Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass?

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: Sepeda] #2729934 12/03/2023 20:29
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Sepeda

Jeg trodde det var å ha skylapper på når man skriver at bussen bare går en gang i timen og at den knapt blir brukt ICON_SMILE La oss i hvert fall prøve å holde oss til virkeligheten.

Vi snakket om tilbudet i vinter. Disse få ekstrabussene startet for mindre enn to måneder siden. Resten av vinteren fantes de ikke.

Det jeg henviste til var at bussene ble lite bruk på kvelden på ukedagene, men poengterte spesielt at de ble brukt i helgene. Da blir også parkeringsplassene overfylt.

Så spar deg for de forbaskede stråmannsargumentene dine.

Å ta et bilde der biler skjuler alle de stengte plassen og snakke om perspektiv, er bare tåpelig.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2729937 12/03/2023 21:10
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: supernalle
Vi snakket om tilbudet i vinter. Disse få ekstrabussene startet for mindre enn to måneder siden. Resten av vinteren fantes de ikke.

Det er bare litt underlig når du gjentar i tråden med caps lock at bussen går en gang i timen, og gjentatte ganger fremholder det som bevis på hvor håpløs situasjonen er, hvor ansvarsløs kommunen er, og hvorfor buss ikke er et alternativ. Siden avviser du opplysning om hyppigere buss med at det rett og slett er feil (!) helt til jeg dokumenterer det. Så er du plutselig opptatt av at dette skjedde kun fra januar. Vi snakker jo om nåtiden, og nå går bussen hyppigere. Og som nevnt går bussen hyppigere nettopp for å hindre trafikk- og parkeringskaos, og legge forholdene til rette for at folk kan bruke Marka vinterstid. Kommunen har altså tatt ansvar for å forbedre situasjonen.

Og det er forresten ikke noen "få", som jeg ser du nå hevder.

Det jeg henviste til var at bussene ble lite bruk på kvelden på ukedagene, men poengterte spesielt at de ble brukt i helgene. Da blir også parkeringsplassene overfylt. Så spar deg for de forbaskede stråmannsargumentene dine.

Huffameg, stråmann, da. Jeg klarer bare ikke å finne at du noe sted poengterer spesielt at buss blir brukt i helgene. Har lett. Beklager om jeg tar feil, men da er det ikke lett å finne. Du skriver et sted at det går helt fint å ta buss i helgene. Samtidig skriver du om kaos i helgene, uten at jeg forstår ut fra det om du tenker på buss. At det er satt inn to ekstrabusser i helgene i beredskap i tilfelle hovedbussen er full eller forsinket, burde du i så fall ønske velkommen.

Her skriver du at det er så å si ingen som tar bussen på kvelden fordi den går en gang i timen, mens her konstaterer du bare generelt at du tipper at bussen blir "lite brukt, som vanlig".

Å ta et bilde der biler skjuler alle de stengte plassen og snakke om perspektiv, er bare tåpelig.

ICON_SMILE

Jeg tok to bilder i dag, ett som viste de avsperrede parkeringsplassene, og ett som viste de åpne parkeringsplassene.

Du kom meg i forkjøpet med å legge ut bildet med de avsperrede plassene. Da la jeg kun ut bildet med de åpne. Samlet får man et bilde av hvordan parkeringsforholdene er.

Jeg hadde håpet du forsto poenget med perspektiv/kameravinkel (fra én vinkel synes de åpne plassene små, mens fra en annen vinkel synes de avsperrede små - optikk har betydning), men jeg forstår at du synes det bare var tåpelig. Nytt ord i tillegg til arrogant, tosk og hykler. Jeg er kort sagt en idiot ICON_SMILE

Hvis ikke dette er skikkelig Snikksnakk, så vet ikke jeg ICON_SMILE Hvis noen flytter den over der, lover jeg å ikke blande meg mer!

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2729938 13/03/2023 01:32
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Denne bussen går generelt en gang i timen. Hvorfor gidder du å krangle med en fastboende om det? Halvtimesbussene er kun ekstrabusser, som "rushbusser", De gangene jeg tar bussen er jeg ofte alene, eller bare en eller to til, på hverdager. Dette er sannheten om denne bussen. Svært få drar forbi Brekke for å gå på ski på kvelden på ukedagene.... På dagtid går som sagt denne bussen kun en gang i timen, og har også svært få passasjerer. Siste buss innover går 2253 fra Nydalen, og dette er svært ugunstig for fastboende. Den starter også sent i helgene, spesielt på søndager. Skal man da noe ned i byen så er man shit out of luck med offentlig kommunikasjon. Det finnes ingen dokumenterbare grunner for å si at å fjerne utfartsparkeringer er bra for "miljøet". Dette har en eller annen rød-grønn følt seg frem til. Dette er generelt sett dårlig for helsa til Oslo-beboerne, og utgifter vil dukke opp på helsebudsjettet.

Hadde du gått ut til kanten når du tok bildet nedenifra så ville alle sett hvor ille dette var.... det ser også ille ut nedenifra.

- Voltaire
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2729939 13/03/2023 04:54
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Denne bussen går generelt en gang i timen. Hvorfor gidder du å krangle med en fastboende om det?

Tre grunner.

- Som du vet, er jeg selv fastboende i dal med lignende betingelser for buss, og jeg er en smule lei av at folk som ikke vet bedre, klager på når bussen går. Det er stort sett folk som sjelden bruker den ICON_SMILE
- I en tråd som har sitt utgangspunkt i brøyting nå om vinteren, kan man ikke i caps lock rope ut uriktige busstider for samme årstid. Bussen går ikke generelt en gang i timen nå på vinteren. I store deler av døgnet, og i særdeleshet i tiden som er aktuelle for ski- og turgåere, som er utgangspunktet når man snakker om helse og livskvalitet, går den hver halvtime. Og eldre kan som nevnt bli hentet hjemme eller ute i minibuss på bestilt tidspunkt. Dette er grunnleggende forhold når man snakker om behovet for å velge privatbil. Bare aksepter det, så skal jeg la være å mase om det ICON_SMILE
- Når man er så opptatt av ideologiske skylapper hos andre, er det greit at man forholder seg til reelle forhold selv. Selv om noe så trivielt som bussen.

Men du har helt rett i at jeg ikke burde drive på og krangle om buss på forumet ICON_SMILE

Den starter også sent i helgene, spesielt på søndager. Skal man da noe ned i byen så er man shit out of luck med offentlig kommunikasjon.

Det er sant. Bussen burde gå tidligere. Av hensyn til både fastboende og besøkende. Uansett utfartsparkering.

Det finnes ingen dokumenterbare grunner for å si at å fjerne utfartsparkeringer er bra for "miljøet".

Overordnet er redusert bilkjøring selvsagt bra for miljøet, som illustrert av køer og kaos på utfartsdager. De fleste vil si for klima også. Om man i et folkehelseperspektiv bør strekke det hensynet til å omfatte utfartsparkering, er et politisk spørsmål som du med all rett engasjerer deg i. Jeg har allerede flere ganger rost ditt engasjement for brøyting og tilrettelegging. Det er karakteriseringene av andre, og de påståtte dimensjoner i skandalen jeg reagerer på. Og så dette med bussen ICON_SMILE

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: Sepeda] #2729964 13/03/2023 10:30
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Overordnet er redusert bilkjøring selvsagt bra for miljøet, som illustrert av køer og kaos på utfartsdager. De fleste vil si for klima også.
Er luftforurensing et stort problem i Maridalen?

På ditt eget bilde fremkommer det at godt over halvparten av bilene er elbiler(eller i det minste hybrid).

Er det god kommuneøkonomi når det brukes økonomiske midler på å minke utfartsparkeringene? Hvor mange dager med åpen fritidsklubb kunne arbeidene på Hammeren og Sognsvann utfartsparkering gitt? ICON_SMILE

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2729968 13/03/2023 10:54
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
For den interesse det måtte ha:

Jeg kom over årsaken til sperringen av parkeringsplassene. Sikkert allerede kjent for de fleste maridøler.

Det er ikke byrådet med de gale rød-grønne som ønsker å redusere antall parkeringsplasser ved Hammeren. Tvert imot har kommunen ønsket å utvide.

Det er ikke en konspirasjon for å tvinge folk over på buss.

Det er ikke sabotasje fra Bymiljøetaten.

Det er ikke uvilje fra Total Uteservice.

Det er ikke en sensurskandale i lokalavisen.

Det er Statsforvalteren som har grepet inn overfor Bymiljøetaten fordi parkeringsplassene er i et landskapsverneområde med strenge regler for å bevare natur- og kulturlandskapet, og Statsforvalteren anser at Bymiljøetaten har brutt bestemmelsene i både verneforskriften og markaloven da parkeringsplassen ble utvidet uten forutgående søknad.

Sitat: Nordre Aker Budstikke: Endret parkeringsplass uten tillatelse
Bymiljøetaten mener det var helt nødvendig å utvide en populær parkeringsplass i Maridalen. Likevel droppet de å be om tillatelse.

(...)

Flere henvendte seg til Bymiljøetaten i fjor med ønske om flere parkeringsplasser ved Hammeren. De fikk tilslag, for i høst fjernet Bymiljøetaten grøntareal for å lage flere parkeringsplasser.

(...)

Turgåere fikk dermed 55 plasser i stedet for 41. Men nå skaper de problemer for Bymiljøetaten.

Grunnen er at de ikke søkte om tillatelse i forkant.

Parkeringsplassene i Gamle Maridalsvei ligger innenfor Maridalen landskapsverneområde. Området har ekstra strenge regler for å bevare natur- og kulturlandskapet.

Alle inngrep som «vesentlig kan endre naturmiljøet eller landskapets art eller karakter», er forbudt. Statsforvalteren mener at Bymiljøetaten har brutt bestemmelsen i verneforskriften fordi det er snakk om utvidelse av vei og anlegg.

(...)

Ifølge Statsforvalteren er utvidelsen av parkeringsplassen også søknadspliktig etter markaloven. De har bedt om en redegjørelse fra Bymiljøetaten.

(...)

Nordre Aker Budstikke har fått tilgang til Bymiljøetatens svar. De vurderte at tiltaket ikke var søknadspliktig. Nå lover etaten å søke om dispensasjon for tiltaket i etterkant.

«Vi (...) håper på tilbakevirkende aksept for tiltaket da dette anses som et viktig tiltak for trafikksikkerhet og fremkommelighet for kollektivtrafikk», skriver de til Statsforvalteren.

(...)

Statsforvalteren har opplyst at de vil vurdere sanksjoner mot Bymiljøetaten. I en e-post til Nordre Aker Budstikke skriver førstnevnte at neste steg i saken er søknad fra etaten.

Dette er hentet fra en artikkel som er to uker gammel. Jeg kjenner ikke til hvor langt prosessen med søknad er kommet, men stengingen viser at Statsforvalteren ikke har imøtekommet det umiddelbare ønsket fra Bymiljøetaten om aksept.

Om supernalle hadde lest lokalavisen fremfor å spekulere, hadde denne tråden vært betraktelig kortere.

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: Andreas83] #2729970 13/03/2023 10:57
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Sitat: Andreas83
Overordnet er redusert bilkjøring selvsagt bra for miljøet, som illustrert av køer og kaos på utfartsdager. De fleste vil si for klima også.
Er luftforurensing et stort problem i Maridalen?

