Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: GeirK]
#2727655
25/01/2023 20:02
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 868
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 868 |
Det er 22 modellene levert fra mars 22 som har bedre demping enn bilene som ble levert 21. Har ikke hørt at 23 modellene er forbedret mtp demping vs 22.
Så bilene jeg testet er det man får i dag, de er harde og sportslig satt opp. Men sikkert ikke så ille som 21.
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: Marøder]
#2727668
26/01/2023 08:07
|
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
GeirK
More than words
|
More than words
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744 |
Det er 22 modellene levert fra mars 22 som har bedre demping enn bilene som ble levert 21. Har ikke hørt at 23 modellene er forbedret mtp demping vs 22.
Så bilene jeg testet er det man får i dag, de er harde og sportslig satt opp. Men sikkert ikke så ille som 21. Hvilke modeller og hvilken produksjonsdato har du testet?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: Marøder]
#2727670
26/01/2023 08:21
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682 |
Har testet både Y LR og P, 2022 modeller. 20 og 21 tommere påmontert. Kjente en hver asfaltskjøt godt i ryggen. Den er for sportslig som familiebil i mine øyne. Kjente stor forskjell da jeg gikk tilbake til min vanlige bil etter testing. Har din vanlige bil 400+ hester? Men igjen, din vurdering av "familiebil" kan jo være annerledes enn andre. Jeg synes den er super, og opplever den som finfin på norske veier, sommer og vinter. Såååå, ja :-)
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727675
26/01/2023 09:11
|
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421 |
Det er kanskje kombinasjonen av hard fjæring og dårlig lydisolering som gjør at Model Y oppleves litt skranglete på issvuller. Polestar 2 som vi solgte før jul føltes langt mer premium på humpete vei. På slett vei er MYLR (2023 kina) helt fin og sporty. Hvis Marøder synes MY er for hard i fjærene så er vel det helt greit for meg. Med høyere budsjett så ville jeg kjøpt en e-tron. Eller kanskje en BMW iX. Eller en ny dieselbil.
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: kjerts]
#2727679
26/01/2023 09:46
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
perbl
More than words
|
More than words
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633 |
Støyisolering er definitivt mer premium i Polestar som jeg ofte er passasjer i. I tillegg til lysa, som er vesentlig bedre.
Men totallpakka gjør nok at jeg er fortsatt fornøyd med min Model 3. Men ikke gitt at jeg ville endt opp med det i dag hvis jeg skulle hatt nybil.
Per B.
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727737
27/01/2023 07:04
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358 |
Jeg hentet ny MYP rett før jul (og burde nok ha venta til 13 januar.....)
Første tur var fra Drammen til Trondheim på 19" vinterhjul. Fantastisk fin bil å kjøre langt med. Stille og stabil. For E6 og Rv3 holder lysene mer enn nok. De var uendelig bedre enn de i TM3 fra 2019..
Siden den gang har jeg kun kjørt på kommunale veier i Trondheim. Det rister jo litt nå og da, men om det er mer eller mindre enn i andre biler kan jeg ikke si. Sikkert mer enn i en Mercedes, men det skulle jo prismessig bare mangle :-)
Har ikke testa "sport" ennå da det er glatt ute, samt at jeg sparer penger på å ikke slite ut dekka. De er jo spenndyre i dimensjoner 19 og oppover :-(
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727747
27/01/2023 08:43
|
Registrert: Feb 2019
Innlegg: 1,826
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Feb 2019
Innlegg: 1,826 |
Er vel mindre slitasje å spinne på snø/is enn å ikke gjøre det på asfalt eller? Husker bare jeg hørte om Tesla folk som slet med "shearing" på dekka sine fordi momentet var så jævla høyt når de gassa på på tørr asfalt
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: Ndreas]
#2727762
27/01/2023 13:01
|
Registrert: May 2019
Innlegg: 469
Gubbe
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: May 2019
Innlegg: 469 |
Dette handler til syvende og sist om kjøreatferd.
