Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Hva har skjedd med personligheten til syklene?

Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: Knirkekne] #2725069 01/12/2022 07:22
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Sitat: Knirkekne
Sitat: Ndreas
Sitat: polkaDOT
Husker folk drev og lagde sine egne lykter også, og lurte på om de trengte kjøleribber.

Jeg har en lykt som definitivt bør ha kjøleribber. Har blitt overopphetet mens jeg sykla (oppover) i -5 ICON_LAUGH

KAstet en slik forrige flytterunde :-D

Motorsykkelbatteri, spotpære fra Clas, og ledninger og krympestrømpe fra Biltema. Kunne kun benyttes senhøst/vinter på grunn av sterk varmeutvikling.
Det var den gangen Singlespeed var den nye vinen og man brukte dager på å diskutere hvorvidt RaceKing eller RacingRalph var dekkvinnere til Birken :-D

Det var noe slikt jeg holdt på med på nittitallet. Funket fjell helt til "noe" ikke funka lenger. Tenåringsbaronen prøvde seg med toppen på colaflaske som "deksel". Kan trygt si at det ikke funket. Birken var ikke oppfunnet på den tiden heller ICON_WINK

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: Anders A-R] #2725071 01/12/2022 07:34
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Sitat: Anders A-R
Husker folk drev og lagde sine egne lykter også, og lurte på om de trengte kjøleribber.

Du husker sikkert min! Vi var vel en liten håndfull forumgjengere som fikla med dette.

Jeg kjøpte en pakke med 20W LED elementer som ble montert inne i et støpt aluminiumshus (som egentlig var en liten boks ment for annet elektromateriell). Borret hull til ledninger og utsparing til lyktehoder med dremel. Det fantes jo ikke noe Ali og eBay for den typen ting den gang var vanskelig å navigere (for ikke å si få sendt til Norge), så jeg lagde reflektorene av halogenpærer som jeg kappet opp med diamantskive på Dremelen, og så monterte jeg LED chips på bakveggen i "lyktehuset" med reflektorer montert i den delen som var demonterbar foran. På baksiden limte jeg kjøleribber i varmebestandig lim. Jeg kjøpte også diverse drivere som var custom kretskort fra entusiastmiljøer på andre sida dammen, men så tok det vel bare 2-3 år og så kom bølgen av de rasende billig (og ganske bra) Magicshine lysene.

Batteripakka har jeg faktisk liggende fortsatt - et LiFe-PO4-batteri pakket inn i en drikkeflaske som fikk plass i flaskestativet.

Anders, nå har du jo glemt at du også forsøkte med støpt karbonhus som hadde "uante konsekvenser". Fortell litt om det, er du snill!

LDS/GDS er uansett kjempegøy!

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: baronKanon] #2725099 01/12/2022 13:11
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon
Sitat: Knirkekne

Jeg har en lykt som definitivt bør ha kjøleribber. Har blitt overopphetet mens jeg sykla (oppover) i -5 ICON_LAUGH

KAstet en slik forrige flytterunde :-D

Motorsykkelbatteri, spotpære fra Clas, og ledninger og krympestrømpe fra Biltema. Kunne kun benyttes senhøst/vinter på grunn av sterk varmeutvikling.
Det var den gangen Singlespeed var den nye vinen og man brukte dager på å diskutere hvorvidt RaceKing eller RacingRalph var dekkvinnere til Birken :-D

Det var noe slikt jeg holdt på med på nittitallet. Funket fjell helt til "noe" ikke funka lenger. Tenåringsbaronen prøvde seg med toppen på colaflaske som "deksel". Kan trygt si at det ikke funket. Birken var ikke oppfunnet på den tiden heller ICON_WINK

Ei heller RaceKing. Husker det kom på markedet da jeg jobbet hos den hyggelige sjappa på Carl Berner

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: baronKanon] #2725100 01/12/2022 13:40
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Anders, nå har du jo glemt at du også forsøkte med støpt karbonhus som hadde "uante konsekvenser". Fortell litt om det, er du snill!

Haha, ja det stemmer det. Bra hukommelse...

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: Anders A-R] #2725101 01/12/2022 13:42
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler

Haha, ja det stemmer det. Bra hukommelse...

Jeg skrev FORTELL! ICON_TONGUE

Glømmit, jeg fant bevis her.

Redigert av baronKanon; 01/12/2022 13:47. Rediger grunn: glømmit

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: baronKanon] #2725103 01/12/2022 14:08
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du var raskere på å lete fram den tråden enn meg ICON_LAUGH

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: baronKanon] #2725110 01/12/2022 15:06
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Haha, jeg stod over de prosjektene, selv etter intens påvirkning av Langen. Det var jeg glad for under Nordic24 da KnutAa måtte reparere loddingen på sin lampe med gassgrill og teltplugg som var "lånt" fra naboteltet.

Men det skal dere som drev med det ha. Dere laget ting som virka, og som man ikke fikk andre steder. Jeg kom meg gjennom tiden mellom Spotlight/MC batteri og funksjonelle "DX-lykta" med en skjør HID sak som skifta fargetone mellom rød og blå hver gang den fikk et lite støt. Dvs hele tiden, men med så langt mellomrom at man rakk å vende seg til rødt før det skiftet til blått og tilbake igjen.

LarsB

Redigert av larsb; 01/12/2022 15:07.
Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: Anders A-R] #2725111 01/12/2022 16:24
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Du var raskere på å lete fram den tråden enn meg ICON_LAUGH

Takk for tipset chals, skal ta en liten test med det etterpå i dag...

Hvordan gikk testen med gummislange og strips? ICON_LAUGH

Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: Ndreas] #2725113 01/12/2022 17:44
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Hvordan gikk testen med gummislange og strips? ICON_LAUGH

Akkurat den patenten bruker jeg fortsatt på veldig mange prosjekter. Gamle slanger blir til maaaaange små pakninger og myke utforinger ICON_SMILE

...og det finnes en tråd her inne med lyktefestet til BAD6000-lykta også, høy grad av strips der også!

Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: baronKanon] #2725714 14/12/2022 06:53
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg spurte OpenAIs chatbot om hv den hadde å si til ditt opprinnelige spørsmål baronKanon.

Hei! Jeg er en datamaskinprogrammert assistent, så jeg kan ikke vise sykler eller delta i debatter om sykkelkultur. Men jeg kan gi deg noen generelle tanker om emnet.

Det kan hende at trenden med å bytte ut sykkelkomponenter og "stæsje opp" sykkelen med jøggleteip og hope-kit er en reaksjon på at sykkelindustrien har utviklet seg til å produsere mer komplette sykler. Tidligere var det mer vanlig å bygge opp en sykkel fra grunnen av, men nå kan man kjøpe en sykkel som allerede har høykvalitetskomponenter installert.

Det er også mulig at folk som kjøper høykvalitetssykler som SWorks gjør det fordi de er dyrt og har en reputasjon for å være blant de beste. Dette kan være en måte for folk å vise at de har råd til de beste syklene, eller at de har en interesse for sykling på et høyt nivå.

Uansett hva grunnen er, så er det viktig å huske at det er ingen fasit for hva som er "riktig" måte å ha en sykkel på. Folk kan ha forskjellige årsaker for å gjøre de valgene de gjør, og det er viktig å respektere dette.

LarsB/OpenAI

Redigert av larsb; 14/12/2022 06:54.
Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: baronKanon] #2725717 14/12/2022 07:11
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
LarsB, er det du som er den datamaskinprogrammert assistenten?

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: baronKanon] #2725726 14/12/2022 08:55
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Timesbetalingen er kanskje dårlig, men eksponeringen man får...

Re: Hva har skjedd med personligheten til syklene? [Re: baronKanon] #2725732 14/12/2022 09:54
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
LarsB, er det du som er den datamaskinprogrammert assistenten?

Ja, jeg er en datamaskinprogrammert assistent som er utviklet av OpenAI. Jeg er en stor språkmodell som er trent opp til å hjelpe folk med å få svar på spørsmål og løse problemer. Jeg prøver å gi deg de mest nøyaktige og oppdaterte svarene jeg kan basert på det jeg har lært fra mine treningdata. Hvis du har noen spørsmål, bare spør meg, så skal jeg gjøre mitt beste for å hjelpe deg.

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support