Jeg vil si det er et lang større problem enn det er å parkere på en av de enorme parkeringsplassene som allerede eksisterer i Maridalen. Det er tidvis meget ubehagelig å sykle i Maridalen grunnet mye trafikk og mye dieseleksos (og veistøv om våren).

Er det god kommuneøkonomi når det brukes økonomiske midler på å minke utfartsparkeringene? Hvor mange dager med åpen fritidsklubb kunne arbeidene på Hammeren og Sognsvann utfartsparkering gitt? ICON_SMILE

Du mener vel «hvor mange dager med åpen fritidsklubb kunne det blitt om man lot være å lage denne parkeringen i første omgang»?

Nå var vel saken her at disse parkeringsplassene ble opprettet uten gyldig tillatelse, slik at de altså var brudd på markaloven og verneforskriften. At de derfor blir fjernet igjen skulle bare mangle. Jeg vil også påstå at dette er de farligste parkeringsplassene i Maridalen for syklister. En haug med biler på rekke og rad som plutselig kan rygge rett ut i veibanen i 60-sone som, egentlig betyr at det er ulovlig å parkere langs veien.

Det er ikke kun om vinteren det er ulovlig feilparkering ved Hammeren, det skjer hele året og det handler ikke om mangel på parkering i Maridalen, det handler om tankeløshet og egoisme.

Synes det er merkelig at folk på et sykkelforum ønsker seg mer biltrafikk på et av de meget få stedene i Oslo det fortsatt er (til en viss grad) mulig å trene sykkel.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: magnusc] #2729974 13/03/2023 11:33
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Dette er hentet fra en artikkel som er to uker gammel. Jeg kjenner ikke til hvor langt prosessen med søknad er kommet, men stengingen viser at Statsforvalteren ikke har imøtekommet det umiddelbare ønsket fra Bymiljøetaten om aksept.

Om supernalle hadde lest lokalavisen fremfor å spekulere, hadde denne tråden vært betraktelig kortere.
Det ga en forklaring på ressursbruken. Til supernalles forsvar kunne BYM skrevet det i korrespondansen de hadde.

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: Sepeda] #2729980 13/03/2023 12:18
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
For den interesse det måtte ha:

Jeg kom over årsaken til sperringen av parkeringsplassene. Sikkert allerede kjent for de fleste maridøler.

Hvis skulle være tilfellet så skulle det bli tilbakeført i original stand, noe det ikke er. Opprinnelige plasser ble nå fjernet. Jeg har selv påpekt i denne tråden at utvidelsen var ulovlig.

- Voltaire
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2729981 13/03/2023 12:23
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Tror jeg stopper her.

Dine lange utlegninger om det slemme byrådet og spekulasjoner om skandaler og sabotasje henger bare ikke på greip, men forledet dessverre flere av oss til å ta til motmæle.

Snakk om bortkastet tid.

Lærepenge for meg.

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2729983 13/03/2023 12:27
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Pff, det er sikkert snikgrønne agenter hos statsforvalteren som har trumfet gjennom nok et hjernedødt klimatiltak eller hur nalle?

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: magnusc] #2729984 13/03/2023 12:28
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: magnusc
Det er tidvis meget ubehagelig å sykle i Maridalen grunnet mye trafikk og mye dieseleksos (og veistøv om våren).

Det er ikke min erfaring, og jeg bor der.

En haug med biler på rekke og rad som plutselig kan rygge rett ut i veibanen i 60-sone som, egentlig betyr at det er ulovlig å parkere langs veien.

Men med flere plasser er det flere tider på døgnet der det ikke er smokk fullt der, og det blir mer oversiktlig, og folk bruker plass ved siden av bilen til å ordne seg.

Det er ikke kun om vinteren det er ulovlig feilparkering ved Hammeren, det skjer hele året og det handler ikke om mangel på parkering i Maridalen, det handler om tankeløshet og egoisme.

Generelt et problem i samfunnet. I går satt en fyr i fullt skitøy og dreit i krysset Gamle Maridalsvei/Maridalsveien. Noen her?

- Voltaire
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: Sepeda] #2729985 13/03/2023 12:31
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Tror jeg stopper her.

Dine lange utlegninger om det slemme byrådet og spekulasjoner om skandaler og sabotasje henger bare ikke på greip, men forledet dessverre flere av oss til å ta til motmæle.

Snakk om bortkastet tid.

Lærepenge for meg.

De innrømmet i mail at de ikke måkte pga politisk vedtak om å ikke følge opp utfartsparkeringer, og jeg la ut svar fra Bymiljøetaten som bevis. Jeg har ingen tro på at du klarer å ta til deg læring.

- Voltaire
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: Andreas83] #2729986 13/03/2023 12:37
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!

Det ga en forklaring på ressursbruken. Til supernalles forsvar kunne BYM skrevet det i korrespondansen de hadde.

Jeg har hundre prosent skilt på mine spekulasjoner og bevis. Bymiljøetaten har i mail form sagt at de saboterer med vilje (med egne ord). Sepedas påstand om at plassene ble fjernet på grunn av Statsforvalteren finnes det ingen grunnlag for å påstå. Det er ikke der den prosessen er, det er snakk om en reaksjon.

Direksjoner fra politisk vedtak om å gjøre det vanskelig for folk på utfartsparkeringer kom ETTER utvidelsen.

- Voltaire
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2729992 13/03/2023 14:07
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Jeg ser at det kan være parallelle prosesser her, supernalle. Tar poenget ditt og skal ikke avvise det. Jeg kan ta feil.

I bunn ligger uansett at parkeringsplassen ifølge Statsforvalteren ble utvidet ulovlig, og at Statsforvalteren senest for to uker siden vurderte sanksjoner mot Bymiljøetaten i den anledning. Det er rimelig å tro at det legger føringer for kommunen både på politisk og administrativt nivå.

Har nå abonnement 1 mnd/kr. 1 for Nordre Aker Budstikke, med et lysegrønt håp om at det kommer en oppklaring der fra rette hold innen den tid ICON_SMILE

Peace.

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2729996 13/03/2023 16:02
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
I dag står det en artikkel i Nordre Aker Budstikke om at byrådet har stengt deler av Hammeren utfartsparkering på grunn av at de ønsker å redusere trafikken. Bak betalingsmur:

https://www.nab.no/stenger-helt-nye...r-a-redusere-biltrafikken/s/5-143-327966

- Voltaire
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2729997 13/03/2023 16:12
ScottRacing Offline
Ringrev
Ringrev
hvis jeg ikke husker helt feil så klarte byrådet å redusere antall parkeringsplasser ved sognsvann fordi de ønsket å anlegge park i skogkanten,
at de stenger utfartsparkeringer andre steder er vel bare i tråd med hva MDG predikerer generelt - legg flest mulig hindre i veien for de som ønsker å bruke privatbil

Æresmedlem i KrampeKameratene
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2730013 14/03/2023 07:56
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Takk for lenke!

Kommunens kommunikasjon, slik den er fremstilt i Nordre Aker Budstikke, er noe tvetydig.

Først sies det at Bymiljøetaten har gjort en feil ved å etablere plassene, og at plassene derfor avvikles. Byråden unngår samtidig å henvise til Statsforvalterens vurdering, og unngår å ta stilling til om kommunen brøt verneforskriften og markaloven.

I brevet skriver etaten at det er byrådsavdelingen for miljø- og samferdsel som har bedt om at parkeringsplassene fjernes igjen. Dette tilbakeviser byrådsavdelingen overfor Nordre Aker Budstikke.

Avisen har spurt byråden for miljø- og samferdsel, Sirin Hellvin Stav (MDG), om helomvendingen på Hammeren har å gjøre med at de nye p-plassene ikke var lovlig etablert, slik Nordre Aker Budstikke omtalte i tidligere sak fra februar i år.

