Jeg har et problem med Polar-pulsbeltene mine ( 3 stk H10) når jeg Zwifter. Etter noen ukers bruk, mister de kontakten med Zwift og Polar-pulsklokka (Grit). Hjelper ikke om jeg skifter batteri. Så må beltet hvile en ukes tid, før det kanskje virker igjen. Jeg har blitt ganske lei av at beltene kutter ut ( i Zwiftritt er det jo pålagt med pulsmåling), selv om jeg trener wattbasert. Så jeg lurer på å kjøpe Garmin-belte , mot laptop/Zwift og Polarklokka. Noen som har erfaring med den komboen ?
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Vi brukte Polar i mange år og har haugevis med pulsbelter fra dem. Fellesnevner er at de ble ustabile etter en tids bruk, både på overføring til klokke og sykkelcomputer. Konverterte til Garmin og har et par belter til dem. Kona slet litt med å få skikkelige og stabile signaler (viste for lite).
Dette var for et par år siden. Kikket litt rundt og tenkte jeg skulle prøve noe annet og gikk for å teste ut en vafriant fra netonet. Sender både på ant+ og bluetooth. Funket som gull og gikk til innkjøp av en til meg også. Stabil og jeg brukte min til alt, også supersvetting på zwift. Beltet holdt over 700 timer før det begynte å hoppe litt i visning av puls. Hadde skyllet det litt dårlig så sikkert en god del salt i sensorer.
Er så fornøyd at jeg har kjøpt opp 6 stykker så jeg har liggende, prisen er nå fantastiske kr.139,- og du får altså 5 belter for prisen av et polarbelte.
Nydelig ! Da er det bestilt noen, både til Zwifting og til Mallorca i april. I fjor holdt jeg på å selge Polarklokke ig belte i frustrasjon på Mallorca … blir bedre i år satser jeg på.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
169,- for BLT + Ant+. Som virker??? Nesten en skam at Garmin m.fl. Priser sine belter til 1000,-. Snakk om marginer de profitterer på. Hadde de funket skikkelig i tillegg…
Garmin sitt HRM Dual belte sender både bluetooth og ant+ og har batteri som varer veldig lenge (mener det stod ca. 3år på pakka).
Koster nå 479 på Power.no De dyrere beltene til Garmin har flere funksjoner som man i mine øyne ikke trenger.
Bytta selv til dette beltet etter erfaringer med ustabile Polar belter/sensorer - både H7 og H10 Jeg bruker det til Zwift på Apple Tv/Ipad - Garmin Fenix 5X - Wahoo Bolt
Begge jentene har samme belte og bruker det til Garmin og Polar klokker, Gamin 530 computer og Zwift på pc, Ipad og Iphone.
Veldig lite trøbbel med Gamin HRM Dual beltet, men jeg liker komforten på Polar sitt belte med "gumminupper" bedre. Gamin sitt sklir ned, men måler som det skal.
169,- for BLT + Ant+. Som virker??? Nesten en skam at Garmin m.fl. Priser sine belter til 1000,-. Snakk om marginer de profitterer på. Hadde de funket skikkelig i tillegg…
Det virker: Ikke mange som svetter så mye som meg, går ned ca en kilo i timen både på langrenn og sykling innendørs så det er noen liter svette som har gått igjennom de pulsbeltene. Jeg er inne på mitt andre belte nå og har ikke hatt så stabilt pulsbelte før. Brukte Polar fra 2010 og har sikkert hatt 10 belter. Har råd til å kjøpe meg det dyreste Garmin også, men ser ikke poenget med å bruke mer enn jeg trenger.
Så dette beltet blir anbefalt av ein med makspuls på 176 og hvilepuls på 38.
Innlegget ditt har allerede øket etterspørselen så det koster nå 169. Jeg hopper på å bestille ett før det øker enda mer.
LarsB
Som sagt så gjort. Bestilt i går 11:30, levert på døra 19:30. Klart for testing i dag.
Dette er det mest anonyme produktet jeg har sett på lenge. Det er merket Andersson på boksen. Selve målerklumpen har en påstemplet ANT-ID, Open og en pil på batterilokket L og R på trykknappene, CE og ikke-kast-i-søpla merke og det er alt. Beltet er totalt umerket. Alt i alt virker det som litt skrøpelige greier. Lett og tynt. Det er en pen eske med litt mer av det man venter å finne av informasjon. Vannbeskyttelsen er oppgitt til IP67 som er støvtett og kan være i opptil en meter vann i opptil 30 minutter. Det burde holde både for Kaiost og meg.
Trolig har "Andersson" funnet et kinaprodukt, pakket i egen eske og lagt på "mase" profitt. Men det er greit når det er rimelig, kom på dagen og anbefales av troverdige forumfolk.
Tester et av disse Andersson-beltene jeg også. Garmin-beltet mitt begynner å gå i oppløsning. Det er like gøy å bruke penger på pulsbelte som på dekk til bilen, så om disse funker er det gull!
Kjøpte forresten en Andersson reise TV fra netonet også. Kan ikke si den er noe dårligere enn Samsung, Sony og Philips tv jeg har og har hatt. Bruker den som Zwiftskjerm på gjesterommet i leiligheten vår på Savalen. Var ute på ski i formiddag og fikk beskjed om at pulsbeltet hadde lavt batterinivå, så får vel skifte det da. Bruke Europris sine 2032 batterier, billige, men holder ikke så veldig lenge.
Innledende test av Andersson er lovende. Koblet seg lett til ipad og var stabil uten å falle ut. Data var troverdige og viser bedre tendens enn mitt Wahoobelte. Det siste har hatt litt problemer med å registrere pulstoppene i det siste. Det kan komme av at beltet gikk i stykker og jeg har erstattet det med et eller annet fra skuffen.
Uansett vises det godt i grafen under som er et uttrekk fra arbeidsperioden i en sone fem økt. Lilla farge er Wahoo og brun er Andersson. Vi ser at Wahoo skyter over mål på siste periode i bolk en og langt under på siste periode i bolk to. Så Andersson gir de troverdige resultatene her. Resten av økta var så lik at det ikke er interessant i det hele tatt.
Det er godt mulig Wahoo gir de vanlige utmerkede resultatene med et annet belte. Men det koster jo mye mer enn hele måleren fra Andersson. Kommer tilbake om den ikke fortsetter å virke like greit.
Mallorca nærmer seg, og jeg skulle gjerne hatt en pulsbelte-backup for Polar-beltet som er ustabilt. Andersson -beltet funker fint mot Zwift, men hvis jeg skulle ha behov for HR-registrering mot Polarklokka .. ? Får ikke koblet Andersson mot Polar ?