Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Offroad Valdres

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2714571 26/07/2022 10:32
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Høres meget bra ut:). Hva tenker dere om drevstørrelse, 32 eller 34 tipper jeg, men ikke kjent der. Dekk tenker jeg Aspen 2.4 evnt Forekaster hvis bløtt og mye gjørme…

Andre tips/råd?
Skal delta på halvvegs for første gang…

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Otoen] #2714630 26/07/2022 21:41
svegar Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Otoen
Høres meget bra ut:). Hva tenker dere om drevstørrelse, 32 eller 34 tipper jeg, men ikke kjent der. Dekk tenker jeg Aspen 2.4 evnt Forekaster hvis bløtt og mye gjørme…

Andre tips/råd?
Skal delta på halvvegs for første gang…

32/34 betyr ikkeno. Og er uansett et spørsmål som alltid henger sammen med nivå på rytter, det er jo ikke en standardutveksling som er rett for alle. Jeg kjører 34 og 11-delt 10-42. Det har jeg gjort før også, med fulldemper, og jeg har også kjørt hardtail singlespeed 34/21 med 29x3.0, det gikk en del fortere. Så bare glem 32/34, her ligger du veldig lite i ytterkanten av giringa, det blir nok gubbjævelen oppå som avgjør.

Ikke behov for særlig grove dekk, og terrenget tåler vann nokså godt. Men volum er bra, har du plass så få på 2.6. Jeg bruker Bontrager XR2 2.6, tror Ikon 2.6 er like bra.

Det er solid med drikkestasjoner, funker fint med drikkeflasker om du liker det. Veldig god flyt og fart på stiene, nesten ingen skumle partier, ingen grunn til å stille med belter og bukseseler.

sv

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2714631 27/07/2022 05:39
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ok, takk for tips SV:). Tipper jeg velger 32 drev, da en langt bedre syklist enn meg her i Elverum har planer om det. Enig i at det kanskje ikke er så viktig, men feks på Furusjøen rundt ( gamle lange løypa) så ville nok 34 vært døden for meg, 32 bra. Formen skal være bra, men det er innenfor to timer… veldig lite kontroll på timene etter det:). Får bare satse på at det går bra, regner med det hvis jeg klarer å åpne smart:).

Dekk blir aspen 2.4, garantert! Kongedekk det:). Kommer til å kjøre med drikkesekk, og har muligheter for 3 liter her hvis behov… er en som må drikke godt for å unngå kramper.

Hva ville dere gjort med tanke på overnatting. Sove ved start eller ved mål? Skal ha med campingvogn opp, og fricamper på en eller annen parkeringsplass. Digg å sove ved start selvsagt, så har man null stress… samtidig kjekt å ha vogna i Fagernes med tanke på infomøtet, samt digg når man kommer i mål. Tar da bilen opp til start på morran…

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Otoen] #2714721 27/07/2022 22:17
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Ok, takk for tips SV:). Tipper jeg velger 32 drev, da en langt bedre syklist enn meg her i Elverum har planer om det. Enig i at det kanskje ikke er så viktig, men feks på Furusjøen rundt ( gamle lange løypa) så ville nok 34 vært døden for meg, 32 bra. Formen skal være bra, men det er innenfor to timer… veldig lite kontroll på timene etter det:). Får bare satse på at det går bra, regner med det hvis jeg klarer å åpne smart:).

Dekk blir aspen 2.4, garantert! Kongedekk det:). Kommer til å kjøre med drikkesekk, og har muligheter for 3 liter her hvis behov… er en som må drikke godt for å unngå kramper.

Hva ville dere gjort med tanke på overnatting. Sove ved start eller ved mål? Skal ha med campingvogn opp, og fricamper på en eller annen parkeringsplass. Digg å sove ved start selvsagt, så har man null stress… samtidig kjekt å ha vogna i Fagernes med tanke på infomøtet, samt digg når man kommer i mål. Tar da bilen opp til start på morran…

Bare å ringe meg ang råd om overnatting. Er ledig på tlf i hele morgen. Tlf har du på en post fra meg.

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2714824 29/07/2022 05:33
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Satser på å ringe ila dagen:).

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715028 31/07/2022 13:50
E
esbeny Offline
Fersking
Fersking
E
Skal stille på helvegs lag i år. Førstereis.
Vi skal bruke garmin 530 og 830. Noen som har tips til innstillinger og navigering ?
Ser ut som det blir en kald morgen på fjellet. Hva er fornuftig bekledning fra start, og evt innhold i sekk? Evt andre tips og triks for å få et vellykket ritt.

Canyon Endurace - Scott Spark
Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715031 31/07/2022 14:27
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg ender trolig med å ligge i vogna oppe ved start, så kan gi relativt tidlig rapport her lørdagsmorgenen ang temp:). Tipper fort 10-13 grader ish, så spørs det jo om det stiger noe særlig.

Hvis kaldt og muligheter for noe regn kjører jeg trolig med rainmemklær (bib og trøye) fra kalas ( veldig likt Perfetto castelli). Under dette en undertrøye enten tynn ull eller type lett netting fra castelli. Dropper trolig løse knær uansett temp, men gode sokker enten ull (hvis regn) eller noe tynnere digge sokker. Løse ermer fra kalas startes det trolig med, lett å trekke ned hvis varmere. Tynn buff på knollen tipper jeg. På den obligatoriske stoppen vil jeg ha tilgang til mere klær, noe avhengig av værmelding…

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715032 31/07/2022 14:27
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ps: jeg skal bare kjøre halvvegs da, men ville tenkt samme på helvegs…

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715038 31/07/2022 16:27
E
esbeny Offline
Fersking
Fersking
E
Supert med rapport ang vær og temp. Blir sikkert å stille med jakke fra start. Lurt å ha ekstra klær tilgjengelig der. Er det samme plass som starten går fra ? Ser løypebeskrivelsen ikke er oppdatert for året.

Canyon Endurace - Scott Spark
Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715039 31/07/2022 16:30
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Rimelig sikker på det ja:).

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Otoen] #2715062 31/07/2022 21:16
L
Lømo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Jeg ender trolig med å ligge i vogna oppe ved start, så kan gi relativt tidlig rapport her lørdagsmorgenen ang temp:). Tipper fort 10-13 grader ish, så spørs det jo om det stiger noe særlig.

Hvis kaldt og muligheter for noe regn kjører jeg trolig med rainmemklær (bib og trøye) fra kalas ( veldig likt Perfetto castelli). Under dette en undertrøye enten tynn ull eller type lett netting fra castelli. Dropper trolig løse knær uansett temp, men gode sokker enten ull (hvis regn) eller noe tynnere digge sokker. Løse ermer fra kalas startes det trolig med, lett å trekke ned hvis varmere. Tynn buff på knollen tipper jeg. På den obligatoriske stoppen vil jeg ha tilgang til mere klær, noe avhengig av værmelding…

Tipper vi heller kan si 6-8 grader på start jeg , husk at vi ikke skal sykle rundt i Fagernes sentrum ICON_WINK

Re: Offroad Valdres [Re: esbeny] #2715064 31/07/2022 21:34
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: esbeny
Supert med rapport ang vær og temp. Blir sikkert å stille med jakke fra start. Lurt å ha ekstra klær tilgjengelig der. Er det samme plass som starten går fra ? Ser løypebeskrivelsen ikke er oppdatert for året.

Hei
Det er det samme som sist år. Kommer helt oppdatert den 3 aug. Gomobu er start og hovedmatstasjon. Der er der du har support. Fint å justere klær når du kommer inn der. Dit kommer du 2 ganger utenom start på Helvegs.

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715174 01/08/2022 14:38
H
HiggsHunter Offline
Fersking
Fersking
H
Hei! Har kjørt rundt i årets trase (ligger inne for nedlasting, men ikke med verbal beskrivelse) i et par uker nå. Tørt og fint hele tiden, og rekordtørt nå. Selv med litt nedbør i går, var det som å skvette vann på gåsa. Årets løype er nær en drømmetrase, med det beste fra tidligere år og med 4-5 nye stier. Kan nevne at det er en god del nytt og morsomt ned fra Ålfjell i retning nordover, altså ut på hovedsløyfen. Krevende ny sti, teknisk og O2-messig fra Preststølen og opp til Fiskeløysa. I området Fiskeløysa-Sonjavarden er det flotte nye singletrack både på vei nordover og tilbake. En høydare er at den heftige nedkjøringen fra Ålfjell til Vaset er tilbake - hold på hatten! Ellers er finalen med nedkjøring fra fjellet til Leira fikset opp siden i fjor der skogsmaskiner og storm hadde sørget for vindfall av mengder av trær. Her har ivrige sjeler vært ute med motorsagen og fjernet en haug med trær. Heldigvis starter nedkjøringen på samme sted som i fjor og ikke helt oppe på Gribbe. Slik unngås de våte myrpartiene som ikke tørker opp nå heller. Stakkers jævler som ikke kjenner sin besøkelsestid på Offroad Valdres!

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715203 01/08/2022 19:55
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Herlig:).

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715517 03/08/2022 17:16
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sporet er lastet ned og lagt inn på GPS’n- sjekket st sporet er der så alt virker klart:). Har på varsel om svinger og evnt feilkjøring. Noen andre innstillinger jeg bør ha på?

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Otoen] #2715529 03/08/2022 18:59
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sporet er lastet ned og lagt inn på GPS’n- sjekket st sporet er der så alt virker klart:). Har på varsel om svinger og evnt feilkjøring. Noen andre innstillinger jeg bør ha på?

Tlfnr til taxien i Hemsedal eller Lærdal, da jeg tipper du er der før du er i Fagernes.

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715541 03/08/2022 20:11
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vi får se, vi får se… fet tur skal det bli uansett:).

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Otoen] #2715546 03/08/2022 20:32
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vi får se, vi får se… fet tur skal det bli uansett:).

Skal passe på deg jeg, du har aldri kommet på avveie når vi har sykla sammen he he.

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715550 03/08/2022 20:41
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vel vel, kommer nok an på øyet som ser… turene har alltid endt opp med alt for lang varighet i forhold til avtalt iallfall:)

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Oddefa] #2715558 04/08/2022 05:26
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
OV hadde som målsetting å få 200 påmeldte i år. Vi justerte målet til 180 i juni. Vi har nå 175. Tror vi fyller de siste 5 plassene i dag.

Men dette er faktisk rekord for oss. Utenom pandemi år der vi tøyde strikken. Vi har aldri hatt så mange påmeldte.

Folk ønsker lave skuldre, fine stier og sosialt samvær. Det skal vi prøve å gi.

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715588 04/08/2022 10:19
StianR Offline
Entusiast
Entusiast
Dette blir så bra. Klar for helvegs for femte gang nå. Sykkelen er klar og skuldrene er lave. Bare sørg for at det ikke er noen som danser regndans der oppe nå de siste dagene.

Tallboy/Rekon/Aspen

Han tok mangelen på ros som et uttrykk for stum beundring
Re: Offroad Valdres [Re: StianR] #2715607 04/08/2022 12:12
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: StianR
Dette blir så bra. Klar for helvegs for femte gang nå. Sykkelen er klar og skuldrene er lave. Bare sørg for at det ikke er noen som danser regndans der oppe nå de siste dagene.

Tallboy/Rekon/Aspen

Venter 5 års caps på deg i mål👍👍

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715853 06/08/2022 21:01
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fy f for noen fantastiske stier dere hadde plukket ut til oss, tusen takk!! Og dette skriver jeg til tross for at jeg kun endte med en halv halvveis, pga dnf etter trynings:(. Tok en heftig salto i ei nedkjøring, tror jeg satte framhjulet i ett hull, endte noe lengre ned liggende på ryggen med sykkelen under meg. Småvond her og der, men trodde et øyeblikk at jeg hadde flaks. Litt øm skulder bare…. Vrir meg rundt i knestående og kjenner noen kneppelyder/kneppefølelse i skulderbladet som jeg aldri har kjent før… hmmmm. Ikke bra! Skjønte der at dette trolig går rett i dass. Banner og sverter og er i generelt dårlig humør her. Irritert på meg sjæl fordi jeg klarte dette, etter å ha følt meg helt king kong nedover hele dagen… tre medsyklister stopper, En navnebror som jeg syklet mye med bla, Øistein… takk for samarbeid, skravling og god kjøring, spes i motene, og to Sagene syklister. Alle tre stoppet og spurte hvordan det gikk, og skulle ikke sykle videre før de skjønte at jeg klarte meg. Tipset om røde kors 200 meter ned bla. Tusen takk til dere tre:).

Kom meg så ned til røde kors, faktisk noe syklende. Skjønte at noe hadde skjedd i skuldra, så hjelp til påkledning og de ordna skyss ned til Gomobu. Takk takk!

Ble også booket time hos legevakt i Fagernes av sjåføren, men jeg droppet den ( ringte selvsagt å avbestilte) da broren min jobber på sykehuset i Elverum, så han booket meg inn der. Tenkte at jeg hadde såpass moderate smerter at jeg heller ville fort hjem, så endte da med å koble på campingvogna og kjøre hjem… stoppet i Fagernes for å hente bag og spiste en burger med rittsjefen:). Hyggelig! Han ringe også i forkant for å høre hvordan det sto til, da han syns detta var fryktelig leit. Takk for det:).

Detta ble jo langt, så kan ikke skrive at " for å gjøre en historie kort", men uansett… sykehuset bar det og det viste seg å være brudd i skulderbladet… satan ta!!! Spent på natta for å si det slik:/.

Dette betyr jo at jeg må tilbake neste år… må bare få sett over sykkelen i morgen…. Veldig spent på hvordan den har det…

Det å komme tilbake neste år er jo et svært lett valg, når det blir slike fantastiske stier. Pokker ta at jeg ikke fikk sykla de siste 45 km…

Ble forøvrig noen gode skrubbsår også, som var digge å få vann på under dusjen hjemme nå i kveld:).

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Otoen] #2715856 06/08/2022 23:54
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Fy f for noen fantastiske stier dere hadde plukket ut til oss, tusen takk!! Og dette skriver jeg til tross for at jeg kun endte med en halv halvveis, pga dnf etter trynings:(. Tok en heftig salto i ei nedkjøring, tror jeg satte framhjulet i ett hull, endte noe lengre ned liggende på ryggen med sykkelen under meg. Småvond her og der, men trodde et øyeblikk at jeg hadde flaks. Litt øm skulder bare…. Vrir meg rundt i knestående og kjenner noen kneppelyder/kneppefølelse i skulderbladet som jeg aldri har kjent før… hmmmm. Ikke bra! Skjønte der at dette trolig går rett i dass. Banner og sverter og er i generelt dårlig humør her. Irritert på meg sjæl fordi jeg klarte dette, etter å ha følt meg helt king kong nedover hele dagen… tre medsyklister stopper, En navnebror som jeg syklet mye med bla, Øistein… takk for samarbeid, skravling og god kjøring, spes i motene, og to Sagene syklister. Alle tre stoppet og spurte hvordan det gikk, og skulle ikke sykle videre før de skjønte at jeg klarte meg. Tipset om røde kors 200 meter ned bla. Tusen takk til dere tre:).

Kom meg så ned til røde kors, faktisk noe syklende. Skjønte at noe hadde skjedd i skuldra, så hjelp til påkledning og de ordna skyss ned til Gomobu. Takk takk!

Ble også booket time hos legevakt i Fagernes av sjåføren, men jeg droppet den ( ringte selvsagt å avbestilte) da broren min jobber på sykehuset i Elverum, så han booket meg inn der. Tenkte at jeg hadde såpass moderate smerter at jeg heller ville fort hjem, så endte da med å koble på campingvogna og kjøre hjem… stoppet i Fagernes for å hente bag og spiste en burger med rittsjefen:). Hyggelig! Han ringe også i forkant for å høre hvordan det sto til, da han syns detta var fryktelig leit. Takk for det:).

Detta ble jo langt, så kan ikke skrive at " for å gjøre en historie kort", men uansett… sykehuset bar det og det viste seg å være brudd i skulderbladet… satan ta!!! Spent på natta for å si det slik:/.

Dette betyr jo at jeg må tilbake neste år… må bare få sett over sykkelen i morgen…. Veldig spent på hvordan den har det…

Det å komme tilbake neste år er jo et svært lett valg, når det blir slike fantastiske stier. Pokker ta at jeg ikke fikk sykla de siste 45 km…

Ble forøvrig noen gode skrubbsår også, som var digge å få vann på under dusjen hjemme nå i kveld:).

Hyggelig å hilse på deg. Så håper jeg vi snakkes. Du er i alle fall en tøff kar som kjørte hjem

Re: Offroad Valdres [Re: odnyba] #2715859 07/08/2022 06:36
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: odnyba

Hyggelig å hilse på deg. Så håper jeg vi snakkes. Du er i alle fall en tøff kar som kjørte hjem

Takk det samme! Takk for at dere var opptatt av hvordan jeg hadde det i etterkant av uhellet. Til og med burger, cola og chips ble servert på bordet til meg:).

Har sagt i fra til kona om at jeg skal opp til Valdres neste år, så vi sees da:). Kan jo ikke være kjent med å kun sykle halv halvveis:). Håper bare sykkelen er i orden nå, så kan man se fremover mot neste års ritt:).

CK ELVERUM

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715911 07/08/2022 14:11
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Yes! Årets utgave av OV var helt fantastisk med mil på mil med vanvittige fine stier og akkurat passe slitsomt som ett langt ritt som dette skal være. VI var 22 stk fra Aron sk som kosa vors fært!
Kudos til arrangør som igjen klinker til med et helt supert arrangement.
Kommer garanteret tilbake neste år.

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Offroad Valdres [Re: Fjeldheim] #2715912 07/08/2022 14:15
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Superhyggelig at dere kommer så mange. Det er med på å prege festen skikkelig.

Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715925 07/08/2022 16:47
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Stemmer i rosen, for en utrolig bra løype dere hadde i år. Veldig glad jeg tok turen og sjanset på å bli med til tross for plagsom og langvarig kneskade gjorde meg usikker mht deltagelse. Tror det er fineste stirittløypa jeg har sykla, og det i fantastiske forhold (dvs surt vær/vind og lett nedbør før start, men det kledde meg bra og frøs ikke). Og pga kneet dro jeg ned tempoet og intensitet men økte stikosen, og hadde en fantastisk fin dag. Kom i mål mer støl i armene en i beina, som sier noe om de fantastiske nedkjøringene som er i denne løypa. Stivt kne i dag, men ikke mer en jeg konkluderer med det var verdt det. Ganske teknisk krevende siste delen nede i dalen. Sykkelen fungerte dog helt utmerket, og jeg feiger ut med stolthet her og der. Den gode stemningen som du odnyba og dine medarbeidere sprer, og stemningen underveis i rittet blant deltakere er ikke noe annet en topp, selv om jeg fra Gomobu og til siste terrengparti syklet alene. Ble ikke helt venn med GPS sporet når jeg syklet alene, ikke lange bomturer for fikk beskjed kjapt, men irriterte meg litt. Spesielt der jeg måtte snu i bakke, tunge gir etc. Men hadde ikke trent på å bruke gps med spor så my bad.

Eneste negative er selvsagt at Øistein skadet seg, og var litt kjipt når jeg møtte han og trillet ned til Røde kors sammen med han. Men det ordnet seg greit og Øistein er tilbake sterkt neste år. Tipper vi fort kan bli en større gjeng fra Elverum da. Da skal jeg også sykle TURritt om jeg er i aldri så god form. Beste måten å takle Offroad Valdres det.

Redigert av Oddefa; 07/08/2022 16:51.
Re: Offroad Valdres [Re: Flamini] #2715929 07/08/2022 17:29
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Vi helt bakerst i rekken på halvvegs hadde en utrolig fin dag ut på sykkelen.

Den siste nedkjøring I skogen var noe av det tøffeste vi har gjort etter 8mil på sykkel.

Vi ble kjapt enig at vi kommer tilbake igjen neste år. Noen må holder humour oppe helt bakerst.

Bart er fart!

#Pedalenkrs
Re: Offroad Valdres [Re: RobG] #2715931 07/08/2022 17:37
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: RobG
Vi helt bakerst i rekken på halvvegs hadde en utrolig fin dag ut på sykkelen.

Den siste nedkjøring I skogen var noe av det tøffeste vi har gjort etter 8mil på sykkel.

Vi ble kjapt enig at vi kommer tilbake igjen neste år. Noen må holder humour oppe helt bakerst.

Bart er fart!

Det var kanonbra. Siste kom inn kvart på ni sist år. Så kona måtte kjøre de opp på Gomobu.

Veldig bra gjennomført, viktig å utnytte dagen. Dere rakk jo burger også.

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support