Endelig har jeg kommet i gang med styrketrening igjen, etter mange års fravær. Og det hjelper mye på form og følelse, så vel som små og store vondter.
Men jeg har et behov i mitt opplegg: Sporing/logging av fremdrift og aller viktigs, detaljert nok statistikk på progresjon og vektpådrag pr maskin/øvelse.
Jeg brukte JeFit tidligere - men den har nå blitt "oppgradert" til et brukermiljø som er mildt sagt håpløst. For å finne igjen en maskin/øvelse/muskelgruppe er det ikke noen god grafisk presentasjon av øvelsen, eller søk på navn på øvelsen. Så dersom jeg skal legge inn en økt må jeg først søke gjennom i beskrivelsene av alle økter, for SÅ å gå til aktuell dag/rutine, og scrolle meg gjennom en liste av øvelser, og SÅ kan jeg legge den til dagens økt. Utrolig tungvint. Godt mulig det er brukerfeil, men jeg vil helst bruke aller minst mulig tid på å "lage" økter, når jeg først er på senteret vil jeg bare få banka inn flest mulig reps til utmattelse, ferdig.
Så jeg har letet etter andre apper, og prøvde Fitness Point. Men denne hadde egentlig samme problem som JeFit har fått i nyere utgave; det å finne igjen en øvelse og legge den til i "dagens økt" er tungvint.
Det jeg ønsker meg er å enkelt kunne sette sammen økt/logg pr maskin/dag, uten at jeg må "lage" en egen workout rutine pr dag. Alternativt, at jeg kan legge inn alle maskiner/øvelser som jeg har tilgjengelig, og så kan programvaren foreslå økter og sammensetninger som gir meg mest mulig effektiv tidsbruk.
Noen her med erfaringer å dele? Er min tilnærming bare feil bruk av appene, eller finnes det andre jeg bør se på. Jeg betaler gjerne for riktig app (ikke abbo, det hater jeg intenst.)