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727764
27/01/2023 13:18
|
Registrert: Apr 2021
Innlegg: 1,133
Tagelli
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Apr 2021
Innlegg: 1,133 |
Er det liksom noen diskusjon om TMY stort sett er ubehagelige greier å kjøre? De jeg har hatt og kjørt (begge 21) har det jo vært fryktelig uraffinerte i understellet. Stutt og stivt i lav fart og vinglete i høy fart. Dårlig miks av hard og usportslig. Ionic 5 er jo rene luksus & komfortbilen i forhold. Der er jo rekkevidden og effektiviteten et problem (målt mot de fleste/alle Teslaer).
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727769
27/01/2023 13:44
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Kjartandaddy
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910 |
Da må det ha skjedd store endringer i -22. Syns min MYP på 20'' sommer og 19'' vinter definitivt er sportslig, men ikke for stiv. Vinglete i høy fart kjenner jeg meg ikke igjen i. Utrolig god langtursbil, og ligger som limt på svingete vei. En av de bedre vinterbilene jeg har kjørt. Forutsigbar oppførsel, lett å kontrollere, og med trackmode som ess i ermet.
Big wheels keep on turning
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: Tagelli]
#2727771
27/01/2023 13:52
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682 |
Er det liksom noen diskusjon om TMY stort sett er ubehagelige greier å kjøre? De jeg har hatt og kjørt (begge 21) har det jo vært fryktelig uraffinerte i understellet. Stutt og stivt i lav fart og vinglete i høy fart. Dårlig miks av hard og usportslig. Ionic 5 er jo rene luksus & komfortbilen i forhold. Der er jo rekkevidden og effektiviteten et problem (målt mot de fleste/alle Teslaer). Ble bytta dempere på 22-modellene av LongRange ja som beskrevet lenger opp. Ingen diskusjon på de nyere, de er gode. P har det aldri vært noe prat om dårlige understell, da disse har blitt levert med dyrere dempere hele tiden.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727772
27/01/2023 14:14
|
Registrert: Apr 2021
Innlegg: 1,133
Tagelli
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Apr 2021
Innlegg: 1,133 |
Ja, jeg hadde jo trodd den Y'en skulle være god å kjøre motorvei med, men man blir jo sittende og mikroratte konstant. Jeg prøvde forskjellige lufftrykk for å se om det hjalp, men den var bare slitsom å kjøre langturer med. P'ene var jo veldig gode å kjøre i forhold. Folk prioriterer jo forskjellige ting, og jo flere ting man prioriterer, jo dyrere blir det; Så neste bil (Ionic 5 er ventepølse) blir noe med ordentlig lys og dynamisk understell. Og 360 kamera for parkering i trange plasser selvfølgelig.
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: Ndreas]
#2727775
27/01/2023 14:27
|
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
GeirK
More than words
|
More than words
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744 |
Er vel mindre slitasje å spinne på snø/is enn å ikke gjøre det på asfalt eller? Husker bare jeg hørte om Tesla folk som slet med "shearing" på dekka sine fordi momentet var så jævla høyt når de gassa på på tørr asfalt S-en min, som jeg snart skal kvitte meg med, fikk nye sommerdekk på 90000 og er ennå på de første vinterdekkene etter 110 000.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727776
27/01/2023 14:30
|
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
GeirK
More than words
|
More than words
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744 |
Nå kjørte jeg til Åre med mange mil med isføre i går og verken jeg eller passasjerene skjønte bæret av hvorfor det liksom skulle være ukomfortabelt.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: GeirK]
#2727777
27/01/2023 14:38
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682 |
Er vel mindre slitasje å spinne på snø/is enn å ikke gjøre det på asfalt eller? Husker bare jeg hørte om Tesla folk som slet med "shearing" på dekka sine fordi momentet var så jævla høyt når de gassa på på tørr asfalt S-en min, som jeg snart skal kvitte meg med, fikk nye sommerdekk på 90000 og er ennå på de første vinterdekkene etter 110 000. "folk" som tester/leker akselerajson ofte, så ryker jo dekkene på 3 uker :-D
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: RazeFaze]
#2727785
27/01/2023 18:32
|
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
GeirK
More than words
|
More than words
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744 |
Er vel mindre slitasje å spinne på snø/is enn å ikke gjøre det på asfalt eller? Husker bare jeg hørte om Tesla folk som slet med "shearing" på dekka sine fordi momentet var så jævla høyt når de gassa på på tørr asfalt S-en min, som jeg snart skal kvitte meg med, fikk nye sommerdekk på 90000 og er ennå på de første vinterdekkene etter 110 000. "folk" som tester/leker akselerajson ofte, så ryker jo dekkene på 3 uker :-D Jeg bruker akselerasjonen når jeg trenger den og har en relativt aktiv kjørestil, men prøver stort sett å kjøre smud. Dessuten er det sørgelig lite kjøring som skjer på morsomme veier med lite trafikk. Y med røde calipere er såpass heftig i gassresponsen at jeg må ha litt mer læring på å tolke signalene den gir før jeg tør å bruke kreftene fullt ut. Dessuten er det vinter.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: GeirK]
#2727796
28/01/2023 08:34
|
Registrert: Oct 2021
Innlegg: 724
appelsin2
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Oct 2021
Innlegg: 724 |
Jeg bruker akselerasjonen når jeg trenger den og har en relativt aktiv kjørestil, men prøver stort sett å kjøre smud. Dessuten er det sørgelig lite kjøring som skjer på morsomme veier med lite trafikk.
Y med røde calipere er såpass heftig i gassresponsen at jeg må ha litt mer læring på å tolke signalene den gir før jeg tør å bruke kreftene fullt ut. Dessuten er det vinter.
2WD eller 4WD på model S? Kan også bety mye vil jeg tro.
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: GeirK]
#2727802
28/01/2023 14:57
|
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 164
kveita
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 164 |
Er vel mindre slitasje å spinne på snø/is enn å ikke gjøre det på asfalt eller? Husker bare jeg hørte om Tesla folk som slet med "shearing" på dekka sine fordi momentet var så jævla høyt når de gassa på på tørr asfalt S-en min, som jeg snart skal kvitte meg med, fikk nye sommerdekk på 90000 og er ennå på de første vinterdekkene etter 110 000. "folk" som tester/leker akselerajson ofte, så ryker jo dekkene på 3 uker :-D Jeg bruker akselerasjonen når jeg trenger den og har en relativt aktiv kjørestil, men prøver stort sett å kjøre smud. Dessuten er det sørgelig lite kjøring som skjer på morsomme veier med lite trafikk. Y med røde calipere er såpass heftig i gassresponsen at jeg må ha litt mer læring på å tolke signalene den gir før jeg tør å bruke kreftene fullt ut. Dessuten er det vinter. Har alle biler med røde calipere heftigere gassrespons enn tilsvarende biler med sorte eller blå calipere?
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727804
28/01/2023 17:59
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 868
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 868 |
Fra fersk omtale av Id5 og TMY i Finansavisen, som underbygger det vi fleste non-tmy eiere hevder:
"Der VW ID.5 med sitt adaptive understell fremstår som stram de gangene du ønsker det, og komfortabel om understellet justeres i den retningen, er Model Y på grensen til ukomfortabel.
Spesielt i byen hamrer den seg over hullete asfalt på en lite sjarmerende måte.
MINIMALT: Tesla Model Y har et enkelt interiør nærmest rensket for innhold. Enkelte vil kalle det litt spinkelt. Også i høyere hastigheter vil du merke at Model Ys passive understell er satt opp for å takle ivrige sjåfører, heller enn å sluke norske veiers mange ujevnheter."
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: Marøder]
#2727809
28/01/2023 20:02
|
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 314
Tulling
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 314 |
Fra fersk omtale av Id5 og TMY i Finansavisen, som underbygger det vi fleste non-tmy eiere hevder:
Fin oppsummering her for de som vil sammenligne disse. Selv om Id5 koster kr 150.000 mer. https://www.youtube.com/watch?v=vFle2Aw-LNE
Jepp
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727811
28/01/2023 22:50
|
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402 |
Det ble plass, firehjulsdrift og pris som ble avgjørende for oss. Har bestilt en Y. Men jeg ser jo at det nå er så mange Yer på veien at vi like gjerne kunne tatt bussen  .
Redigert av Brusdalen; 28/01/2023 22:50.
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: appelsin2]
#2727816
29/01/2023 08:29
|
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
GeirK
More than words
|
More than words
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744 |
2WD eller 4WD på model S? Kan også bety mye vil jeg tro.
Godt poeng. 4WD, ja.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: kveita]
#2727817
29/01/2023 08:31
|
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
GeirK
More than words
|
More than words
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744 |
Har alle biler med røde calipere heftigere gassrespons enn tilsvarende biler med sorte eller blå calipere? Ja. Bare lakkér dine røde så skal du se.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: kveita]
#2727820
29/01/2023 12:12
|
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406 |
Har alle biler med røde calipere heftigere gassrespons enn tilsvarende biler med sorte eller blå calipere?
Jeg er ganske sikker på at min Zafira med røde calipere har mye bedre gassrespons enn GeirK sin S.
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: Tange]
#2727832
30/01/2023 07:52
|
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
GeirK
More than words
|
More than words
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744 |
Har alle biler med røde calipere heftigere gassrespons enn tilsvarende biler med sorte eller blå calipere?
Jeg er ganske sikker på at min Zafira med røde calipere har mye bedre gassrespons enn GeirK sin S. Jepp. Min S har grå kalipere, så det stemmer sikkert!
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727841
30/01/2023 08:53
|
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 2,772
Ugla
Besatt
|
Besatt
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 2,772 |
Var litt rundt på lørdag for å sjekke ut markedet, og også for å prøvekjøre noen biler. Dette er snakk om bil nr. 2, dvs. i tillegg til en BMW iX50, og fra før har vi hatt en facelift TMS i fem år.
Gledelig at det begynner å komme en del alternativer til Tesla der ute, da vi kjøpte vår TMS i 2016 var det kun Tesla som kunne tilby en bil med rekkevidde, størrelse og ladenettverk - endringene som har skjedd siden da er gledelig for forbrukerne, ser f.eks at min iX50 nå framstår både som en bedre og billigere bil enn en tilsvarende Tesla Model X eller S.
Ut fra bilene vi var innom: - Peugeot 208 - ikke mulig for en på 192 å sitte komfortabelt i førersetet - Opel Corsa - samme som over - for liten - DS 3 e-tense - ganske fin bil, og bra utstyrt - den skal vi prøvekjøre senere, har premium-preg i det minste når den står stille. Veldig bra utstyrt i den høyeste utstyrskombinasjonen - VW id3 - Romslig kupe, fin å kjøre, greit lydnivå, greie seter - funksjonelt, men kanskje litt enkelt. Pluss for omgivelseskamera og seteputer man kan dra ut (ekstrautstyr), Matrix LED - Tesla Model 3 - litt vel spartansk for meg, inklusive ting jeg faktisk mener jeg trenger, merker godt at dette er en enklere bil en Model S. For stumpete på litt dårlig vei, burde vært mer støydempet og får litt go-kart følelse. Relativt attraktivt priset på nybil. Begynner å dra på årene, selv om facelift er på trappene. Dette er en bil jeg har fått som loaner et par ganger tidligere mens min Model S har vært på verksted. Er aktuell, gitt at de får orden på parkeringssensorer. Usikker på om den har Matrix-lys eller ikke, men uansett bedre enn Model S som hadde helt elendige lys. Kia Niro - ikke prøvekjørt, men virket helt greit
Lars-Erik
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727851
30/01/2023 09:56
|
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417 |
Kjører VW id3 på jobben. På mange måter en bra bil. Men oppsettet med bakhjulsdrift og manglende mulgihet til å slå av antispinn og ESP er noe skikkelig dritt når man skal starte på glatta. Rekkevidden er også mye mer guesstimate enn på min private Opel Ampera.
