Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 4 1 2 3 4

Birken 2023

Birken 2023 #2718135 27/08/2022 21:22
NjuK Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Klare for Birken 2023. Har stått to år på Kvarstad å langet flasker. Neste år skal jeg sykle. Savner Birken psykosen.
Hva er målsettingene til folket? Selv vil jeg under 3:10

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718141 28/08/2022 06:28
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Med litt bedre forhold enn i går, brytes 3 timers grensen. 😉

Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718142 28/08/2022 06:42
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Klar ? JA !

Re: Birken 2023 [Re: TonyN] #2718159 28/08/2022 09:21
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: TonyN

Med fare for å virke cocky… hva var feil med gårsdagens forhold?
Fritt for regn og lite vind. Perfekt temperatur var det og ICON_SMILE

Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718162 28/08/2022 09:31
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Enig, allikevel ser jeg at merketidene er dårligere og jeg bommet på ny pers selv. Ser jeg ikke er alene om det heller. Satt riktignok i ei gruppe der samarbeid var vanskelig tydeligvis, men uansett.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718239 28/08/2022 19:42
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
I utgangspunktet var planen Ultrabirken i 2023 men jeg tror jeg må ta noen runder med kroppen min for å avgjøre akkurat det.
Det blir Ultrabirken eller Birken, det er sikkert. Med litt flaks får jeg lurt med en av ungene også

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Birken 2023 [Re: Flamini] #2718258 29/08/2022 06:27
NjuK Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Flamini
I utgangspunktet var planen Ultrabirken i 2023 men jeg tror jeg må ta noen runder med kroppen min for å avgjøre akkurat det.
Det blir Ultrabirken eller Birken, det er sikkert. Med litt flaks får jeg lurt med en av ungene også

Guttungen på 19 er også litt kjepphøy, mener han kan slå meg i Birken. Kanskje jeg rett og slett på betale startplass for han. Riktignok er han i god form, og atletisk bygd. Men, ikke i sykkelform. Kan vedde med han, den som taper, klipper gresset i ett år.

Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718262 29/08/2022 06:43
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tror jaggu jeg skal vurdere grusbirken også, klødde rimelig bra i kroppen i helga. Er noe med stemningen:). Men, kun hvis ok vær og hvis jeg får trent brukbart. Målet er alltid det samme, ny pers. Da må jeg ned mot 2.55… hadde vært kult å fått trent såpass godt at jeg kan ha et hårete mål om under 2.50… men, avhengig av forhold da altså.

CK ELVERUM

Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718263 29/08/2022 06:47
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S
Sitat: NjuK

Guttungen på 19 er også litt kjepphøy, mener han kan slå meg i Birken. Kanskje jeg rett og slett på betale startplass for han. Riktignok er han i god form, og atletisk bygd. Men, ikke i sykkelform. Kan vedde med han, den som taper, klipper gresset i ett år.

Den er dristig, men god motivasjon for begge. Man taper nok litt mer med åra enn man legger merke til. Min er ett år eldre enn din, men stilte lørdag på sitt første ritt og syklet 2.55. Du har vel uansett neppe noe å tape med den premien der :-)

Re: Birken 2023 [Re: Otoen] #2718265 29/08/2022 06:52
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Otoen
Tror jaggu jeg skal vurdere grusbirken også, klødde rimelig bra i kroppen i helga. Er noe med stemningen:). Men, kun hvis ok vær og hvis jeg får trent brukbart. Målet er alltid det samme, ny pers. Da må jeg ned mot 2.55… hadde vært kult å fått trent såpass godt at jeg kan ha et hårete mål om under 2.50… men, avhengig av forhold da altså.

Gøy med solide målsettinger. Grusbirken er overraskende moro det ICON_SMILE
Skal følge med på deg i vinter. Under 2.50 kan man prøve på, men da får du banke 400 w i front du og som de 5-7 andre (hvis man er heldig å få med seg noen) som ønsker det samme målet gjør ;O
2022 utgaven hadde et minimumsantall som ønsket å jobbe for tiden. Da går minuttene fort.