– Etaten har orientert byrådsavdelingen om at det i forbindelse med tiltak for bedre trafikksikkerhet og fremkommelighet for kollektivtransport dessverre ble etablert flere parkeringsplasser. Det skulle ikke skjedd, og de ekstra plassene vil avvikles fra og med denne uken, svarer Stav.

Siden vises det til spesifikt til ønsket om å redusere biltrafikken.

Hun understreker at dette er ett av virkemidlene for å få ned biltrafikken.

– Byrådet jobber aktivt med å gjøre det enklere og tryggere for folk å gå, sykle og reise med kollektivtransport, samtidig som vi ønsker å redusere biltrafikken. Parkeringsrestriksjoner og omdisponering av areal til myke trafikanter er et av virkemidlene for å få til dette, og det er dermed ikke ønskelig å øke parkeringstilgangen for bil.

Uansett hva som var utslagsgivende - at plassene ble anlagt ved en feil, at det er et ønske om å redusere biltrafikken, eller om dette bare er to sider av samme sak - synes det å være lite håp for disse plassene.

Og uansett vil jeg anta at kommunen er tjent med å kommunisere at reverseringen skyldes ønsket politikk, og ikke kommer som følge av brudd på forskrift og lov.

Jeg har stor tro på at brukerne av Marka er tilstrekkelig fleksible til at 14 parkeringsplasser ikke har avgjørende betydning, som grundig diskutert i tråden, men forstår at andre kan reagere.

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2730035 14/03/2023 13:11
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Det er valg snart og det blir garantert reversert brennkvikt etter at disse rødgrønne idiotene mister makta.

Stav sine uttalelser er i samsvar med det jeg har sagt hele tiden.
Helt utrolig at fremkommelighet for bussen ikke er prioritert.... og mener at "det ikke skulle skjedd".

- Voltaire
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2730045 14/03/2023 16:00
T
trond67 Offline
Entusiast
Entusiast
T
Dønn grønn politikk i praksis der altså. hindre så mange som mulig å komme seg ut i skogen vist du ikke har den rette innstillingen til bruk av kollektiv eller sykkel. Krigen mot bilen fortsetter. Bare en ting som er bittelitt kjipt at vist noen velger å svinge pisken for hardt for lenge så har det en tendens til å bite deg i asle til slutt.

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: trond67] #2730052 14/03/2023 18:01
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Sitat: trond67
Krigen mot bilen fortsetter. Bare en ting som er bittelitt kjipt at vist noen velger å svinge pisken for hardt for lenge så har det en tendens til å bite deg i asle til slutt.

Har du noe som ligner på en anelse om hvor priviligert og prioritert bilen har vært de siste 50 årene?

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2730054 14/03/2023 19:04
jrm Offline
Kan ikke tråden flyttes til « Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås»? Flere er ganske flinke til å skape fiendebilder og bør passe seg godt for det. Å være uenige gir ingen grunn til å ty til hersketeknikker.

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: jrm] #2730058 14/03/2023 19:59
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: jrm
Kan ikke tråden flyttes til « Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås»? Flere er ganske flinke til å skape fiendebilder og bør passe seg godt for det. Å være uenige gir ingen grunn til å ty til hersketeknikker.

Denne parkeringsplassen brukes også som utgangspunkt for sykling. Så, nei.

- Voltaire
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2730061 14/03/2023 20:53
Natier Offline
Veteran
Veteran

Jo

At en tilfeldig liten parkeringsplass ikke brøytes hører hjemme i snikk snakk. At den også brukes av syklister endrer da ikke det.

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: Sepeda] #2730064 14/03/2023 21:05
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Jeg ser at det kan være parallelle prosesser her, supernalle. Tar poenget ditt og skal ikke avvise det. Jeg kan ta feil.

Peace.

Veldig godt mulig, Statsforvalteren som "tar kommunen for lovbrudd", og samtidig en haug med folk innenfor kommunen som ikke har fått det med seg som både diskuterer saken politisk og kommer med uttalelser om dette på feil grunnlag.

Kjenner til flere saker hvor kommuneledelse ikke er kjent med påpek ovenfra og bare babler i vei om ting de ikke har peiling på.
Sikkert noen som har lyst til å sjekke postlistene eller be om innsyn i saken.

https://einnsyn.no/sok?f=22ad14c7-1fde-44e8-a6f1-a2d71f8466a2

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2730065 14/03/2023 21:08
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider

Det er vel en ikke-sak?

Med Hønefoten utfartsparkering kun 1300 meter og noen få minutter unna på sykkel? Og med flere andre store utfartsparkeringer i Maridalen om Hønefoten skulle være full?

Tilbaketrukne Hønefoten fremstår også som en betydelig bedre beliggenhet for parkeringsplass rent trafikalt enn langs smale Gamle Maridalsvei.

Støtter at tråden bør flyttes til Snikksnakk, som også var mitt utgangspunkt da jeg ramlet inn i tråden og aldri kom meg ut ICON_SMILE Men vet ikke hvor nøye moderator følger den.

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2730079 15/03/2023 08:33
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
For oss som ikke kjenner så godt til området, er det denne vi snakker om?

https://www.norgeibilder.no/?x=2632...amp;plannedOmlop=0&plannedGeovekst=0

(Starter med orto fra 2022, men ortofoto fra 2016 lastes etter 10-15 sekunder)

"Statsforvalteren ber om redegjørelse i forbindelse med utvidelse av
eksisterende parkeringsplass i Maridalen Landskapsvernområde

Statsforvalteren ble varslet høsten 2022 om en utvidelse av en parkeringsplass i Maridalen
landskapsvernområdet. Oppfølgingen av saken ble av ulike årsaker utsatt, men den 14.12.2022 ble
Statsforvalteren varslet på nytt. Parkeringsplassen ligger langs veien ved Hammeren i Maridalen ca.
200 meter etter Hammeren bru i nordgående retning. Parkeringsplassen har blitt utvidet ved at det
har blitt fylt på grus i «grøntlommen» som skilte de to parkeringsplassene langs veien. Det har også
blitt satt opp et autovern.
"

EDIT: Teller ca. 41 plasser i 2016, men om man går tilbake til ortofoto fra 2008 ser det ut som at begge de to nordligste lommene har blitt utvidet. Midterste ser ut til å ha fått 2 plasser til og den borteste ser ut til å ha kun vært egnet til parkering langsmed veien i 2008. Ca. 8-9 flere plasser i 2016 enn i 2008?

Redigert av Tange; 15/03/2023 08:53. Rediger grunn: Telling av p-plasser i 2008 og 2016.
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: trond67] #2730082 15/03/2023 08:43
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: trond67
Krigen mot bilen fortsetter. Bare en ting som er bittelitt kjipt at vist noen velger å svinge pisken for hardt for lenge så har det en tendens til å bite deg i asle til slutt.

https://www.ssb.no/kommuneareal/oslo

Ikke store forskjellen mellom bygg og vegbane her altså
Krigen mot bilen?
Sjeldent jeg støtter krig, men fristende å gjøre et unntak her.

Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2730086 15/03/2023 09:26
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!

Den blir også full i utfartshelger. Kapasiteten burde økes, ikke innskrenkes.

- Voltaire
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass? [Re: supernalle] #2730089 15/03/2023 09:30
D
Duck Offline
Ivrig
Ivrig
D
Blir vel høy puls på enkelte av denne kilden, men det er linket til mere info her;

"Stenger parkeringsplasser i Maridalen: – Vi ønsker å redusere biltrafikken, sier byråd Stav (MDG) "

https://www.document.no/2023/03/15/...dusere-biltrafikken-sier-byrad-stav-mdg/

Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support