Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 45 av 45 1 2 43 44 45

Sponsor yourself ...Assos-tråden

Re: Sponsor yourself ...Assos-tråden [Re: Valentino] #2726424 02/01/2023 20:03
ktodnem Offline
Ringrev
Ringrev
Hei, jeg er ekstremt sen på dette Assos-toget, men lurer nå på lang bukse uten pute, på salg på bikeshop, spesifikt Mille GT.

denne her ja

Men det ser ut som det ikke er glidelås nede ved anklene, og det ser ved første øyekast ut til å være felles for mange assos tights. Hvordan funker det med store skotrekk av typen som man tar på før både bukse og sko? Med min nå gjennomhullete Gore-bukse har jeg glidelås, så å trekke bena over "Spatz-klumpen" går som en lek.

Re: Sponsor yourself ...Assos-tråden [Re: ktodnem] #2726436 02/01/2023 21:14
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: ktodnem
Men det ser ut som det ikke er glidelås nede ved anklene (...) Hvordan funker det med store skotrekk av typen som man tar på før både bukse og sko?

Jeg har uten problemer tatt buksebein uten glidelås over Spatz-trekkene, både Pro og Legalz. Trekke opp buksebeina før skotrekket tas på, og siden trekke buksebeina ned og strekke over skotrekket. Ikke fullt så enkelt som buksebein med glidelås, men nesten ICON_SMILE

Har ikke brukt Assos, men lignende bukser fra Castelli og Santini. Vil anta at Assos har omtrent tilsvarende strekk i materialet. Ellers har du jo alltid returrett ved nettkjøp.

Spørsmålet er gjerne heller om Assos-buksa for øvrig vil fungere til din bruk. Om det er bruk i regn, skal den være vannavstøtende, uten at jeg vet i hvilken grad. Om det er bruk i vinterkulda, skal den være varm, uten at jeg vet hvor varm. Høres lovende ut i omtale fra Assos, og jeg er nysgjerrig selv.

Re: Sponsor yourself ...Assos-tråden [Re: ktodnem] #2726580 04/01/2023 12:10
R
rosandholm Offline
Medlem
Medlem
R
Hei, jeg er ekstremt sen på dette Assos-toget, men lurer nå på lang bukse uten pute, på salg på bikeshop, spesifikt Mille GT.

denne her ja

Men det ser ut som det ikke er glidelås nede ved anklene, og det ser ved første øyekast ut til å være felles for mange assos tights. Hvordan funker det med store skotrekk av typen som man tar på før både bukse og sko? Med min nå gjennomhullete Gore-bukse har jeg glidelås, så å trekke bena over "Spatz-klumpen" går som en lek.

Ønsket meg den buksa til jul og fikk den selvsagt da det var det eneste jeg ønsket meg (helgardering). Skal prøve den på lørdag med mindre det blir holke igjen her i Trøndelag.

Re: Sponsor yourself ...Assos-tråden [Re: rosandholm] #2727476 22/01/2023 23:02
ktodnem Offline
Ringrev
Ringrev
Hvordan gikk det med den trønderske holka?

Nå lover værgudene at det igjen blir våt og småmild sørvestlandsvinter her sørvest (d'oh!) så da la jeg inn en bestilling på denne, Mille GT uten pad. Vingla veldig mellom to størrelser, og gikk opp etter mye tvil. Slang med en 7mesh merinotrøye til å ha under shakedryen. Nå har jeg omtrent dyrere klær enn sykkel, men hvis det fører til at sykkelen blir brukt, så...

Redigert av ktodnem; 22/01/2023 23:05.
Re: Sponsor yourself ...Assos-tråden [Re: ktodnem] #2727478 23/01/2023 07:32
R
rosandholm Offline
Medlem
Medlem
R
Hvordan gikk det med den trønderske holka?

Nå lover værgudene at det igjen blir våt og småmild sørvestlandsvinter her sørvest (d'oh!) så da la jeg inn en bestilling på denne, Mille GT uten pad. Vingla veldig mellom to størrelser, og gikk opp etter mye tvil. Slang med en 7mesh merinotrøye til å ha under shakedryen. Nå har jeg omtrent dyrere klær enn sykkel, men hvis det fører til at sykkelen blir brukt, så...

Det ble holke og ingen sykkeltur. I fjor syklet jeg nesten hver helg, i år har det vært elendig brøyting som har ført til mye is på veiene. Har brukt buksa til jobb og den er god den, men ikke brukt med Spatz-trekk enda.

Re: Sponsor yourself ...Assos-tråden [Re: ktodnem] #2728256 06/02/2023 02:45
ktodnem Offline
Ringrev
Ringrev
Mille GT C2 uten pad:

Har blitt en del turer på denne nå. Perfekt i opphold og minus 2. Perfekt i surt regn med spatz, i pluss 7. Litt kald i surt regn ca pluss 2, spesielt nedre del av lår som ikke var dekket av vintershortsen under. Var en litt hardere økt, så det ble likevel ikke et tema.

Vaskes ca annenhver gang, spørs hvor mye vegsprut det er på, og kommer jo omtrent tørr ut av sentrifugen, så det blir nok vask etter hver tur.

Ekstrem strekkbar, jeg valgte L på 179 cm og litt mage, kunne nok hatt M også. Størrelsesguide sa litt løs rundt hofte men stram ved mage. Mye å gå på med seler. Passform OK, ørlite "problem" er knehase, knærne er formsydd med det blir litt skrukkete bak. Nedre lår på undershortsen krøller seg når man trekker over langbuksa, så må inn med hender og rulle ned kanten (shorts er bioracer tempest eller sportful norain).

Spatz pro var skikkelig vrien under, følte jeg skulle strekke ankel-delen på buksa for mye da jeg rulle opp mot kne for å ta på spatz. Det var lett å ta trekket over buksa, ingen krølling av ankel-legg-delen, så nå blir det stort sett skotrekk over med mindre det er klassiske korte trekk.

Litt småskuffa over selve Assos-merket, som løsna på første tur (2 timer) bildet er tatt etter turen, før første vask. Som om åttitallets Lacoste-krokodille skulle miste halen sin. Heldigvis ingen påvirkning på funksjon.

[Linket bilde]

Redigert av ktodnem; 06/02/2023 02:52. Rediger grunn: Nyanser nyanser
Re: Sponsor yourself ...Assos-tråden [Re: ktodnem] #2728262 06/02/2023 08:17
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Takk for rapport om Mille GT C2 uten pad!

Beklager at jeg visst ga deg dårlig råd om bukse uten glidelås over høye skotrekk.

Løsnet Assos-merke... Fristende å sende et ord til Assos og se hva de svarer. Merkelojalitet er åpenbart viktig for sveitserne, så synlig logo er dermed også viktig for dem. Og Assos skal gi kvalitet i alle detaljer .

Kanskje kan det fikses med tekstillim, men det burde ikke skje.

Side 45 av 45 1 2 43 44 45

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå