Ser ingen fordeler med dette.
Det kan jeg forstå, særlig gitt ditt utgangspunkt i randonnee/brevet, ultradistanse eller
self-supported bikepacking.
Og jeg forstår Oles perspektiv, med hans sans for klassiske og funksjonelle skjønnheter

Men jeg kan også forstå at Ole Christian, som sykler styggfort på krevende underlag på noe kortere ritt eller turer, liker konseptet.
Selv elsker jeg at Rondo konsekvent utvikler ny design og funksjonalitet med suveren forakt for estetiske konvensjoner og UCIs tvangstrøye av millimeterregler.
Skal være forsiktig med å spekulere i fordeler og ulemper med designet til
Rondo RUUT CF 2.0 før sykkelen er sluppet, men det finnes noen åpenbare.
Fordeler:- Økt vertikal fleks kombinert med fortsatt horisontal stivhet. Med andre ord en potensiell forbedring i det klassiske idealet
Laterally stiff and vertically compliant. Bør gi økt grad av komfort og vibrasjonsdemping.
- Potensielt kortere kjedestag i forhold til dekkbredde ettersom dekket i mindre grad kan komme i konflikt med seterøret. Bør i så fall gi en responsiv og livlig sykkel. Alternativt plass til bredere dekk med samme lengde på kjedestag.
Disse fordelene i designet kan til sammen gi sykkelen både høy grad av komfort og aggressive kjøreegenskaper til tross for bred dekklaring.
Det er dermed et nytt svar på to utfordringer som man i mange år på forskjellig vis har søkt å løse.
Ulemper:- Redusert plass i hovedtriangelet for flasker og vesker. Manglende festepunkt på seterøret kompenseres med to festepunkter på oversiden av underrøret og visstnok ett punkt på undersiden, men man kommer ikke unna at plassen er redusert.
- Ikke mulighet for to krankdrev. Kun 1x. Dessverre er det samme tilfellet for en rekke spennende modeller i samme klasse, som f.eks.
Lauf Segla.
- Ikke festepunkter for tradisjonell heldekkende bakskjerm.
Disse ulempene gjør designet i mitt hode noe mindre allsidig enn en tradisjonell diamantramme, og mindre egnet til de krevende langturene med bagasje på alle slags veier, under alle slags værfohold og i alle årstider.
Og så har man et rent subjektivt poeng, som man kan være enig eller uenig med, og dermed telle som fordel eller ulempe, alt ettersom

Etter Rondos syn lyder det slik:
It looks cool. Jeg har sansen.