Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ukrainske sykkel- og deleprodusenter

Ukrainske sykkel- og deleprodusenter #2703581 05/04/2022 17:51
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
The European Bike Project har hatt en greie med ukrainske produsenter av sykkelutstyr, og hvordan man kan støtte dem. Det synes jeg var en fin greie, altså. Tenkte jeg kunne dele noen av produsentene som er interessante for oss på knastedekk:
Trailmech nav. Disse har en artig løsning på bossene. Disse produseres øst i Ukraina. De vant Design and Innovation awards for navmekanismen i 2020.

For tursyklister, har man 7 road workshop, som lager sykkelvesker vest i Ukraina.

Elements Team lager diverse spennende rammer i Lviv, men akkurat nå går det i produksjon av alt mulig drit som kan legge kjepper i hjulene til Russland.

Selv synes jeg Trailmech virker veldig interessante.

Garbaruk var også basert i Kyiv inntil 2019, før de flyttet til Krakow i Polen.

Noen som vet om noe mer?

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ukrainske sykkel- og deleprodusenter [Re: baronKanon] #2703584 05/04/2022 18:05
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Har ikke postet om det før, men jeg fant altså styrevesken jeg lette etter i bikepacking-tråden - en mega-versjon på 5,5 liter av den klassiske burrito-vesken - hos ukrainske Rogov Bags via Etsy. Godt håndarbeid, ypperlig service med ekstra stropper vedlagt, og hyggelig selger.

Men innehaver og veskemaker Dmitro Rogov bor i Tsjernihiv, nord for Kyiv og mot grensen til Hviterussland. Byen er ødelagt. Han og den vesle familien levde i bomberegnet i flere uker, og sist jeg hørte fra ham, var de på flukt til en annen by. Heldigvis synes de russiske styrkene å trekke seg ut av landsdelen nå.

Kan bare håpe at det går bra med ham og familien. Om han en dag kan selge vesker igjen, vil jeg anbefale dem på det varmeste.

Ser at han er tilbake på Etsy nå, og at han er i en trygg by.

Kjøpte et nedlastbart bilde, og oppfordrer andre om å gjøre det samme.

Re: Ukrainske sykkel- og deleprodusenter [Re: baronKanon] #2713602 14/07/2022 08:24
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
[Linket bilde]

Fortsetter å kjøpe håndlagede vesker i utmerket kvalitet fra Dmitro Rogov i Rogov Bags via Etsy.

Her får du bl.a. styrevesker i volum som få andre tilbyr og rammevesker sydd etter mål for å passe din ramme. Anbefales.

Legger snart ut rapport i Bikepacking-tråden.

Etter krigsutbruddet er det lite å høre fra mange ukrainske artister. Daria Zaritskaya er blant de mange som endte opp på flukt.

Hennes versjon av Welcome to the Jungle fra 2017 får en mørk undertone mot den dystre bakgrunnen av krig.

Re: Ukrainske sykkel- og deleprodusenter [Re: Sepeda] #2713612 14/07/2022 09:13
M
mob Offline
Avhengig
Avhengig
M
Takk for tipset! Bestilte nå. ETA: Sept 5

Re: Ukrainske sykkel- og deleprodusenter [Re: mob] #2713615 14/07/2022 09:18
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: mob
Takk for tipset! Bestilte nå. ETA: Sept 5

yes

Ettersom flere av de internasjonale fraktselskapene ikke opererer i krigssoner, går sendingene trolig fortsatt med alminnelig post. Det kan naturlig nok ta sin tid.

Min siste bestilling tok dog ikke mer enn et par-tre uker. Det var vesker som Dmitro/Rogov Bags hadde på lager. Underlig å spore pakken gjennom et land i krig. Nå oppgis det i utgangspunktet, så vidt jeg kan se, forventet leveringstid 26. juli - 5. september.

Det er for øvrig bare å spørre ham, om det er noe. Han svarer raskt. Og er meget fleksibel om du skulle trenge tilpasninger eller har ønsker. Jeg fikk f.eks. ekstra stropper i forskjellige lengder.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå