Hei
Har en sønn som nå er ferdig som fotballspiller og har fått skikkelig dilla på terrengsykling. Faren er en tidligere middels aktiv landeveissyklist, men mer eller mindre helt uten erfaring fra terrenget.
Vi har deltatt på én trening i den lokale sykkelklubben og synes det var veldig gøy for både liten og stor. Men vi henger ikke helt med utstyrsmessig med en allbrukssykkel for junior og en hybrid med demper for far.
Ser derfor at vi nok må anskaffe oss nye sykler begge to.
Guttungen er 146cm høy, og jeg ser noen av de andre gutta kjører på 29". Men det blir kanskje for mye å forvente? Er 27,5" en mer sannsynlig størrelse han kan passe på? Tenker i utgangspunktet på hardtail til han da det ikke blir siste sykkelen han kjøper. Budsjett 10-15k, ny eller brukt. Her er jeg helt blank på eventuelle modeller, så alle tips er hjertelig velkomne.
Er denne et alternativ?
https://www.sykkelkomponenter.no/products/bh-expert-50-grasvart-terrengsykkelFor min del er jeg 176cm høy og tenker i utgangspunktet en fulldemped alusykkel med 1x12 og 150-170mm vanding foran og 140-160mm vandring bak.
Har kikket litt på Trek Slash 8, Canyon Spectral og Scott Genius, men jeg klarer ikke helt å se fordeler/ulemper med de ulike. Budsjett 25-35k, ny eller brukt.
Så, store allvitende forum. Hvilke sykler skal vi kjøpe?