Re: Birken 2023 [Re: sls] #2718266 29/08/2022 06:52
NjuK Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: sls
Sitat: NjuK

Den er dristig, men god motivasjon for begge. Man taper nok litt mer med åra enn man legger merke til. Min er ett år eldre enn din, men stilte lørdag på sitt første ritt og syklet 2.55. Du har vel uansett neppe noe å tape med den premien der :-)

Poden min sykler ikke på 2:55. Skal nok slå han. Han trener vekter og amerikansk ballspill. Sterk, men ikke så utholdende tror jeg. Den viktigste premien med å slå han er å kunne si at far er best.

Redigert av NjuK; 29/08/2022 07:18.

Re: Birken 2023 [Re: Skogsmann] #2718273 29/08/2022 07:25
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Skogsmann

Gøy med solide målsettinger. Grusbirken er overraskende moro det ICON_SMILE
Skal følge med på deg i vinter. Under 2.50 kan man prøve på, men da får du banke 400 w i front du og som de 5-7 andre (hvis man er heldig å få med seg noen) som ønsker det samme målet gjør ;O
2022 utgaven hadde et minimumsantall som ønsket å jobbe for tiden. Da går minuttene fort.

Har 2.55 fra 2018, sist jeg sykla, så veit hva som skal til. Formen da var ikke noe bedre enn nå, og jeg har en fordel med at jeg kan klare å presse bra opp Skramstad, for må opp(stort sett) på 30 min eller bedre hvis man skal få vært med i en gruppe som kjører jevnt hardt og for å komme ned mot 2.55… sist så var nok jeg en som bidro for mye i gruppa jeg havnet i, noe som igjen førte til en smell selvsagt:/. Måtte da slippe den gruppa ( de kom seg under 2.50), for så å jobbe en del på egenhånd. Ble tatt igjen av en gruppe bak hvor jeg da klarte å joine. Kom først i mål i den gruppa. Mitt "problem" er at jeg kan tåle å sykle over evne i en god stund, noe som gjør at jeg fort henger med langt fremme. Problemet er ofte at det straffer seg med kramper:/. Noen mener jeg da må åpne roligere, men jeg mener jo at starten er en styrke, men må bli bedre til å holde ut…

Watt må opp, uten tvil, samt vekt stabilt der jeg nå er, kanskje en kg eller to til ned. Har og trua på noen gode tempoøkter med feks deg og de av dere som tråkker hardere enn meg. Da kan jeg ha god nytte av å joine bak:). Samt, klemme til med noen gode grusøkter med en sterk gjeng. "Ritt" rundt ytre ringvei og opp til Nordhue er gode relevante økter.

Hva jeg kunne fått til i år blir bare synsing, så det bruker jeg ikke noe tid på. Men, det å sette seg et mål for neste år syns jeg bare trigger meg…

CK ELVERUM

Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718277 29/08/2022 07:30
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
En annen ting hvis jeg skal komme meg under 2.55, så er jeg uten tvil avhengig av at jeg havner i en gruppe som jobber godt sammen mot et solid mål. Ikke sjans uten, så slikt er jo ikke lett å forutse.. medvind og relativt tørre forhold må nok også til:). I 2018 regnet det mye på natta, så bløtt, men greie forhold til tross.

CK ELVERUM

Re: Birken 2023 [Re: Otoen] #2718283 29/08/2022 07:48
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig

Watt må opp, uten tvil, samt vekt stabilt der jeg nå er, kanskje en kg eller to til ned. Har og trua på noen gode tempoøkter med feks deg og de av dere som tråkker hardere enn meg. Da kan jeg ha god nytte av å joine bak:). Samt, klemme til med noen gode grusøkter med en sterk gjeng. "Ritt" rundt ytre ringvei og opp til Nordhue er gode relevante økter.

Hva jeg kunne fått til i år blir bare synsing, så det bruker jeg ikke noe tid på. Men, det å sette seg et mål for neste år syns jeg bare trigger meg…

Har også tro på at dette er mål som du kan få til. Dedikert som få. Lov å "tenke stort" da.
Jeg har tempoøkter på landevei lokalt titt og ofte. Er av stor interesse å få større mangfold på de øktene. Har stor tro på at det er noe som skal til for å få kjørestyrke til formål som birken.

Ritt i ytre ringvei hadde også vært gøy. Rimelig lavterskel å få til det med Strava f.eks som tidtaker... 2-3* rundt ICON_WINK

Re: Birken 2023 [Re: Skogsmann] #2718287 29/08/2022 08:04
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Har også tro på at dette er mål som du kan få til. Dedikert som få. Lov å "tenke stort" da.
Jeg har tempoøkter på landevei lokalt titt og ofte. Er av stor interesse å få større mangfold på de øktene. Har stor tro på at det er noe som skal til for å få kjørestyrke til formål som birken.

Ritt i ytre ringvei hadde også vært gøy. Rimelig lavterskel å få til det med Strava f.eks som tidtaker... 2-3* rundt ICON_WINK

Vi har kjørt den som ritt flere ganger, stort sett 2 runder. Noen av droppa etter 1… litt opp til hver enkelt. Knall økt!!

CK ELVERUM

Re: Birken 2023 [Re: Skogsmann] #2718288 29/08/2022 08:04
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Takk for at du har trua:).

CK ELVERUM

Re: Birken 2023 [Re: Otoen] #2718298 29/08/2022 08:49
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
En annen ting hvis jeg skal komme meg under 2.55, så er jeg uten tvil avhengig av at jeg havner i en gruppe som jobber godt sammen mot et solid mål. Ikke sjans uten, så slikt er jo ikke lett å forutse.. medvind og relativt tørre forhold må nok også til:). I 2018 regnet det mye på natta, så bløtt, men greie forhold til tross.

Bra Øistein. Du er helt klart kapabel til å komme under 3 t igjen, men du hadde nok ikke klart det i år selv med positiv formutvikling som du har hatt. Tipper 3.05-10 (ca der jeg også kunne ha vært uten skaden, på en annen side hadde jeg ikke skadet meg hadde jeg syklet allroad som planlagt og vært nærmere tiden jeg fikk i år.). Syklet UB i 2018 så husker forholdene, og husker vel de regnet på Pellestova på natten, så det var nok en god tid du fikk da. Men husker også i 2018 hadde du definitivt din beste sesong og sykla fra meg både på Trans Østerdalen og Furusjøen. Noe du ikke har gjort etter det he he, men tror vel vi skal skylle på at du ble tvillingpappa og vært mye syk. Men med motivasjonen du har nå, og tvillingene eldre så er du tilbake igjen på det nivået neste år. Selv ville jeg ikke satt meg tidsmål, men heller plasseringsmål da det er mye mer sammenlignbart. Tidsmål på birken kan både være en motivasjon og demotivasjon. Dvs sikkert lurt å ha det når en sitter på rulla i februar og har den hengende foran seg, men ikke like lurt siste lørdagen i august nå en runder Skramstad på 32 min pga vær og vet at den tiden kan en bare glemme. Da må en iallefall bruke mye tid på rekallibrere hodet slik at det blir en bra opplevelse lell. For dumt å betale 1100 kr + for negative opplevelser til seg selv.

