Om Kristoff på vårparten innser at massespurtene er sjanseløse, er det jo mulig å bruke han i bruddkampen også. Det at han ikke er favoritt i massespurtene gjør jo også at brudd ikke stopper opp fordi han sitter med.
Sånn bortsett fa at Zoe Backstedt ser ut som en million på sykkelen så har EF og Rapha truffet designblinken nok en gang. Og endelig en olympiamestermarkering som ikke er tacky:
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Blink? Ser jo ut som om trøya er sydd sammen av forskjellige deler, og bare en av dem har unngått bleking i vask? Jeg klarer virkelig ikke å få sans for fargeforskjellen på venstre og høyre side.
Mye stygge sykler i år, men AG2R, UAE og Jumbo (R5) synes jeg er fine. Også Astana da. Og Remco sin hvite Specialized, siden han bruker relativt lav profil på hjulene. (Dessverre får alle trekk i karakter grunnet stygge hendler, men etter at Shimano kom med sin 12 delt, så er jo alle store og stygge).
Sendes ikke Tour Down Under på tv i år?
Finner det hverken på GCN+ eller Tv2.
Det var alltid så fint å se innspurten til frokosten.
Er det bare meg, eller er den fortsatt feltets peneste?
Den er søren strøken ja, dog penere fargekombo i fjor eller? Astana sin Filante er lekker også. Og så dette italienske laget.. Eolo-Kometa elns. Synes de har en lekker sykkel, men husker ikke merket/modell.
Apropos "store og stygge hendler": Da Mavic Mektronic kom på nittitallet ble det forbudt av UCI på grunn av de store hornene som måtte til for å huse trådløselektronikken (nå trengs de til hydrauliske stempler). UCI hadde akkurat forbudt Cinelli Spinaci, og man anså slike horn som en aerodynamisk fordel som måtte forbys den også. Plus ca change...
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Kremfarget sidevegger på dekkene hadde gjort seg på den BMC sykkelen. Pirelli har kanskje ikke det i sortimentet? Finner bare de som er brune... De hadde jo matchet buksene da.
Kristoff, UnoX og Bystrøm har fått sin dose av velfortjent pressetid i det siste, men lite skriverier om Edvald, som startet sesongen med podieplass i Clàssica Comunitat Valenciana.
Hva skjer med Amund Grøndahl Jansen? Ikke syklet noen ritt så langt i år som jeg har fått med meg, og ikke på startlisten til brosteinsåpningen til helgen?
Lurer på om det er første hjelmen Kristoff benytter hvor det ikke er en skjev glippe mellom hode, hjelm og briller :-) men nå skal vel ikke han vinne så mye sammenlagt eller tempoetapper. Håper for guds skyld den er rask. Gimondi ville snudd seg i grava.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
De luftekanalene i hjelmen er interessante når vi tenker tilbake på hvordan Bianchi markedsførte de nye kanalene på Oltre (før de fant ut at de er ulovlige..). Samme prinsippet?
De luftekanalene i hjelmen er interessante når vi tenker tilbake på hvordan Bianchi markedsførte de nye kanalene på Oltre (før de fant ut at de er ulovlige..). Samme prinsippet?
UCI er gode på å finne marginal gains de kan forby. Men, en hjelm vil vel skille seg fra en sykkel uansett kanskje?
Generelt har de jo regler for hvor mye tøyet kan dekke. For så vidt samme som svømming, der man også fant ut at det er mye å hente ved å dekke huden med noe mer aerodynamisk (aquadynamisk?) Nesten litt rart at de ikke gidder å lage regler for hvor lang ut fra hodet hjelmen har lov å stikke? Eller hvis de har det, at de ikke lager de reglene sånn at tempohjelmer må være i nærheten av det en vanlig syklist vil bruke.