Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Styrketrenings-app?

Styrketrenings-app? #2731793 18/04/2023 10:00
Anders A-R Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Endelig har jeg kommet i gang med styrketrening igjen, etter mange års fravær. Og det hjelper mye på form og følelse, så vel som små og store vondter.

Men jeg har et behov i mitt opplegg: Sporing/logging av fremdrift og aller viktigs, detaljert nok statistikk på progresjon og vektpådrag pr maskin/øvelse.

Jeg brukte JeFit tidligere - men den har nå blitt "oppgradert" til et brukermiljø som er mildt sagt håpløst. For å finne igjen en maskin/øvelse/muskelgruppe er det ikke noen god grafisk presentasjon av øvelsen, eller søk på navn på øvelsen. Så dersom jeg skal legge inn en økt må jeg først søke gjennom i beskrivelsene av alle økter, for SÅ å gå til aktuell dag/rutine, og scrolle meg gjennom en liste av øvelser, og SÅ kan jeg legge den til dagens økt. Utrolig tungvint. Godt mulig det er brukerfeil, men jeg vil helst bruke aller minst mulig tid på å "lage" økter, når jeg først er på senteret vil jeg bare få banka inn flest mulig reps til utmattelse, ferdig.

Så jeg har letet etter andre apper, og prøvde Fitness Point. Men denne hadde egentlig samme problem som JeFit har fått i nyere utgave; det å finne igjen en øvelse og legge den til i "dagens økt" er tungvint.

Det jeg ønsker meg er å enkelt kunne sette sammen økt/logg pr maskin/dag, uten at jeg må "lage" en egen workout rutine pr dag. Alternativt, at jeg kan legge inn alle maskiner/øvelser som jeg har tilgjengelig, og så kan programvaren foreslå økter og sammensetninger som gir meg mest mulig effektiv tidsbruk.

Noen her med erfaringer å dele? Er min tilnærming bare feil bruk av appene, eller finnes det andre jeg bør se på. Jeg betaler gjerne for riktig app (ikke abbo, det hater jeg intenst.)

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Styrketrenings-app? [Re: Anders A-R] #2731794 18/04/2023 10:13
KnutFH Offline
Fersking
Fersking
Hevy kan sterkt anbefales. Finnes til både iOS og Andriod. Ellers er Strong et godt alternativ.

Om du vil ha en app som lager opplegg for deg basert på utstyr du har tilgjengelig er Fitbod i en klasse for seg. Du kan lett få en tilpasset økt basert på tilgjengelig tid, utstyr etc. og den holder styr på restitusjon og tar også høyde for sykkeltimer legger inn på Strava, så du ikke får hårete beinøkter rett etter en intens sykkeltur for eksempel.

Redigert av KnutFH; 18/04/2023 10:15.

Knut
Re: Styrketrenings-app? [Re: Anders A-R] #2731810 18/04/2023 12:52
O
oyvinsr Offline
Ringrev
Ringrev
O
Jeg har brukt strong, den er veldig fin, men litt usikker på om den gjør det du vil. Koster litt penger.

Re: Styrketrenings-app? [Re: Anders A-R] #2731837 19/04/2023 06:48
yalla Offline
Medlem
Medlem
Jeg kjører som regel en variant av 5x5 i de (altfor lenge siden) periodene jeg trener styrke. Stronglifts har en fin app for fremdrift, vekt/reps/sett etc tilpasset 5x5! I gratis versjon tror jeg ikke man kan legge til egne øvelser. Da er det øvelsene som er satt i programmet man har til rådighet (knebøy, markløft, benkpress, overhead press og barbell row). Mener man kan tilpasse mye mer i betal-versjon, men ikke testet betalings.

Gode videoer/instruksjoner m.m i appen.

https://stronglifts.com/5x5/
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.stronglifts.app

Redigert av yalla; 19/04/2023 06:54.

hilsen en gammel mann med hatt
Re: Styrketrenings-app? [Re: Anders A-R] #2731923 20/04/2023 07:02
Anders A-R Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Bra tips her! Jeg må undersøke/teste! :-)

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Styrketrenings-app? [Re: KnutFH] #2732052 21/04/2023 10:15
M
Magnoos Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: KnutFH
Hevy ... ikke får hårete beinøkter rett etter en intens sykkeltur for eksempel.

Økter som gir hårete bein er definitivt de verste! I alle fall for landeveissyklister.

Brukte også JeFit tidligere til å holde styr, men ikke trent styrke med vekter på lenge, så synd å høre at appen er de-brukervennligifisert. Tenkte å begynne på igjen til høsten, så ser frem til TS erfaringer med appene han prøver.

Specialized Phenom 155 mm kjøpes

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå