Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

SAS kompensasjon for kansellert flight

SAS kompensasjon for kansellert flight #2728914 16/02/2023 14:47
jan erik Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt

Jeg prøver å søke SAS for en kompensasjon for en flight som ble kansellert men det er ikke mulig på det skjemaet jeg fant. Jeg tror SAS har gjort det umulig å søke på de 250 euroiene man har krav på

Nedenfor følger en samtale jeg hadde med SAS live chat. :

Jeg ønsker en erstatning på fly som ble kansellert

Utmerket! Jeg setter deg i kø, og du vil snart være koblet til min menneskelig kollega.
Hei, hyggelig å se deg her!
Hei, jeg ønsker å søke erstatnimng for et fly som ble kansellert

Hej
Det gör man via customer care formuläret på hemsidan.

Kan du gi meg en link?

Hallo?

https://www.flysas.com/en/customer-service/contact/forms/claim-flights/

Ok
Den begynte jeg å fylle ut. Medfører det riktighet at man A: må ha reist sammen med en person og B: må ha hatt en utgift for å få den erstatningen på 250 euro man har krav på?

Du kan ha reset ensam och det behöver inte ha haft utgifter för compensationen.

Det stemmer ikke . Jeg kommer ikke videre uten å ha fylt inn det jeg nevnte
Please complete all required fields

ja

ja? Så hva skriver jeg i de feltene når jeg ikke har A eller B som jeg nevnte innledningsvis for å komme videre?

Det skulle vara atttesta ett annat formulär.

ja. Har du link da eller?

https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/skjemaer/

ja, det er forsiden av skjemaer. Så hvilket skjema?

Det som passar till det du vill ansöka om.

Ok, finner du et skjema til meg som ikke er det du foreslo(som åpenbart ikke er riktig) som kan passe med det å søke om erstatning for meg som er alene på bookingen og som ikke har noen utgifter?

senaste länken jag skickade är alla formulär som vi har.

Så da har dere ikke noe skjema som passer? Hvordan kan jeg søke om erstatning da?

Det är via dom formulären.

Har på følelsen vi går litt i ring her? Kan du søke for meg?

Nej det kan jag inte.

Hvem kan hjelpe meg da?

Det är att du måste göra det på hemsidan.

Ok, hvor da?

På en av länkarna jag skickade.

Men kan du bekrefte at skjemaet du linket til er for de som har reisekamerat og har utgifter som kan dekkes?

Ja din resekamrat kan skicka in ocksåå om hemnnes kostnader.

Tror vi avslutter her, takk for praten

Ok då får du ha en bra dag.
Din chat med Elias er avsluttet. Hvordan var din chat med agenten?
Klikk her for å gi oss feedback

Tja, hva skal man si? Noen som har greid å få ut erstatning fra disse her??Lettere i sommer , nå ser de ut til å ha kløna det ut

Re: SAS kompensasjon for kansellert flight [Re: jan erik] #2728920 16/02/2023 20:34
T
Torrdal Online
Entusiast
Entusiast
T
Det tok meg seks måneder å få erstatning fra SAS etter flyskrekken i sommer. Verste og mest langtekkelige jeg var vært borti av kundeservice. Søkte via et skjema jeg kom til via min side hos SAS mener jeg.

Re: SAS kompensasjon for kansellert flight [Re: jan erik] #2728923 16/02/2023 20:57
stalsan Offline
Entusiast
Entusiast
Du må søke kompensasjon etter EU direktiv-regler. EU261

https://www.flysas.com/en/customer-service/contact/forms/claim-eu261/

Ståle
Re: SAS kompensasjon for kansellert flight [Re: stalsan] #2728931 17/02/2023 07:36
jan erik Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: stalsan

Akkurat det skjemaet jeg ble henvist til. Hvis du reiste alene og ikke har noen utgifter kommer du ikke videre

Re: SAS kompensasjon for kansellert flight [Re: jan erik] #2728932 17/02/2023 07:38
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Vi skulle til Kroatia i juni, 2022, men streiken til SAS satte stopper for det. Billletter kjøpt fra Ving ble refundert etter etpar dager, og madammen skrev epost til SAS sin kundeservice, pga. at skjemaet til SAS ikke lot seg fylle ut siden billetter var bestilt via Ving. Vi fikk erstatning til slutt, 400 euro pr pers, på senhøsten. Rundtiden på epost var ekstremt lang, så det er greit å henvise til at man krever erstatning iht. EU261, så det ikke tar flere ekstra måneder for å få ting riktig.

Re: SAS kompensasjon for kansellert flight [Re: jan erik] #2728933 17/02/2023 08:04
jan erik Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
....fant feilen i skjemaet. I rubrikken add another passenger må du oppgi deg selv, ikke som ordlyden hvor de hentyder at degselv allerede er oppgitt

Re: SAS kompensasjon for kansellert flight [Re: jan erik] #2728934 17/02/2023 08:08
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Jeg hadde en runde med SAS nå på nyåret, EU261-claim begge reiseveier pga missed connection, men til forskjell for trådstarter med reisefølge begge veier.

Full erstatning på konto 10 dager etter levert skjema.

4stk personer, 4800euro der altså, pluss utgifter til hotell og taxi og mat. God erstatning, ville ikke gjennom samme reiserute igjen nei... begynner å kunne le av situasjonen nå, men det har tatt 5-6 uker.

27 timer forsinket til ankomst på tur ut, 41timer på turen hjem.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: SAS kompensasjon for kansellert flight [Re: jan erik] #2728935 17/02/2023 08:14
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: jan erik
....fant feilen i skjemaet. I rubrikken add another passenger må du oppgi deg selv, ikke som ordlyden hvor de hentyder at degselv allerede er oppgitt

Logisk ja... nei.

Må si at det er en av de minst brukevenlige og informative løsningene jeg har vært borti.

Man sender inn noe, får en epostkvittering, også stille.
Inntil plutselig utav det blå, et svar... ingenting om tid og sted eller løsning.

Men SAS ordna i hvertfall opp for oss, innen overaskende kort tid, og jeg var forberedt på laaaaang ventetid.

Redigert av RazeFaze; 17/02/2023 08:14.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: SAS kompensasjon for kansellert flight [Re: jan erik] #2728952 17/02/2023 13:52
stalsan Offline
Entusiast
Entusiast

Akkurat det skjemaet jeg ble henvist til. Hvis du reiste alene og ikke har noen utgifter kommer du ikke videre

Nei, hvis linken i ditt opprinnelig innlegg er riktig, så er det ikke samme skjema. "Claims-flight" er forskjellig fra "claims-eu261". I sistnevnte skjema er det ikke noe mulighet til å legge til utgifter, samt at det er (for meg) helt logisk at man legger til "Travellers", altså seg selv (heller ikke noe krav om å legge inn flere personer)

Ståle
Re: SAS kompensasjon for kansellert flight [Re: stalsan] #2728954 17/02/2023 14:13
RazeFaze Offline
More than words
More than words

Nei, hvis linken i ditt opprinnelig innlegg er riktig, så er det ikke samme skjema. "Claims-flight" er forskjellig fra "claims-eu261". I sistnevnte skjema er det ikke noe mulighet til å legge til utgifter, samt at det er (for meg) helt logisk at man legger til "Travellers", altså seg selv (heller ikke noe krav om å legge inn flere personer)

Når jeg la inn til SAS var det samme skjema.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen

Moderator  support