Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp! Drittvær på Vestlandet...

Hjelp! Drittvær på Vestlandet... #2715664 04/08/2022 19:15
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
* 5-dagerstur fra lørdag 6/8 *

Skulle egentlig sykle i Sogn, men siden været er strålende på østlandet så skipper jeg den planen.

Vurderer å starte på Otta, sykle ned mot Vinstra og opp Skåbu og videre på Mjølkevegen til Gol. Trenger hjelp til å finne en fin rute tilbake mot Otta (ikke Tisleidalen og Valdresflye).

...og er dette en tur som er mulig å gjennomføre på 5 dager uten at det går på helsa løs?

Note: Er også åpen for forslag til alternativ rute med utgangspunkt i området nordre Gudbrandsdalen

Redigert av Dølle; 04/08/2022 20:11.
Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2715668 04/08/2022 20:14
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Visst du skal helt ned til Gol så er jo en mulighet å ta returen opp Liagardsvegen som tar av opp fjellsiden litt syd for Gol Camping. Grusvei som kan følges over til Bagn. Derfra krysser du Begna og tar Bagnslinna over åsen og triller ned til Bruflat i Etnedal.
Videre fv 2442 på nordsiden av Synnfjell og stupe ned i Gausdal. Har du mer kraft i beina kan du ta Peer Gyntvegen tilbake via Skeikampen og Gålå og ned til Vinstra og sidevei til Otta.
Får du dårlig tid er det rett ned fra Gausdal til Fåberg og følge sidevei tilbake til Otta.

Om dette er mulig på 5 dager er vel litt individuelt, men det er jo mulig å kutte ned på ruta ved feks å droppe Gol og heller sette kurs mot Leira på fv51 når du møter denne etter at Golsfjellet er unna gjort.

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: saktetur] #2715669 04/08/2022 20:34
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Sitat: saktetur
Visst du skal helt ned til Gol så er jo en mulighet å ta returen opp Liagardsvegen som tar av opp fjellsiden litt syd for Gol Camping. Grusvei som kan følges over til Bagn. Derfra krysser du Begna og tar Bagnslinna over åsen og triller ned til Bruflat i Etnedal.
Videre fv 2442 på nordsiden av Synnfjell og stupe ned i Gausdal. Har du mer kraft i beina kan du ta Peer Gyntvegen tilbake via Skeikampen og Gålå og ned til Vinstra og sidevei til Otta.
Får du dårlig tid er det rett ned fra Gausdal til Fåberg og følge sidevei tilbake til Otta.

Om dette er mulig på 5 dager er vel litt individuelt, men det er jo mulig å kutte ned på ruta ved feks å droppe Gol og heller sette kurs mot Leira på fv51 når du møter denne etter at Golsfjellet er unna gjort.

Takk for veldig godt forlag til rute. Ser det også går å sykle fra Gausdal via Espedalen og ned til Vinstra igjen. Er det en fin tur å sykle den veien?

PS: Har forresten brukt det lille jeg har av "mannelist" og fått godkjenning til 6 dager. Vel å merke så lenge jeg er hjemme torsdags kvelden

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2715672 04/08/2022 21:01
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Ja fv255 langs Espedalsvannet er et greit alternativ for å korte ned ruta og personlig syns jeg mye triveligere enn Gudbrandsdalen.
Og etter å ha stupt ned Værskeibakken til Forset er det sikkert deilig å få igjen varmen på klatringen opp til Espedalsvannet.

Nå er jeg litt allergisk mot bakken opp til Skåbu, men når den er unnagjort triller du jo faktisk helt ned til Vinstra.

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: saktetur] #2715680 05/08/2022 05:11
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Nå er jeg litt allergisk mot bakken opp til Skåbu...

Har ikke syklet denne veien før, så det får jeg bare stå i ICON_WINK Litt ferre høydemeter om Gålå? Tror jeg legger inn ruta om Skåbu, så jeg heller ta turen via Gålå viss beina er tømt for krefter...

Redigert av Dølle; 05/08/2022 05:13.
Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2715683 05/08/2022 06:08
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Visst du har gode bein og god tid og bra vær er Peer Gyntvegen nydelig, men er nok en del lettere å sykle asfalten langs Espedalsvannet og det går raskere.

Bakken fra Kamfoss og opp til Skåbu er ikke lang, men den er bratt.

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: saktetur] #2715692 05/08/2022 07:01
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Ja fv255 langs Espedalsvannet er et greit alternativ for å korte ned ruta og personlig syns jeg mye triveligere enn Gudbrandsdalen.
Og etter å ha stupt ned Værskeibakken til Forset er det sikkert deilig å få igjen varmen på klatringen opp til Espedalsvannet.

Nå er jeg litt allergisk mot bakken opp til Skåbu, men når den er unnagjort triller du jo faktisk helt ned til Vinstra.

Også mulig å sykle Fra Øvre Svatsum gjennom Børkdalen til Gålå, eller gjennom Gåsøya over Årstilhøgda til Gålå. Sistnevnte inneholder et parti med 1 km farbar traktorvei. Alt foregår på grus. Fra Gålå kan du enten sykle til Harpefoss eller til Vinstra, eller kjøre Per Gyntvegen ned til Skeikampen hvis du vil ha en lengre tur.

Div. sportsremedier ...
Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: saktetur] #2715718 05/08/2022 08:51
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Visst du har gode bein og god tid og bra vær er Peer Gyntvegen nydelig, men er nok en del lettere å sykle asfalten langs Espedalsvannet og det går raskere.

Bakken fra Kamfoss og opp til Skåbu er ikke lang, men den er bratt.

Jeg får kjenne litt på hvordan jeg har det når jeg kommer så langt. Skal sjekke ut Per Gyntvegen og hva den har å tilby. Er det vafler å få kjøpt langs denne delen av ruta?

Kjører til Vinstra i stedet for Otta slik at jeg sparer et par-tre timer unødvendig transport på asvalt...

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: universalis] #2715719 05/08/2022 08:55
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Sitat: universalis

Også mulig å sykle Fra Øvre Svatsum gjennom Børkdalen til Gålå, eller gjennom Gåsøya over Årstilhøgda til Gålå. Sistnevnte inneholder et parti med 1 km farbar traktorvei. Alt foregår på grus. Fra Gålå kan du enten sykle til Harpefoss eller til Vinstra, eller kjøre Per Gyntvegen ned til Skeikampen hvis du vil ha en lengre tur.

Må sjekke ut denne delen av ruta litt nærmere da det var mange flere muligheter her enn jeg var klar over. Tror jeg skipper Skeikampen om jeg ikke har veldig gode bein og bra med tid. Ellers ser alle tipsene fristende ut.

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2715782 05/08/2022 15:48
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Veldig usikker på vaffeltilgang da det ikke står på menyen min, men du passerer jo noen fjellstuer, hotel, kafe underveis så ikke umulig.

Er det telt eller annen innkvartering som gjelder?

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: saktetur] #2715784 05/08/2022 16:09
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Veldig usikker på vaffeltilgang da det ikke står på menyen min, men du passerer jo noen fjellstuer, hotel, kafe underveis så ikke umulig.

Er det telt eller annen innkvartering som gjelder?

Jeg skal nok greie å snuse fram noen vafler, skal du se! ICON_WINK

Det er telt som er innkvartering. Helsport Ringstind 2 Superlight. På mange måter et møkkatelt. For lite fortelt, for lavt under "taket" og vanskelig å få strekt duken skikkelig. Men det er lett, har lite pakkvolum og holder i tillegg regnet og fluene ute.

Fordelen med telt er jo at en ikke MÅ være en plass på slutten av dagen. Bare å ta kvelden ved en bekk eller et vann der bakken er noenlunde slett og tørr. Som friluftsmann er det herlig med ekstra teltdøgn også.

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2715787 05/08/2022 16:32
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Du har kanskje litt å kjøre før du er på Vinstra og ikke vet jeg hvor langt du regner med å komme første dag. Men nede ved Olstappen på vestsiden så jeg flere fine furumoer nede ved vannet som kunne egne seg til camp. Jeg syklet forbi der St.Hans men det var for tidlig på dagen for meg.

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: saktetur] #2715860 07/08/2022 06:50
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Endte med å snu ruta pga mye vind i høyden, så syklet opp fra Vinstra til Gålå, Per Gynt-vegen og endte med å campe på Forset. Vet ikke om det er en «riktig» eller «gal» retning på Mjølkevegen, men nå blir det uansett fra Gol mot Vinstra.

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2715878 07/08/2022 08:13
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Nå har du mye fin sykling foran deg. Et tips vist turen går nedom Bagn og du tenker å ta grusveien over mot Gol og får snau tid, eller rett og slett ikke har lyst på alle høydemeter opp igjen fra Gol.

(Den nevnte veien opp fra Bagn starter som fv2462 og heter Vestbygdvegen. Samme vei heter som tidligere nevnt Liagardsvegen på Gol siden.)

Når du kommer til Ellingsæter er det mulig å ta seg direkte over til Golsfjellet ved å ta til høyre rett før brua over elven Bøvi.
Litt avhengig valget du gjør etter å ha krysset kommunegrensa Sør-Aurdal / Nord-Aurdal kommer du ut på fv51 ved Sanderstølen eller Vadset/Vadsetdansen. Alternativt holder du mer vestlig og kommer inn i Gol kommune og kommer ut på 51 ved Lægeret og kan ta kjerreveien parallelt med flystripa på Klanten i retning mot Storefjell og Oset.

Alle disse 3 alternativer møtes i sydenden av Tisleifjorden og da har du hele Golsfjellet videre nordover.

God tur videre.

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: saktetur] #2715903 07/08/2022 12:05
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Takk for tipset! Skal innom Bagn og ta nevnte vei videre mot Gol. Bør egentlig komme meg nedom Gol for å bunkre litt da det ikke er flust av muligheter på ruta i dag. Mye motvind så det gjør jo at framdrifta ikke blir helt som ønsket. Regnet som ikke var meldt hverken i går eller i dag har jeg også fått besøk av. Men det er et nydelig terreng over fjellet med flust av små, bratte kneiker. Bare å ta det rolig så en ikke går tom for tidlig!

Redigert av Dølle; 07/08/2022 12:06.
Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2715909 07/08/2022 13:54
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Det er mulighet for å bunkre i Bagn med butikk, kafé og bensinstasjon. Dagligvare og kafé på Ellingsæter. Bør vel være mulig å få tak i et eller annet på campingen på Vadsetdansen eller Bjørkestølen. Ellers er det kafé og enkel dagligvare på Kvanhøgd Camping.

Redigert av saktetur; 07/08/2022 13:58. Rediger grunn: skrivefeil
Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: saktetur] #2715946 07/08/2022 20:54
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
For seint! Camper på Gol nå ICON_WINK

Redigert av Dølle; 07/08/2022 20:58.
Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2715949 07/08/2022 21:16
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Å steike å rask du er da mann. Kos deg videre

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: saktetur] #2716126 09/08/2022 13:53
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Jeg fikk svi for etappen Forset - Gol på gårsdagens strekke. Kom forbi Vasetstølen, og da var det plutselig slutt. Fikk sjanglet til Fagernes, tok tidlig kveld og godt med næring. Glad jeg ventet med stigningen over Slettfjellet til i dag. Den hadde jeg ikke komt opp med gårsdagen bein. Pizza på Beitostølen og sykler så langt inn over fjellet som jeg kommer i dag. Satser på at det blir Vinstra i morgen ettermiddag.

Og til alle som skal gjøre dette som en runde:
Jeg vil sterkt anbefale å ta Mjølkevegen til slutt, enten det blir fra øst eller vest. Det hadde vært en kjempenedtur å måtte sykle de trafikkerte vegene etter en då nydelig tur. Kan virkelig si at dette så langt har vært et høydepunkt i min turkarriere!

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2716140 09/08/2022 16:29
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Med pizza i magen er det duket for flott sykling på Mjølkevegen/Jotunheimvegen langs Vinstre og videre mot Espedalen. Mange fine steder å sette opp telt på fjellet. Du når fint Vinstra i morgen når du allerede har passert Beitostølen. God tur videre.

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2716153 09/08/2022 19:36
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Høres ut som en veldig bra tur så langt.

Strekningen fra Bygdin til Vinstra er svært overkommelig. Flatt og litt nedover i starten før du får en klatring av moderat lengde til toppen. Deretter lettsyklet og masse nedover fram til Slangen. Noen skarpe svinger med løs grus i bakkene der.

Opp fra Slangen til Skåbu er det litt motbakke, men på fin asfalt. Vel oppe anbefales et besøk på Skåbu Fjellhotell før du suser ned til Vinstra. Deilig nedkjøring på bred, ny vei og vid utsikt.

Har du ledig tid i Vinstra kan du sykle opp på motsatt side av dalen på Peer Gynt setervei. Helt til topp er det 900 høydemeter, men da får du et fantastisk Rondanepanorama som belønning.

En enklere variant er å sykle Baksidevegen videre nordover til Kvam og Otta. Ypperlig vei, ingen trafikk og få høydemeter. Ta f. eks. en lunsj på Gammelbue på Kvam. God tur!

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: runermm] #2716220 10/08/2022 09:26
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Med pizza i magen er det duket for flott sykling på Mjølkevegen/Jotunheimvegen langs Vinstre og videre mot Espedalen. Mange fine steder å sette opp telt på fjellet. Du når fint Vinstra i morgen når du allerede har passert Beitostølen. God tur videre.

Sitat: runermm
Strekningen fra Bygdin til Vinstra er svært overkommelig. Flatt og litt nedover i starten før du får en klatring av moderat lengde til toppen. Deretter lettsyklet og masse nedover fram til Slangen. Noen skarpe svinger med løs grus i bakkene der.

Opp fra Slangen til Skåbu er det litt motbakke, men på fin asfalt. Vel oppe anbefales et besøk på Skåbu Fjellhotell før du suser ned til Vinstra. Deilig nedkjøring på bred, ny vei og vid utsikt.

Jeg endte faktisk med å sykle tilbake til bilen i går kveld siden den stod parkert på Cirkle K på Vinstra. Var så godt i driven, og den ene flotte opplevelsen avløste den andre.

Det var mange høydepunkter på siste etappe:
-Utsikten tilbake over Vangsmjøse og fjellene fra veien opp Slettfjellet, og bonusnedkjøring når en ENDELIG kom over toppen!
-Alle de små stølene med drift langs Bygdin. Melkefjøset var stort sett ikke mer enn avanserte skur/sommerfjøs, der enkelte av de dunket ut radiovennlig popmusikk i stedet for hardingfele (som strengt tatt ville vært mer tro mot kulissene ICON_WINK ). Syklet forbi akkurat i melktid, og alle stølstun med drift var fylt med kyr.
-Utsikten etter siste stigningen på Jotunheimvegen. Området rundt Øyangen var fantastisk flott å sykle. Nydelig høyfjellsfuru, myrer og vann.
-I Fjellbygda Skåbu kunne det enkelte steder se ut som om noen slo av lyset på 70-tallet, men veldig sjarmerende var det. Utsikten ble også noe eget siden veien går så høyt i dalsiden. En ser gårdene klore seg fast i de bratte fjellsidene etter beste evne. Trodde vi hadde bratte gårder på Sunnmøre, men nei!

Stakk innom Skåbu Fjellhotell for en kaffi. Hadde ikke kapasitet til å presse ned vaffel. Da hadde eneste alternativ blitt å få seg et rom for natta!

Brukte disse dagene som "Fat Camp", så det er grunnen til at jeg ikke tok meg bedre tid. Har en plan om å bruke 4-5 dager på kun Mjølkevegen med konemor til neste år. "Jukse litt" og bruke høyfjellshotellene til overnatting, kanskje elsykkel? Det er nok et must for henne og en får virkelig anledning til å nyte det ruta har å tilby.

ANBEFALES PÅ DET GROVESTE!!!

Fasit for turen: 443km og 8246 høydemeter fordelt på 4 etapper.

Redigert av Dølle; 10/08/2022 10:24.
Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2716223 10/08/2022 09:55
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Grattis med vel gjenomført og det hørtes ut til at turen din svarte til forventningene og vel så det. Skikkelig moro å følge med og artig at du tok deg tid underveis til å kommentere her på forumet.
Da er det bare å starte planlegging for neste års tur, men heldigvis er ikke sommeren slutt så en rekker også noen turer i nærmiljøet.
Tommel opp!

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: saktetur] #2716228 10/08/2022 10:38
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Tusen takk for det ICON_SMILE ...og takk for tipsene ang ruteforslag for starten av turen. Deilig å slippe unna de mest traffikerte veiene i retning Gol. Det stykket av Mjølkevegen som jeg nå ikke fikk syklet (fra Lehøvd til Høre Stavkjyrke) får jeg ta igjen til neste år. Syklet jo noe av strekningen "baklengs" i og med at jeg kom fra Fagernes, antall km + høydemeter ble roughly det samme, så slik sett tror jeg det er godkjent!?!

Håper å få presset inn en rolig tur i september på Hitra/Frøya og Smøla.

! Det er vel (strengt tatt) feil å legge inn turrapport her, men tråden utviklet seg slik !

Redigert av Dølle; 10/08/2022 11:24.
Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2716234 10/08/2022 10:54
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Ja det er helt innafor sånn jeg ser det og som du sier så går det an å ta det senere.

Når du får summet deg litt hadde det vært artig om du fortalte litt om sykkelen du brukte, vesker/bagger du valgte, ja utstyr/proviant etc.

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2716267 10/08/2022 14:55
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Sykkelen er skikkelig mish-mash. Samling av noe jeg hadde og noe jeg har kjøpt. Kona vil vel si at ALT er kjøpt, men slik funker ikke regnskapet mitt.

-Rammen handlet jeg på Bikeshop, selvfølgelig på impuls. Det var den siste Gavia CX Comp alurammen de hadde av 2017-modellen. Har stått på garasjeloftet i noen år uten at jeg har greid å bestemme meg for hva jeg skulle gjøre med den. Fikk et innfall i fjor om å sette sammen en tursykkel uten å bruke så veldig mye penger. Rammen var virkelig utdatert i fargene, fikk denne lakkert som "hjemmejobb", men om du løper forbi sykkelen så ser den ok ut ICON_WINK

-Drivverket satt på min gamle terrengsykkel før jeg oppgraderte der. Det er NX 12-delt 11-50 og kjøpte en brukt Rival 40T krank. Det er tilstrekkelig utveksling, men det blir styrketråkk når motbakkene passerer 11-12%. Har syklet opp alle stigninger på turen, og med tanke på at de bratteste partiene opp vestsiden av Slettefjellet passerte 16-17% så er det ikke mye som skal være problemematisk. Tenker uansett å oppgradere til 10-52 neste år da jeg gjerne skulle hatt litt mer i begge ender.

-Hjulsett er Mavic Allroad CL satt opp slangeløst med 40mm Schwalbe G-One Allround. Ikke de letteste hjulene, men de har tålt alt de har blitt utsatt for.

-Siden jeg ikke hadde prøvd bikepacking før så ble veskene handlet på AliExpress (Rhinowalk og Newboler). Dette rett og slett for å spare litt cash, og gikk etter selgere med gode tilbakemeldinger. Kvaliteten har vært overraskende god og kan ikke se hva jeg går glipp av i forhold til brukervennlighet og slitestyrke. Kanskje det vil vise seg over tid...
*13 liter seteveske med telt, regnklær og kokesett.
*Rammeveske med div utstyr jeg muligens kan trenge i løpet av dagen eller vil ha lett tilgjengelig i leir (solkrem, telstenger/-plugger, sportstape++
*8 liter tube i front med alle ekstraklær og lett yttertøy.
*4 liter veske utenpå der med det jeg vet jeg trenger i løpet av dagen (briller, telefon, bamsemums++).
*2 små bottlebags på styret (drikkeflaske og mat).
*2 top tube bags til verktøy/reservedeler og batteribanker/ladeledninger.
*2 Fork Bags: 1 med sovepose og 1 med liggeunderlag og lett leirjakke.

En del av utstyret jeg drar på har unødvendig mye volum. Skal få handlet noe som pakker bedre, da kan jeg kanskje få plukket bort en bag.

Frokost er havregrøt og mye drikke! Ferdig arbeid. Metter lenge og gir godt med energi utover dagen. Påfyll er banan, Oreo-kjeks og bamsemums. Ellers kaffistopp med vaffel eller kake, karbonadesmørbrød el.l til lunsj og drikke, drikke, drikke. Jeg svetter som en gris, så jeg kan nesten ikke drikke for mye. Problemet på de varme dagene kan være saltbalansen...

Dette ble mye, men håper det kan hjelpe ICON_SMILE

Redigert av Dølle; 10/08/2022 20:30.
Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2716292 10/08/2022 19:57
S
saktetur Offline
Entusiast
Entusiast
S
Bra oppsett det der ja. Bortsett fra forskjellige sykler så ikke ulikt det jeg selv kjører med. Eneste klare forskjell er at jeg ikke har noe på gaffelen, men har til gjengjeld kjøkkenet på undersiden ned mot krank.

Ellers har jeg:
10 liter seteveske med sovepose, underlag og tøy til å sove i.
Rammeveske med mat / kaffe og diverse småtteri + en diy verktøyveske helt ned mot krank. Kjøkken på underrøret.
Telt i en bar harness og en ekstra 4 liter med regntøy++ på styret.
2 bottlebag på styret.
2 top-tube bags, den ene til små nødvendigheter, batteri, kabler etc. Den andre til solkrem, myggolje, kort/penger.

Frokost er som deg havregrøt og middag REAL vist jeg ikke kjøper noe underveis. Ellers har jeg noen bar og noen sjokolader som snaks.

På sykkelen har jeg original utvekslingen 11-34 og 46/30 og litt utpå dagen, eller når bakken er for bratt er dette for tungt for meg og det blir en del gåing.

Redigert av saktetur; 10/08/2022 20:16. Rediger grunn: justering
Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: Dølle] #2716300 10/08/2022 21:46
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Herlig tur-rapport! Veldig fint eksempel på hva man kan få til hvis man har en laidback, men offensiv og positiv tilnærming til livet ICON_LAUGH

Re: Hjelp! Drittvær på Vestlandet... [Re: runermm] #2716320 11/08/2022 07:43
D
Dølle Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
På sykkelen har jeg original utvekslingen 11-34 og 46/30 og litt utpå dagen, eller når bakken er for bratt er dette for tungt for meg og det blir en del gåing.

Jeg var veldig skeptisk til 11-50 og 40t, men det har gått helt greit. Håper at oppgraderingen til 10-52 og 38t kan gjøre susen i forhold til det siste lille ICON_SMILE

Sitat: runermm
Herlig tur-rapport! Veldig fint eksempel på hva man kan få til hvis man har en laidback, men offensiv og positiv tilnærming til livet ICON_LAUGH

Takk for det! Jeg har alltid vært en ganske impulsiv type. Finner noe jeg vil gjøre og søker litt info. Hadde jeg skippet tur pga drittværet i Sogn ville jeg gått glipp av sesongens opplevelse! ICON_GRIN

Redigert av Dølle; 11/08/2022 10:14.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå