Jepp, jeg leide en liten suv da jeg var på sykkelferie i Arizona for tre år siden. Stort sett fornøyd. Jeg mistet riktignok en halv dag med sykling da det ene dekket punkterte på motorveien, og den måtte taues på verksted for å skifte dekk fordi hjulboltene satt bom fast. Utleier gjorde alt han kunne for å hjelpe meg og dekket alle utgifter, så det var bare snakk om tidstap.
Tross ulempen foretrekker jeg Turo langt foran vanlige bilutleieselskaper. Året før leide jeg bil fra Budget, der var det først bortimot en time venting på shuttlebuss som skulle ta meg til bilutleiekontoret, så en time i kø (delvis ute i stekende sol) for å få snakke med kundebehandler, så skal kundebehandleren bruke et kvarter på å prøve å lure på deg alle slags ekstrakostnader (leie GPS selv om bilen jeg hadde leid hadde integrert navigasjon, oppgradere til firehjulstrekker i tilfelle snøvær og alle mulige ekstra forsikringsdekninger), og så en liten halvtime venting på å få utlevert bilen.
Han jeg leide av på Turo hadde derimot ordnet seg fast plass på flyplassens vanlige parkering der det gikk shuttlebusser kontinuerlig. Det tok meg fem minutter fra jeg hadde plukket opp bagasjen til jeg sto ved bilen med nøkkelen i hånda, og etter litt trykking i appen (akkurat samme som Nabobil/Getaround) var jeg på veien.
Velger definitivt Turo neste gang også, men passer på å ikke få for gammel bil