Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fox FIT4 vs. GRIP? Hvor stor forskjell?

Fox FIT4 vs. GRIP? Hvor stor forskjell? #2730633 24/03/2023 11:05
Tagelli Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg sitter og lurer på en ny stisykkel, men så ser jeg at den jeg har sett meg ut har FIT4 demper istedenfor GRIP. Jeg har jo vært veldig entusiastisk ift demperjusteringsmulighetene man hadde på de gamle RockShox demperene med separate påfyllinger til positiv og negativkammer slik at man kunne tune gaffelen til å bli veldig følsom tidlig i vandringen (veldig behagelig om man liker å sykle fort på enkle stier).

Så det egentlige spørsmålet: Kommer jeg til å irritere meg over at sykkelen har FIT4 innmat og dermed bør slå den fra meg, eller hvordan vurdere dere forskjell i "plush-het" på enkle, raske stier mellom de to demperinnmatene?

Re: Fox FIT4 vs. GRIP? Hvor stor forskjell? [Re: Tagelli] #2730639 24/03/2023 11:53
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Den type plush-het kommer gjerne fra luftfjæra, ikke demperenheten.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Fox FIT4 vs. GRIP? Hvor stor forskjell? [Re: RazeFaze] #2730643 24/03/2023 12:29
Tagelli Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: RazeFaze
Den type plush-het kommer gjerne fra luftfjæra, ikke demperenheten.

Ja, det var jo sånn jeg hadde det på den enkle RockShox'en jeg hadde (RS Reba ettelerannet). Lurte på demperenheten kunne gjøre noe av jobben med å gå ned på justeringene på de treige kompressjons- og returdempingene og heller ha høyfarts dempingene skrudd opp så jeg ikke ble syklende på en sprettball, men allikevel fløt over småhumpene.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå