Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Knog sykkel alarm og Finder!

Knog sykkel alarm og Finder! #2723356 30/10/2022 19:54
Mangel Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Hva tenker dere om nye produktet til Knog? Noe man bør investere? Og et bedre alternativ enn bikefinder som har vært på markedet en stund ?

https://www.sykkelkomponenter.no/pr...;mc_cid=6004880b8c&mc_eid=d41b538741

Re: Knog sykkel alarm og Finder! [Re: Mangel] #2723359 31/10/2022 06:26
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Tenker at får tyvene med seg sykkelen uansett…
At den kan spores via f.eks apple «finn enhet» er et pluss. Potensielt rekker ikke tyvene demontere enheten før sykkelen er observert.
Om politiet rekker ut i tide er en annen sak ICON_WINK

Re: Knog sykkel alarm og Finder! [Re: Skogsmann] #2723363 31/10/2022 07:48
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Skogsmann
Tenker at får tyvene med seg sykkelen uansett…
At den kan spores via f.eks apple «finn enhet» er et pluss. Potensielt rekker ikke tyvene demontere enheten før sykkelen er observert.
Om politiet rekker ut i tide er en annen sak ICON_WINK

Det gjør de, men hvis det skremmer en prosent tyveri pga voldsomt lyd, tiltrekker seg oppmerksomhet, så løser det jo en del.
Sleng på sporing via gps som også bikefinder kan dokumentere resultater på, så er det jo et fornuftig produkt.

Spennende å se faktisk batterilevetid etc på den, noe som faktisk er et issue på Bikefinder.

Liker plasseringa/formfaktor.

Dessverre(??) bare for Iphone.

Redigert av RazeFaze; 31/10/2022 10:58.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Knog sykkel alarm og Finder! [Re: Mangel] #2723415 31/10/2022 14:00
L
lc Offline
Medlem
Medlem
L
At de bygger videre på apple sin "finn enhet" ser jeg som en fordel. Denne teknologien er jo etterhvert veldig velprøvd og krever mindre oppfølging (les lading) og oppleves for min del som kjappere og mer nøyaktig enn bikefinder. Bikefinder var jo veldig interessant i starten med den billige forsikringen, men synes personlig de har priset seg ut.

Ønsker man noe som er synlig og har alarm virker jo knog sin løsning til å være bra.
Ønsker man "skjult" sporing er det jo bare å legge en airtag i ramma og skifte batteri på denne en gang i året (når man uansett har gaffelen av for vedlikehold ICON_SMILE )

Re: Knog sykkel alarm og Finder! [Re: Mangel] #2723437 31/10/2022 15:50
T
Thomas- Offline
Ivrig
Ivrig
T
Har mer tro på å splitte sporing og alarm. AirTag og SmartTag koster halvparten og kan plasseres fritt. MucOff sin kombinerte ventil og AirTag-holder har jeg sans for, men ikke testet hvor mye rekkevidde som mistes i dekket. BT-utstyr inne i rammen fungerer veldig dårlig.
Som eple-menneske må jeg innrømme at Samsung har et bedre økosystem rundt sine brikker enn Apple har.
Tror ikke sykkeltyver er dummere enn at de lærer seg hva de skal se etter og hvordan raskt sette det ut av spill. Derfor tror jeg utstyret må skjules.
Rammeprodusentene skulle ideelt sett både bygget inn RF-ID og laget plass til sporingsbrikke. Kan jo spekulere i hvorfor de ikke gjør det, men uten sykkeltyver hadde det vært solgt langt færre sykler.

Re: Knog sykkel alarm og Finder! [Re: Thomas-] #2723445 31/10/2022 18:20
L
lc Offline
Medlem
Medlem
L
Har ikke opplevd dårligere dekning på den jeg har liggende i ei karbonramme enn de jeg har gjemt andre steder...signalet blir likefullt videresendt av uvitende forbipasserende.

Så burde jo rammeprodusentene som du foreslår hive seg på og lage integrerte løsninger. Eller hva om Shimano og SRAM integrerte det i sine DI2 eller AXS systemer? Batteriet er jo der allerede

Re: Knog sykkel alarm og Finder! [Re: Skogsmann] #2723447 31/10/2022 18:32
G
Gråstein Offline
Besatt
Besatt
G
Potensielt rekker ikke tyvene demontere enheten før sykkelen er observert.

Dette har jeg for så vidt ikke tenkt så mye over før, men er jo et godt poeng. For veldig mange tyverier vil man være i nærheten og kan ta opp jakten med en gang.

Re: Knog sykkel alarm og Finder! [Re: Gråstein] #2723467 01/11/2022 07:34
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Gråstein
Potensielt rekker ikke tyvene demontere enheten før sykkelen er observert.

Dette har jeg for så vidt ikke tenkt så mye over før, men er jo et godt poeng. For veldig mange tyverier vil man være i nærheten og kan ta opp jakten med en gang.

Hvis den begynner å ule som helvette i tillegg kan man jo også tenke at tyven finner på noe annet.
Evnt SER de den, og tar sykkelen ved siden av.
VIL de ha sykkel, tar de den.

Eller man kombinerer med denne https://hiplok.com/product/hiplok-d1000/ og satser på at de ikke rekker ta av de fine hjula før det ules og høres for godt :-D

Tyveri-combat går videre. Jeg liker denne.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Knog sykkel alarm og Finder! [Re: lc] #2723468 01/11/2022 07:37
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: lc
At de bygger videre på apple sin "finn enhet" ser jeg som en fordel. Denne teknologien er jo etterhvert veldig velprøvd og krever mindre oppfølging (les lading) og oppleves for min del som kjappere og mer nøyaktig enn bikefinder. Bikefinder var jo veldig interessant i starten med den billige forsikringen, men synes personlig de har priset seg ut.

Ønsker man noe som er synlig og har alarm virker jo knog sin løsning til å være bra.
Ønsker man "skjult" sporing er det jo bare å legge en airtag i ramma og skifte batteri på denne en gang i året (når man uansett har gaffelen av for vedlikehold ICON_SMILE )

Jeg kjører bikefinder uten forsikring, den er ganske rimelig. Så inntil videre fortsetter jeg med bikefinder, har den også helt skjult under holken.
Eneste ulempen jeg ender med er batteri. Fordelen er jo at den IKKE er avhengig av at det er iphones som "finner" den.

Får dekket mer erstatning gjennom innboforsikringa enn via bikefinder sin forsikring.

Man kan jo dessverre anta at antall forsikringssaker er med å bestemmer hvorfor premien til bikefinder også øker... :-(

--------------------
Happy Trails!
Jørgen

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå