Vi er i ferd med å etablere vakt-ordning på jobb nå. Her skal vi som går på vakt handle innen en time etter at vi har blitt varslet om at noe er galt. Varslingen skjer på SMS fra overvåkings-serveren vår.
Vakta er fra kl. 16 på ettermiddagen til kl. 08 om morgene. Vi må altså bli vekket om natten av denne sms-en som kommer. Optimalt hadde vært å sette en sang fra Spotify som meldingstone på nummeret til overvåkings-serveren. Men det har jeg ikke funnet noen løsning på.
Det beste hadde vært en litt skarp meldingslyd som gjentar seg selv helt til man har lest meldinga. Jeg har nå brukt et par timer på å finne apper eller løsninger på dette uten hell.
Noen som har fått til dette? Det er snakk om android-telefoner, i mitt tilfelle en Oneplus.
Re: Vil ha SMS som maser til jeg har lest den
[Re: Raskall]
#272967307/03/202312:10
Kan man ikke knytte en ringetone til forskjellige kontakter på en android telefon. Jeg, kan ha forskjellige varslinger på SMS fra hver eneste kontakt på min telefon. Og, de SMS`er som du trenger å våkne til, kan jeg sette en ringetone istedenfor en meldingslyd. Det vil isåfall være større sjans for å våkne av det.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
#272968507/03/202315:00
Har overvåkings-/varslingssystemet deres mulighet for å ringe deg direkte også?
Vi ser på å sette opp OpsGenie med eskaleringsplan. I stedet for SMS, så ringer OpsGenie deg et konfigurert antall ganger før en incident eskaleres til neste nivå. Meldingen blir kvittert når man tar telefonen. Med OpsGenie på "Whitelist" av de som kan ringe deg, og en passende irriterende ringetone for den, så tror vi det fungerer bra.
- Øyvind. Lapskaussykling i Østmarka. NOTS medlem
#272971808/03/202308:36
Takk for tips så langt. Vårt overvåkingssystem har ikke mulighet for å ringe. Men jeg har funnet løsningen. Via en app så klart, nærmere bestemt AutomateIt. Her kan man legge inn en trigger på SMS fra en spesifikk kontakt og gjøre masse forskjellige ting. Jeg har lagt inn en mp3 av Raga Rockers sin "Noen å hate", som nå spilles hver gang det kommer en sms fra overvåkings-systemet. Så slår man bare av regelen når man ikke har vakt.
#272976508/03/202313:29
Jeg ser du har funnet en løsning, men kan nevne for andre som leter og leser, så kan du sette opp individuelle ringtoner og SMS varsel-toner for hver enkelt i adresselista på iOS.
"I never understood wind" - Donald Trump
[Re: jag]
#272982009/03/202313:05
Jeg ser du har funnet en løsning, men kan nevne for andre som leter og leser, så kan du sette opp individuelle ringtoner og SMS varsel-toner for hver enkelt i adresselista på iOS.
Det kan man på Android også. Men varslet spiller bare et par sekunder av valgt ringetone.