Det er selvsagt noen som vil si at det er dumt å betale 1100 kr + for å sykle det som "turritt" i stedet for "ritt". Men faktisk veldig befriende å ha den følelsen også. Nå viste jeg på lørdag at jeg ikke klart å henge med de beste og nestebeste i P1 så målet var å henge med "bakerste" gruppe så lenge jeg klarte og da sykle "ritt". Satt meg delmål som "der grusen starter" opp Skramstad, "gåpartiet","Bjønnåsen" for hvor lenge jeg klarte det. Den røk i gåpartiet som jeg var mest spent på og hvor de fleste gikk i fra meg. Havnet i liten gruppe som jeg syntes kjørte litt for hardt og ut på grusen på Bjønnåsen slapp jeg med en gang og syklet alene i akkurat 10 km. Så de andre foran meg og jeg syklet ikke sakte for var ikke slik at de puljene bare forsvant i warp speed. Men jeg fikk syklet jevnt, kunne nyte all heiingen og si takk/hilse, digge musikken og når Bjørnar og Co kom full fart bakkfra (P2) var jeg såpass uthvilt og klar for å henge meg med igjen og sykle "ritt" til vi tok igjen en kompis som hadde vært i den store puljen foran meg opp Bjønnåsen. Hadde ikke noe i P2 teten opp Kvarstadlia så ventet inn kompisen og en til fra P1 og vi syklet sammen og delte på draingen, men ikke hardere en at vi hadde gode samtaler underveis om både det ene og det andre, hilste på de som heia, inkl noen kjentfolk. Hang litt med neste P2 pulje etter Rosinbakken men akkurat litt for sterk. Så en blanding av ritt og turitt følelse hele veien, en god blanding. Rett før Storåsen hører jeg bak meg "førstemann på Storåsen" og der kommer Anerz (her på forumet), hadde ventet han en stund så ble ikke overasket, han hadde med seg par P2 folk og det bra driv så vi hang oss med de, og da var det ritt igjen for de kjempet om å komme under 3 t (klarte det ikke) så måtte mobilisere derfra. Men da våknet ritthodet igjen så jeg avsluttet som jeg startet.

For min del en jævla bra dag, men ikke spesielt bra tid/plassering. Forholdene var flotte, men det var "tregt". Derfor jeg tror også fokus på tid kan ødelegge opplevelsene. Han ene jeg sykla med var frustrert for at naboen slo han for første gang på 8 starter. Selv syntes jeg det er lett å akseptere at kompiser er sterkere den og den dagen.

Men 2023 heter vel denne tråden. Fikk mail fra Birken om tilbud på påmelding denne uken. Kommer til å benytte meg av det. Har ikke bestemt meg om jeg melder meg på allroad (lyst å sykle det en gang til), UB (egentlig favoritten bortsett fra logistikken, savner starten på Rena selv om årets trase fristet), eller vanligbirken (skal jeg følge racinghjertet så er det denne).

Men kan jo bytte "gren" før start. Men kan en bytte fra vanlig birken til UB, evt mellomlegg hvis den er dyrere ? noen som vet eller har en link til birkenadm ? kan selvsagt også sende mail. Men melder meg på etter eller annet denne uken. Værforbehold får en vente til rittdagen he he.

Redigert av Oddefa; 29/08/2022 09:17.
Re: Birken 2023 [Re: Otoen] #2718299 29/08/2022 08:52
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Vi har kjørt den som ritt flere ganger, stort sett 2 runder. Noen av droppa etter 1… litt opp til hver enkelt. Knall økt!!

Ja mener vi hadde den som standard i 3 år, tirsdag halvannen uke før birken. Var jo fort 30 som var med. Tror det var snakk om det i år også men ingen viste interesse. Var vel også treningsritt Nordhue opp for noen år siden (fra Vestad).

Redigert av Oddefa; 29/08/2022 09:03.
Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718319 29/08/2022 10:43
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja, hvilken tid i år er ikke veldig interresant for meg, blir kun synsing. Og som skrevet over så er det helt avgjørende hvem man får med rundt seg…

Vi får se neste år, frister iallfall med mål om pers:) tid motiverer meg, men selvsagt må man klare å justere underveis hvis noe skjer eller forholdene ødelegger.

