Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Uavhengig rådgiver forsikring?

Uavhengig rådgiver forsikring? #2729633 06/03/2023 18:27
erikskon Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Helsa er god fysisk og psykisk og det er vel et godt tidspunkt for å tenke over hvilke forsikringer man har ved ulykker, sykdom, uførhet og død.
Med familie og saftig huslån er det jo gode grunner til å vurdere bedre forsikring, men jeg synes det er vanskelig å finne ut hva som er en god pakke.
Spesielt når en har mye bra fra arbeidsgiver (Aker) . Hva trenger jeg egentlig oppå det? Kanskje jeg er dum, men jeg synes det er vanskelig å forstå hvor jeg er godt dekket og hvor jeg først bør vurdere å tette hullene.

Jeg skal selvsagt spørre Gjensidige hva de foreslår, men så var det denne bukken og havresekken...

Så hva velger dere andre flotte friske menn tidlig i 40 åra? Yolo og alle penga på bordet eller hele kolleksjonen av forsikringer?

Re: Uavhengig rådgiver forsikring? [Re: erikskon] #2729638 06/03/2023 19:31
stalsan Offline
Entusiast
Entusiast
I Gjensidige (tekna):
- livsforsikring gruppeliv, 11G + 11G + 18G
- uføreforsikring Pluss, 11G + 11G + 8G
(I tillegg har jeg muligens endel gjennom arbeidsgiver, men der er jeg mer usikker hva det innebærer)

Koster ca 10k i året for tidlig i 40-åra

Men husker lite av grunnlaget for at det ble slik…

Ståle
Re: Uavhengig rådgiver forsikring? [Re: erikskon] #2729645 07/03/2023 06:48
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Har tatt alt jeg kan med uføre og livsforsikring gjennom tekna etter samtale med Gjensidige. Hadde god dialog, der jeg ble presentert med tall som var forståelige. dvs. hvor mye vil man ned i økonomisk spillerom ved uføre og hvor mye restgjeld vil din nærmeste sitte med ved bortgang.

Jeg hadde et tre timer langt møte med diskusjon med Gjensidige, og jeg følte at jeg satt med beslutning uten å bli rådet til å ta det ene eller andre valget.

Svelger den kosten mtp sikkerhet, ass.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Uavhengig rådgiver forsikring? [Re: erikskon] #2729717 08/03/2023 08:31
Arne_And Offline
More than words
More than words
Jeg synes også jeg fikk god veiledning fra Gjensidige uten råsalg. Jeg har god dekning fra jobb men valgte ekstra dekning fra Gjensidige. Jeg liker jo head-cracking activities og da er det greit å ha litt god dekning synes jeg.

Moderator  support