En kompis av meg har samme sykkel og monterte rett før helga en Brand X pinne fra Chaninreactioncycles.com
Han er lang in beina og monterte en med 150mm drop. Lengde finnner du greit ut ved å måle avstand fra seterails og ned till setepinne klemme.
De fleste droppere "bygger" litt nederst så om du har 20-25mm mer plass mellom rails og klemme enn det du kjøper av drop er nok greit.
Det er mulig med innvendig føring på den sykkelen og så velg en pinne tilpasset det.
DropperDvs. velger du en med 150mm drop så bør du ha 170-175mm mellom klemme og rails eller deromkring.
Du kan i mange tilfeller optimalisere her for å få så langt drop som mulig, men Scalpel er jo en XC sykkel og da klarer man seg ofte med 100mm drop.
Mål pinnen utvending for riktig dimensjon som jeg tror er 31,6mm, det var iallefall den som kompisen monterte.
På den pinnen jeg har linka til så følger det med en enkel remote av paddle typen for å montere under styret på venstre side, men denne sykkelen har vel remote lockout og da blir det litt lite plass på venstre side.
Da kan du enten montere den over på høyre eller velge 2x remote og montere den mellom lockout og holken på venstre side.
Alternativt så får du Claes Henrik til å montere ;o)
AG