Skal bytte ut min innstegsmodell alu 105 felgbrems med ny carbonhest. Budsjett ca 40k
Hadde egentlig bestemt meg for en Canyon Ultimate CF SL eTap til rundt 42k De har den ikke i M akkurat nå. Står "Kommer april" på nettsiden til Canyon, betyr det at den helt sikkert kommer på lager i april?
Jeg brukte den varsle-funksjonen til Canyon på en Aeroad-modell. Glemte det av, og fikk plutselig mail. Da var den inne i rett størrelse noen dager før den ble utsolgt igjen. Innen den tid var jeg ikke sikker lenger, men hadde hatt greit med tid til å bestille for omgående levering da, hvis jeg ville slå til.
Har også sett mye på Dare i det siste, men nå er de fleste eks-uno-x modellene solgt. Bra priser der.
Har fått øynene opp for Giant, mye bra, men i prisklassen litt over 40k (som jeg også har som smertegrense) har derfor satt et par modeller som favoritt på Bikeshop. Plutselig en liten helg så kan det feks være "15% på alle sykler" eller nod slikt, har jo skjedd før. Da kryper disse modellene ned mot 40. Propel 1, feks, i _den_ fargen og Rival axs. Aaaah.
Har sett en del av fjorårets Giant TCR Advanced 0 med ultegra Di2 på Finn for rundt 35k.
Merida Scultura med Rival kan man få for rundt 36 k med litt rabatter.
Merida Reacto 6000 med 105 Di2 har en veil. pris på 36 k iht. Merida.
Dare VRSU har jeg sett på, men kun klaring for 25 mm dekk i min størrelse (S).
Canyon Ultimate er en kandidat, men den er aldri på lager og jeg vet ikke om jeg får styre med styrebredden jeg vil ha (38 cm).
Giant Propel med Rival har jeg lyst på, men er i øvre sjikt på pris.
Lurer virkelig på hva Fara har tenkt med prisen de legger seg på. 35 k for en sykkel med mekanisk ultegra virker stivt. Liker virkelig den ramma, men det er et steg ned i komponenter.
Ingen fler som skal ha ny racer til våren? Er det tegn til store varelager og mulighet for rabatterte priser på årets modeller?
Hvis man ikke er så veldig nøye på akkurat modellen man skal ha kan man nok gjøre gode kjøp. Mange sykler kom inn til lager sent så er nok en del butikker som har sykler de gjerne ikke skulle hatt på lager. Samtidig så er ikke leveringer i 2023 helt tilbake til normal, så ikke helt lett å si hva prisene blir.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Fikk varsel fra Canyon at nå kunne man bestille. Rakk ikke åpne linken før det ble utsolgt igjen. Da går jeg nok for noe annet. Heller mot Giant TCR Adv Di2
XXL jobber for å få inn kapital ved å selge ut varelagret sitt, mulig de dumper en del sykler etterhvert også. Regner med at vi kan se noen spenstige tilbud rett føre kvartalsavslutningen i mars
Fikk varsel fra Canyon at nå kunne man bestille. Rakk ikke åpne linken før det ble utsolgt igjen. Da går jeg nok for noe annet. Heller mot Giant TCR Adv Di2
Blir nok bra, det. Ikke fullt så hissig sittestilling på TCR Adv. som på Canyon Ultimate.
Har disse to identisk ramme og gaffel, sånn bortsett fra lakken? Og er det lik ramme på alle TCR(fjorårets og årets) med unntak av SL?
Og det virker som at mange er misfornøyd med originalhjulene, blant annet pga. dekk-kompabilitet. Er dette er reelt problem, eller er det stort sett forfengelighet?
Gratulerer med valget, nå bør ikke veien til tråden "vis oss din 2023-racer" være særlig lang. Selv har jeg landet på å tyne ut et år til på eksisterende sykkel, og kjøpt litt smådeler på finn til den.
XXL jobber for å få inn kapital ved å selge ut varelagret sitt, mulig de dumper en del sykler etterhvert også. Regner med at vi kan se noen spenstige tilbud rett føre kvartalsavslutningen i mars
Men når en søker på landeveisykkel så har de jo ikke sykler inne til salgs nå ? En Ridley som de kun har få av i str M og en White alu og en White med felgbrems. Har de sykler på lager/salg som de ikke har lagt inn i nettbutikk ? i såfall merkelig salgstrategi i og med at mange kjøper sykkel på denne tiden ?
Kommer nok innen påske. Må ha overstått vinterferien først.
Utklipp fra e24 i des. 22
Varelageret til XXL estimeres nå til en verdi på 2,7 milliarder kroner. Dette er omtrent 500 millioner kroner for høyt, mener Eriksen. – Vi har spesielt for mye sportstustyr, som sykler, tredemøkker og kajakker. Så vi må gi gass fremover og kommer til til å ha mange gode tilbud.
Kommer nok innen påske. Må ha overstått vinterferien først.
Utklipp fra e24 i des. 22
Varelageret til XXL estimeres nå til en verdi på 2,7 milliarder kroner. Dette er omtrent 500 millioner kroner for høyt, mener Eriksen. – Vi har spesielt for mye sportstustyr, som sykler, tredemøkker og kajakker. Så vi må gi gass fremover og kommer til til å ha mange gode tilbud.
Di burde komme rett etter vinterferien, da skal vel ski ut å sykkler inn allikevel.
Men når en søker på landeveisykkel så har de jo ikke sykler inne til salgs nå ? En Ridley som de kun har få av i str M og en White alu og en White med felgbrems. Har de sykler på lager/salg som de ikke har lagt inn i nettbutikk ? i såfall merkelig salgstrategi i og med at mange kjøper sykkel på denne tiden ?
Ser at XXL averterer med at "Vårens store sykkelsalg er i gang" - men uten at landeveissykler er lagt ut. Blir spennende å se om de kommer med noe i ukene framover.
Et annet spørsmål: Ved søk på landeveissykler på finn.no, ser det ut til at veldig mange brukte kvalitetsracere selges av én bruker, HTL - som nå har 25-30 brukte landeveissykler ute. Noen som kjenner til bakgrunnen her...?
Er en fyr som har flipping av sykler som hobby, og som krever kvittering/kjøpskontrakt i følge https://www.finn.no/260843213
Veldig irriterende type, pusher ut gamle annonser som nye hele tiden, og har masse søkeord i annonsene, som gjør mine søk rotete. Men han opererer sikkert innenfor alle regler hos finn, så helt fair sånn sett.
Hiver meg inn i diskusjonen her! For min del vurderes jeg en sykkel som kan brukes både til landevei, samt innover grusen i Oslomarka. Sett noe på denne Cervelo Caledonia 5, men den har vært ute siden senhøsten 2022 og er fortsatt ikke solgt. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=268782171
Jeg har 2022-utgaven av denne, og kunne ikke vært mer fornøyd. Spanderte på meg hjuloppgradering til Zipp 303s, og da ble den enda bedre!
Det er såpass god dekklaring på Ultimate-rammen at jeg vurderte å gå til innkjøp av én til med mekanisk 105 for å erstatte min etterhvert tilårskomne Cube CX vinter-/uværssykkel. Har endt på bestilling av Endurace CF til dette formålet, men Ultimaten er en ekstremt anvendelig sykkel.
Hiver meg inn i diskusjonen her! For min del vurderes jeg en sykkel som kan brukes både til landevei, samt innover grusen i Oslomarka. Sett noe på denne Cervelo Caledonia 5, men den har vært ute siden senhøsten 2022 og er fortsatt ikke solgt. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=268782171