Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Turo.com - leie bil USA/Canada

Turo.com - leie bil USA/Canada #2721371 28/09/2022 13:28
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Noen her som har erfaring med å leie bil gjennom turo.com?

Re: Turo.com - leie bil USA/Canada [Re: erling] #2721400 28/09/2022 17:04
ventle Online
Besatt
Besatt
Jepp, jeg leide en liten suv da jeg var på sykkelferie i Arizona for tre år siden. Stort sett fornøyd. Jeg mistet riktignok en halv dag med sykling da det ene dekket punkterte på motorveien, og den måtte taues på verksted for å skifte dekk fordi hjulboltene satt bom fast. Utleier gjorde alt han kunne for å hjelpe meg og dekket alle utgifter, så det var bare snakk om tidstap.

Tross ulempen foretrekker jeg Turo langt foran vanlige bilutleieselskaper. Året før leide jeg bil fra Budget, der var det først bortimot en time venting på shuttlebuss som skulle ta meg til bilutleiekontoret, så en time i kø (delvis ute i stekende sol) for å få snakke med kundebehandler, så skal kundebehandleren bruke et kvarter på å prøve å lure på deg alle slags ekstrakostnader (leie GPS selv om bilen jeg hadde leid hadde integrert navigasjon, oppgradere til firehjulstrekker i tilfelle snøvær og alle mulige ekstra forsikringsdekninger), og så en liten halvtime venting på å få utlevert bilen.

Han jeg leide av på Turo hadde derimot ordnet seg fast plass på flyplassens vanlige parkering der det gikk shuttlebusser kontinuerlig. Det tok meg fem minutter fra jeg hadde plukket opp bagasjen til jeg sto ved bilen med nøkkelen i hånda, og etter litt trykking i appen (akkurat samme som Nabobil/Getaround) var jeg på veien.

Velger definitivt Turo neste gang også, men passer på å ikke få for gammel bil ICON_SMILE

mvh Helge
Re: Turo.com - leie bil USA/Canada [Re: erling] #2721681 02/10/2022 04:04
jag Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har leiebil i dag, fra AVIS i Honolulu.
Prisen for bil hos Turo var lav inntil jeg huket av for forsikring.
AVIS USA, kom ut på omtrent samme beløp.

AVIS Norge klokket inn på 6.600,- NOK, for 10 dager, medium størrelse.
AVIS USA og TURO skulle ha ca 8.800,- for samme periode (relativt ny bil hos Turo).

Junior bruker Turao når han leier, da han er 23 år…

Med AVIS Preferred ås slapp jeg kø for å hente bil. Den stod klar på plassen, med nøklene i. Hentet ut via mobiltelefon.

"I never understood wind"
- Donald Trump
Re: Turo.com - leie bil USA/Canada [Re: erling] #2721699 02/10/2022 11:56
frogstar Offline
Avhengig
Avhengig
Kan istemme; meld deg inn i Avis Preferred / Hertz gold eller tilsvarende så er bilen tildelt på forhånd og står klar med alt av papirer utfylt og nøkkel i tenningen. Vis førerkort ved utkjøring - det er den eneste personen du trenger å forholde deg til. I USA, altså - i resten av verden er det ikke så smud.

- Fx

move 'zig'

Moderator  support