Dette er sikkert en god og funksjonell seteveske, i likhet med liknende vesker av første generasjon. Til ditt bruk burde den egne seg.
Men jeg er likevel en smule skeptisk, av to grunner:
- Dette er én veske der stropper/fester må løsnes for å løfte vesken av og på. Ved hyppig bruk eller turer med flere overnattinger eller stopp/parkering i urbane strøk, blir i hvert fall jeg raskt lei av det. Siste generasjon setevesker har som regel hylster eller stativ som festes på sete og ramme, og separat drybag eller veske som kan trekkes rett av og på. Mindre viktig om du kun skal ha med klær i pose eller lignende som er enkelt å dra ut og inn av vesken.
- Ser at det er tatt grep for stabilitet, men kan likevel ikke tro annet enn at det er fare for at vesken vil vingle og festet gnikke mot setepinne om vesken er lastet med bagasje av en viss vekt og en viss dimensjon, dersom du ikke stabiliserer den med ekstra stropper eller stativ som
Topeak Wishbone. Igjen, mindre viktig om du kun skal ha med noen lette klær.
Hva gjelder volum, er jeg selv glad i vesker/drybags som kan pakkes med lite eller stort volum alt etter behov, og gjerne komprimeres/rulles/foldes sammen, fremfor dem som i utgangspunktet har begrenset/lite volum.
Jeg vil forresten trolig snart legge ut knapt brukt Restrap seteveske 14 liter og styreveske 14 + 1,5 liter. Lang historie. Har bare ikke kommet så langt.
Finnes
egen tråd om bikepacking-vesker.