Får kjøre noen treningsritt neste år…

CK ELVERUM

Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718324 29/08/2022 11:04
S
stiniss1 Offline
Medlem
Medlem
S
Upopulær mening: At kroppen settes nevneverdig tilbake av omikron har jeg ikke sett noe belegg for å hevde. Advarsler og råd som kom fra olympiatoppen etc. var basert på deltaviruset.

Ren synsing fra min side er at mange ble redde for åt rene etter det som for de fleste var en helt vanlig kraftig forkjølelse og har fått dårligere form som følge av dette.

Re: Birken 2023 [Re: stiniss1] #2718342 29/08/2022 11:46
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: stiniss1
Upopulær mening: At kroppen settes nevneverdig tilbake av omikron har jeg ikke sett noe belegg for å hevde. Advarsler og råd som kom fra olympiatoppen etc. var basert på deltaviruset.

Ren synsing fra min side er at mange ble redde for åt rene etter det som for de fleste var en helt vanlig kraftig forkjølelse og har fått dårligere form som følge av dette.

Nei tror du har litt rett. Tror kanskje mange som syklet birken nå har litt dårligere form, eller vært mindre motivert pga både være mer syk, men også mistet motivasjon med færre/få/ingen ritt, og hva er poenget med å være blodtrimmet da. Men holder seg i ok nok form til å sykle fort, men ikke som tidligere. Kan hende det også har påvirket at merkekravet har gått ned. Hvis de aller fleste "supermosjonister" har senket nivå med 3% så blir det fort minutter når de skal "samarbeide" på ett 3 timers ritt. Ironisk nok er det 50 + gjengen som har vært mest motivert, for ikke faen er jeg bedre på resultatlistene etter jeg ble 50 he he. Vet ikke om så mange som merker sykdommen lang tid etterpå, men ser det er mange som ikke er så gira på hardtrening eller ritt. Desverre er det også mange som ikke stiller opp på ritt fordi de ikke er like gode som tidligere, noe som er veldig synd både for arrangør og miljøer. For halve moro med å delta på ritt er jo det sosiale i forkant og etterkant. Litt juging, klaging og dårlig selvinnsikt har alltid vært god underholdning etter ritt.

Redigert av Oddefa; 29/08/2022 11:47.
Re: Birken 2023 [Re: Oddefa] #2718454 29/08/2022 21:34
E
egbl Offline
Ringrev
Ringrev
E
Hvorfor velge? Jeg kjenner ikke helt igen deg, oddefa. Er det ikke "dobbelen" som gjelder nå når Ultraen er flyttet til fredag? Det var jo du som pleide summere opp hvor mange dobbeltbirkere det var hvert år.

Re: Birken 2023 [Re: Oddefa] #2718455 29/08/2022 21:38
E
egbl Offline
Ringrev
Ringrev
E
Sitat: Oddefa

Bra Øistein. Du er helt klart kapabel til å komme under 3 t igjen, men du hadde nok ikke klart det i år selv med positiv formutvikling som du har hatt. Tipper 3.05-10 (ca der jeg også kunne ha vært uten skaden, på en annen side hadde jeg ikke skadet meg hadde jeg syklet allroad som planlagt og vært nærmere tiden jeg fikk i år.). Syklet UB i 2018 så husker forholdene, og husker vel de regnet på Pellestova på natten, så det var nok en god tid du fikk da. Men husker også i 2018 hadde du definitivt din beste sesong og sykla fra meg både på Trans Østerdalen og Furusjøen. Noe du ikke har gjort etter det he he, men tror vel vi skal skylle på at du ble tvillingpappa og vært mye syk. Men med motivasjonen du har nå, og tvillingene eldre så er du tilbake igjen på det nivået neste år. Selv ville jeg ikke satt meg tidsmål, men heller plasseringsmål da det er mye mer sammenlignbart. Tidsmål på birken kan både være en motivasjon og demotivasjon. Dvs sikkert lurt å ha det når en sitter på rulla i februar og har den hengende foran seg, men ikke like lurt siste lørdagen i august nå en runder Skramstad på 32 min pga vær og vet at den tiden kan en bare glemme. Da må en iallefall bruke mye tid på rekallibrere hodet slik at det blir en bra opplevelse lell. For dumt å betale 1100 kr + for negative opplevelser til seg selv.

