Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Leie landeveissykkel i Bologna

Leie landeveissykkel i Bologna #2730372 20/03/2023 11:03
anderfo Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg skal på ekskursjon med en stor gjeng studenter og får en ettermiddag til overs i Bologna (etter å ha brukt formiddagen inne på Ferrari-fabrikken). Kunne tenke meg å ta en tur ut på landeveien og svippe oppom San Luca, bl.a. fordi jeg selvsagt har syklet «Bologna TT» på Zwift. Også vil jeg sirkle litt rundt på flere fine veier lenger bort fra sentrum.

Jeg antok det skulle være enkelt å finne en leiesykkel i Bologna, men alt jeg finner er elsykler og turistsykler. Og nå er det bare en uke igjen, så det begynner å haste litt…

Er det noen her som har noen gode tips?

Jeg har kun én ettermiddag (fra ca 14:00 til mørket kommer), så det er ikke akkurat noen langtidsutleie jeg er ute etter.

Re: Leie landeveissykkel i Bologna [Re: anderfo] #2730442 21/03/2023 09:49
Panda Offline
Besatt
Besatt
Sjekk om det finnes en facebook gruppe for sykling dernede.
Her må du nok regne med at det er på italiano... ICON_WINK

Re: Leie landeveissykkel i Bologna [Re: anderfo] #2730517 22/03/2023 09:11
MaximoBongo Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg var i samme situasjon med et par timer til overs i Bologna i fjor høst. Veldig vanskelig å finne en fornuftig leiesykkel. Jeg tok i desperasjon turen på bysykkel, som kan leies for et par euro og finnes overalt i byen. Ganske knotete å sykle Bologna TT-ruten i virkeligheten da det er mye trafikk, lyskryss og enveiskjørte gater i feil retning. Ikke forvent å slå Zwift tiden din. Morsomt å ha gjort det selv på single speed med støpte hjul og kurv. Anbefales!

Min tur med bilder og video:
https://www.strava.com/activities/7780102295

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå