet endel på samme sykkel uten bagasje og samme dekk/trykk uten problemer. Syklet første dagen på Gran Canaria i vinter på leie sykkel med 28 mm og rundt 4 bar syns det ga en lite tillitsvekkene følelse med underlaget, for tilbake til utleier og lånte pumpen for å pumpe opp til 6,5/7 bar. Syns det var mye bedre og syklet med det resten av turen. Antar at mye er avhengig av hva en er vant med osv, ville bare dele min erfaring med at lavt trykk ikke alltid/for alle er beste løsning. Jeg kjører høy trykk og har veldig god erfaring med det. For å forebygge punkteringer er jeg 100 % sikker på at høyt trykk er essensielt. Det har det vært i alle år og jeg ser ingen grunn til at dette har endret seg så mye. Selvsagt gjør dekk med mer volum at en kan gå lavere i trykk i forhold til snake bite, men ellers er de andre faktorene like.
Redigert av johs78; 26/06/2023 09:06.