Det er selvsagt noen som vil si at det er dumt å betale 1100 kr + for å sykle det som "turritt" i stedet for "ritt". Men faktisk veldig befriende å ha den følelsen også. Nå viste jeg på lørdag at jeg ikke klart å henge med de beste og nestebeste i P1 så målet var å henge med "bakerste" gruppe så lenge jeg klarte og da sykle "ritt". Satt meg delmål som "der grusen starter" opp Skramstad, "gåpartiet","Bjønnåsen" for hvor lenge jeg klarte det. Den røk i gåpartiet som jeg var mest spent på og hvor de fleste gikk i fra meg. Havnet i liten gruppe som jeg syntes kjørte litt for hardt og ut på grusen på Bjønnåsen slapp jeg med en gang og syklet alene i akkurat 10 km. Så de andre foran meg og jeg syklet ikke sakte for var ikke slik at de puljene bare forsvant i warp speed. Men jeg fikk syklet jevnt, kunne nyte all heiingen og si takk/hilse, digge musikken og når Bjørnar og Co kom full fart bakkfra (P2) var jeg såpass uthvilt og klar for å henge meg med igjen og sykle "ritt" til vi tok igjen en kompis som hadde vært i den store puljen foran meg opp Bjønnåsen. Hadde ikke noe i P2 teten opp Kvarstadlia så ventet inn kompisen og en til fra P1 og vi syklet sammen og delte på draingen, men ikke hardere en at vi hadde gode samtaler underveis om både det ene og det andre, hilste på de som heia, inkl noen kjentfolk. Hang litt med neste P2 pulje etter Rosinbakken men akkurat litt for sterk. Så en blanding av ritt og turitt følelse hele veien, en god blanding. Rett før Storåsen hører jeg bak meg "førstemann på Storåsen" og der kommer Anerz (her på forumet), hadde ventet han en stund så ble ikke overasket, han hadde med seg par P2 folk og det bra driv så vi hang oss med de, og da var det ritt igjen for de kjempet om å komme under 3 t (klarte det ikke) så måtte mobilisere derfra. Men da våknet ritthodet igjen så jeg avsluttet som jeg startet.

For min del en jævla bra dag, men ikke spesielt bra tid/plassering. Forholdene var flotte, men det var "tregt". Derfor jeg tror også fokus på tid kan ødelegge opplevelsene. Han ene jeg sykla med var frustrert for at naboen slo han for første gang på 8 starter. Selv syntes jeg det er lett å akseptere at kompiser er sterkere den og den dagen.

Men 2023 heter vel denne tråden. Fikk mail fra Birken om tilbud på påmelding denne uken. Kommer til å benytte meg av det. Har ikke bestemt meg om jeg melder meg på allroad (lyst å sykle det en gang til), UB (egentlig favoritten bortsett fra logistikken, savner starten på Rena selv om årets trase fristet), eller vanligbirken (skal jeg følge racinghjertet så er det denne).

Men kan jo bytte "gren" før start. Men kan en bytte fra vanlig birken til UB, evt mellomlegg hvis den er dyrere ? noen som vet eller har en link til birkenadm ? kan selvsagt også sende mail. Men melder meg på etter eller annet denne uken. Værforbehold får en vente til rittdagen he he.

Hvorfor velge? Jeg kjenner ikke helt igen deg, oddefa. Er det ikke "dobbeln" som gjelder nå når Ultraen er flyttet til fredag? Det var jo du som pleide summere opp hvor mange dobbeltbirkere det var hvert år (og du var selvsagt en av dem).

Re: Birken 2023 [Re: egbl] #2718764 31/08/2022 20:17
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: egbl
Sitat: Oddefa

Hvorfor velge? Jeg kjenner ikke helt igen deg, oddefa. Er det ikke "dobbeln" som gjelder nå når Ultraen er flyttet til fredag? Det var jo du som pleide summere opp hvor mange dobbeltbirkere det var hvert år (og du var selvsagt en av dem).

Nei det var nok Hans Olav/Elgvenn2 (ikke aktiv på forumen nå) som var den som kjørte statestikk på dobbelen. Jeg syklet ikke dobbelen første året det var mulig heller så hadde ikke "komplett" serie. Og Hans Olav syklet ikke birken nå på lørdag. Melder meg på vanlig birken nå i kveld (mens rabatten gjelder), så har jeg 50 uker på å bestemme meg hva jeg vil sykle. For meg så er birken er start på Rena, og så blir det bra nok med stiritt neste år da jeg skal sykle Langvegs Offroad Valdres. Er påmeldt på den + JR/TO på landevei og da (sannsynlig) grusbirk variant. Bra spredning av av ritt det. Satser på at 23 blir litt mindre handikappa år for min del.

Re: Birken 2023 [Re: Skogsmann] #2718777 31/08/2022 21:19
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: TonyN

Med fare for å virke cocky… hva var feil med gårsdagens forhold?
Fritt for regn og lite vind. Perfekt temperatur var det og ICON_SMILE

Mulig det bare er jeg som ikke er i god nok form, men jeg syns det var noe seigt å sykle i år etter regn natt til lørdag. I tillegg fikk vi noe motvind som ødela litt etter hvert.

Ser man kjapt på resultatlisten, tolker jeg det i hvert fall dit hen at det var litt tunge forhold i år tross sol og fint vær under selve gjennomføringen. Overraskende få som kom seg under 3 timer i både pulje 1 og 2.

Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718790 01/09/2022 06:33
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Og ingen fra pulje 3 var under 3 timer faktisk.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718819 01/09/2022 08:42
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Da er jeg påmeldt i 23. Vi gamle holder liv i Birken,mange har sendt sin ‘pensjon’ inn. Kanskje den beste tingen vi kan gjøre. Gleder meg .

Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2718909 02/09/2022 06:16
NjuK Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Virker som at mange er klare. For min del så må jeg bygge en god aerobisk base, finne igjen tempobeina mine som på en eller annen måte har blitt borte. Men, de har blitt erstattet av teknikk bein da.

Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2722082 08/10/2022 16:47
Mangel Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hei,

Prøvd å søke, men finner bare gamle poster, men siden mange av dere kjørte Birken i år. Hva slags dekk er deres favoritter? Jeg skal meglede meg på for neste år tenkte jeg. Har i dag Schwalbe rocket ron 2.25 foran og bak. Burde jeg byttet bakdekket til noe annet? Isåfall til hva ? Kjører med slanger ICON_SMILE

Re: Birken 2023 [Re: NjuK] #2722083 08/10/2022 17:00
L
lille gutt Offline
Avhengig
Avhengig
L
Lett rullende bakdekk, jeg går for Race king 2.2 bak/ foran også he he, bra volum og sykt raskt dekk selv i protection utgave.,
men Rocket ron går helt fint,

viktig å velge noe du er trygg på da det er fordel å kunne mestre sykkelen i stor fart på raske og svingete grusveier ned fra Sjusjøen til mål.

Milsluker\n gjorde noen tester ifb med dekk og Birken ; ta den som utgangs pkt, lette dekk er ikke nødvendigvis bedre og det viktigste er å unngå punktering ICON_WINK

http://www.milslukernblogg.no/2019/08/arets-store-dekktest-2019/

Side 1 av 4 1 2 3 4

Moderator  support