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: GeirK]
#2727855
30/01/2023 10:08
|
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406 |
Har alle biler med røde calipere heftigere gassrespons enn tilsvarende biler med sorte eller blå calipere?
Jeg er ganske sikker på at min Zafira med røde calipere har mye bedre gassrespons enn GeirK sin S. Jepp. Min S har grå kalipere, så det stemmer sikkert! Hah, jeg kommer nok til å fyke av gårde når vi skal tråkke på gasspedalen ja  .
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: mob]
#2727857
30/01/2023 10:10
|
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,075
Mr.Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,075 |
Vi bestilte TMY LR i helga. Priskuttet, og etterfølgende prisøkning i junaiten, gav oss et lite spark i bakenden selv om de to vrakene vi skal erstatte med den sikkert hadde overlevd året. Prøvekjørte litt, og konklusjonen for vår del var at det var "godt nok". Endte på 546 med vinterdekk og den fine blåfargen. Luktet på hvit for å kutte kostnad, men orker ikke følelsen av alltid skitten bil hele vinterhalvåret.
Klarte ikke å finne alternativer som gav oss et bedre kompromiss på rekkevidde, behov for bagasjeplass og pris. Så håper jeg alt jeg kan at Tesla-vision blir godt nok, og at den ikke blir uggen på glatta med manglende justering av regenerering. Vi er typene der bil er et verktøy, og det viktigste er at vi kommer oss A-B på en trygg måte. Kjøremønster med i all hovedsak langturer (per nå, det endrer seg sikkert littegranne neste vinter) gjør at rekkevidde var veldig høyt prioritert hos oss.
|
|
|
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta
[Re: Mr.Jacobsen]
#2727858
30/01/2023 10:30
|
Registrert: Apr 2017
Innlegg: 23
Triarii
Fersking
|
Fersking
Registrert: Apr 2017
Innlegg: 23 |
Vi bestilte TMY LR i helga. Priskuttet, og etterfølgende prisøkning i junaiten, gav oss et lite spark i bakenden selv om de to vrakene vi skal erstatte med den sikkert hadde overlevd året. Prøvekjørte litt, og konklusjonen for vår del var at det var "godt nok". Endte på 546 med vinterdekk og den fine blåfargen. Luktet på hvit for å kutte kostnad, men orker ikke følelsen av alltid skitten bil hele vinterhalvåret.
Klarte ikke å finne alternativer som gav oss et bedre kompromiss på rekkevidde, behov for bagasjeplass og pris. Så håper jeg alt jeg kan at Tesla-vision blir godt nok, og at den ikke blir uggen på glatta med manglende justering av regenerering. Vi er typene der bil er et verktøy, og det viktigste er at vi kommer oss A-B på en trygg måte. Kjøremønster med i all hovedsak langturer (per nå, det endrer seg sikkert littegranne neste vinter) gjør at rekkevidde var veldig høyt prioritert hos oss. Etter å ha hatt en blå Tesla, den er så mørk at jeg ikke følte den så mindre skitten ut enn hvit. Heller motsatt. Muligens lommeboka som påvirker synet til å være mere tolerant ovenfor hvit. Den gangen var det rundt 6000kr eller noe sånt i tillegg for blå, men nå er jo prisforskjellen helt hinsides, 17000 eller noe sånt etter moms. Men fin er den, absolutt.
|
|
|
|
|