Tenkte jeg skulle dele litt av min reise inn i sykkelverden. I mai 2021 fikk jeg kjøpt min første sykkel på lenge, en billig Hardtail fra XXL, en Scott Navajo 955 (tror denne er laget for XXL). Målet var å få trent siden knærne mine ikke er så glade i løping. Det var dog ett par ting jeg ALDRI skulle ha, sykkelsko og sykkelbukse, og jeg skulle ikke sykle i veien.....
Med friskt mot satte jeg meg på sykkelen og for inn i skogen i Heggedal, etter ca 150 meter var jeg halvdød og vurderte å rekvirere redningshelikopter. Det ble sykkelsti og asfalt for å få trent opp kondis og bein, men herfra gikk det bare nedover, det vil si, jeg oppdaget at dette var virkelig det jeg har lett etter treningsmessig, men ikke bare det, jeg rett og slett kobler ut når jeg sitter bak sykkelstyret. Så nå flere tusen km senere har jeg tegnet årsabonnement på GCN+ fått meg en Gravelsykkel, en fulldempet EL sykkel for å ha de morro med, samt en fulldempet stisykkel for å utfordre seg litt i skogen og på fjellet uten hjelp av elmotor. Klikkpedaler er på alle sykler, og kan jeg velge sykkel gjør jeg det. Så er det sykkel hjem fra Oslo når jeg er på kontoret( bor i heggedal).
Det som har overrasket meg er hvor sosialt det er i sykkelverden, hvor lett man kommer i kontakt med andre syklister og hvor variert det er.
Må legge til en ting. I min 50 års dag fikk jeg av min kone en opplevelse fra Trackday. Denne ble utløst i sommer, 4 runder på rudskogen i en Audi R8 V10 Performance. Da oppdaget jeg at jeg har blitt ødelagt... Jeg får faktisk mer adrenalin av å sykle nedover fjellsider en å dra bortover retta på Rudskoen i over 200.
regner med andre her har vært igjennom samme transformasjon? Eller er det bare jeg som er rar? Hvor vil dette ende? Nå sitter jeg å sikler på en landeveissykkel, det er blitt litt som å drømme om sportsbil. Den våte drømmen er en Scott Foil, dette er selvfølgelig basert på utseende og ikke noe annet (litt som å velge sportsbil)