Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelkubb Oslo

Sykkelkubb Oslo #2718606 30/08/2022 20:47
S
Sovepose Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Hei.

Syklet terreng i endel år, men blir ofte alene og skulle gjærne hatt noen og sykle sammen med samt få litt rutine på treningen. Tenkte og melde meg inn i en sykkelkubb, men har aldri vært med i en tidligere og lurer på hvordan det fungerer. Jeg ønsker og sykle noen lange turer på sti, samt noen dedikerte økter som inneholder trening. Så fortell meg, hvordan fungerer opplegget i en sykkelkubb. Jeg bor på kjelsås og kunne hadde vært fint med en klubb som har utgangspunkt for turer i nærheten.

Re: Sykkelkubb Oslo [Re: Sovepose] #2718630 31/08/2022 06:39
O
ohjelm Offline
Ringrev
Ringrev
O
Ta kontakt med Rye. De har mange medlemmer og har nok flere på tilsvarende nivå. Trener på Kjelsås gjør de vel også ICON_SMILE

You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Re: Sykkelkubb Oslo [Re: Sovepose] #2718639 31/08/2022 07:21
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Rye er lokale klubben for de fleste som sykler på Kjelsås. De har noen lange fellesturer på sti på lørdager tror jeg. Akkurat de starter vel i Brekkekrysset eller deromkring normalt sett? Jeg har ikke vært med på noen av de, men ungene mine er på barne-terreng-treningene og jeg er av og til hjelpetrener der (uten å ha noe verv eller annen innside info).

For de voksne er det også litt av hvert tror jeg? Det kjøres til og med noen rulleøkter om vinteren har jeg forstått? Det er i alle fall et stort miljø med alt fra utforgruppe, via enduro og rundbane til landeveis og jeg tror til og med at man kan henge seg på en fellestur uten å ha meldt seg inn sånn til å begynne med. Da kan du sikkert få prate med folk og høre litt? Det er i alle fall en hyggelig gjeng!

Redigert av vids; 31/08/2022 07:22.

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Sykkelkubb Oslo [Re: Sovepose] #2719286 06/09/2022 10:20
P
Pennypacker Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Du er velkommen i Rye Grå gruppe! Det er fellesturer fra kiosken ved Sognsvann mandager kl 18,og fra Brekkekrysset lørdager kl 10. Klientellet i grå gruppe er stort sett voksne herrer 40+ med noen yngre slengere samt et par-tre damer i ny og ne. Vi er alt fra 2-3 stk til 10-15 stk på treningene. Mandager er turene gjerne halvannen til to timer, lørdager gjerne 3-4 timer inkl kaffestopp og småpauser underveis.

Syklingen er basert på mest mulig sti, og den er O2-orientert, dvs folk er i brukbar form og har orden på teknikken. Det sagt, så er vi inkluderende og venter hvis noen blir hengende etter. Det sykles både i Nordmarka og Lillomarka, retning og lengde bestemmes i fellesskap ved oppmøte, og lørdagsturene har alltid stopp på en eller annen markastue. Full mulighet til å hoppe av underveis hvis du har begrenset med tid.

Angående klubbmedlemskap, så er det en løs tilknytning til Rye. Du melder deg inn hvis du vil, men det er ikke noe krav. Du stiller på trening når du kan, det er ingen som har opprop. Miljøet er som med stisyklister flest; dvs det er en gretten gjeng med kjipinger som du neppe vil trives sammen med ICON_WINK

Re: Sykkelkubb Oslo [Re: vids] #2719300 06/09/2022 12:12
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: vids
Det er i alle fall et stort miljø med alt fra (...) via enduro (...)
Ikke noe tilbud til voksne i enduro.

Hilsen medlem av Rye, men får ikke være med på trening.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Sykkelkubb Oslo [Re: baronKanon] #2719340 07/09/2022 05:29
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Hva med å initiere enduroreninger selv? Ta i et tak og etablere endurotreninger? Alle klubber er avhengig av at medlemmene bidrar.

Her i min klubb skulle jeg gjerne sett at man etablerte en endurogruppe for ungdom, da det er mange unge syklister som faller av når rundbanekjøret blir mer alvorlig og det blir mindre lek på trening. Men aktuelle kandidater tar ikke tak i det, og min pode trives med intervaller og hardøkter, så da blir det ikke aktuelt for meg å ta tak i det.

Div. sportsremedier ...

Moderator  support