Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Unisex sykkel - yay eller nay?

Unisex sykkel - yay eller nay? #2728585 10/02/2023 08:15
Z
zero Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Z
Håper at det er mye innsikt i dette.

Kona ønsket seg rulle, så det står nå en rulle i stua. Vi bruker den begge to, men vi har en liten utfordring angående sykkel. Jeg er 190 hun er 167.

Ser at det er såkalte "unisex" sykler på XXL til en rimelig penge. Kjenner at jeg er ganske skeptisk til å kjøpe unisex sykkel, selv om den bare blir brukt på en rulle.

Er magefølelsen min korrekt?
Er det bare å få henne til å prøve sitte mange sykler og kjøpe den som føles best uavhengig av magefølelsen.

-joachim
Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Re: Unisex sykkel - yay eller nay? [Re: zero] #2728588 10/02/2023 08:40
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Unisex er ikke noe problem. Men dere to er jo XL og Small. Å tro at dere kan dele sykkel så begge klarer å sitte komfortabelt/effektivt på denne bare ved å flytte sete er nok å tro på julenissen og andre fantasivesener.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Unisex sykkel - yay eller nay? [Re: zero] #2728592 10/02/2023 09:07
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Det er vel akkurat dette Wahoo Kickr bike, Tacx Neo bike, Stages SB20 o.l. er lagd for. Der kan du ganske enkelt "transformere" sykkelen mellom ulike størrelser.

Hvis dere skal bruke rulle bør dere rett og slett bytte fram og tilbake mellom hvilken sykkel som står på rulla. Det er litt stress, men så lenge dere har samme type giroppsett og kan bruke samme kassett uten å måtte gjøre masse justeringer er det helt greit... Dvs. det gjelder direktemontert rulle.
Med hjulmontert rulle er det enklere å bytte sykkel, men jeg vil uansett anbefale direktemontert. Vet ikke hva slags rulle dere har.

Re: Unisex sykkel - yay eller nay? [Re: anderfo] #2728597 10/02/2023 09:26
Z
zero Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Z
Tacx rulle. Spørsmålet gjelder bare geometri for billigsykler i "unisex" format, men skal se på Tacx neo.

Ja, tanken er å bytte sykkel og la en kassett sitte på rulla. Hvis jeg kjøper eget kjede til rullebruk på min sommerpendler blir ikke slitasjen veldig stor tenker jeg. Får lov til å ha sykler stående i stua, så det er minimalt med stress.

Har ganske kort sittestilling på fulldemper, men jeg tror ikke senkepinne har lang nok vandring til at hun sitter noe bedre på den.

Redigert av zero; 10/02/2023 09:27.

-joachim
Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå