Siden jeg oppgraderte til Epix gen. 2 for en drøy måned siden har jeg også fått muligheten til å måle HRV (brukt den "innebygde" nattlige målingen hele perioden). En underlig måned:
https://www.terrengsykkelforumet.no...5198481bf9e47892bb12774d92aef55&f=21[/img]
Er denne grafen et tegn på at jeg ikke har målt lenge nok eller?
Jeg har slitt med en vag tungpusthet siden Covids startfase, men har heldigvis hatt gode perioder innimellom. Fullførte en ganske bra maraton i desember 2022 etter en fin treningsperiode, så kom symptomene igjen 2. juledag og har kommet og gått siden (ja, fastlegen er involvert, uten at vi har funnet ut av det). Men mot slutten av februar av februar så det bedre ut og ved rød pil hadde jeg en knall treningsøkt der alt stemte igjen og framgangen var påtagelig. Dette var en mandag, og torsdag samme uke ((gul pil) var det bom stopp igjen, fikk ikke luft på løp i vinterkarusellen her. Da kuttet jeg ut all trening, og nøyde meg med å gå rolige turer for å gi kroppen en sjanse til å ta seg inn igjen. Ble gradvis verre (sårhet i brystet) likevel en stund før det i det siste har kjentes greiere igjen. Ved svart pil gjenopptok jeg treningen igjen, og har nå hatt to løpeturer som har gått greit. Så får vi se hvordan det går.
Noen som klarer å tolke noe fornuftig ut av diagrammet? (trøbler med bildevisningen her da...)