|
|
|
Puls på økt #2 på samme dag
|
Puls på økt #2 på samme dag
10/07/2022 08:22
|
eOpseth
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Jeg har innimellom 2 treningsøkter om dagen, av pratiske årsaker eller at jeg henger med en av unga på det de kaller rolig langtur.
Uansett, jeg ser et klart mønster i at økt nummer to, gjerne med 8 - 10 timer mellom, så er pulsen vesentlig lavere enn tilsvarende aktivitet skulle tilsi, og det er også vanskelig å få pulsen opp. Dersom morgenøkten er av den noe hardere sorten, så er selv sone 3 vanskelig å nå.
Er dette et fenomen? Dersom en aktivt trener to ganger om dagen, noe jeg sjelden gjør, tar en høyde for slikt ved å legge den harde økten sist på dagen?
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
Re: Puls på økt #2 på samme dag
[Re: eOpseth]
10/07/2022 23:49
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
Det er helt vanlig at pulsen faller. Fokuser heller på watten eller hastigheten, den faller ikke. Det betyr hjertet pumper mer blod
|
|
|
11/07/2022 07:07
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Som nevnt ovenfor, naturlig at pulsen blir lavere. >Løper du, fokuser på m/km tida, og på sykkel watt. Pulsen kan du måle, men bruk den som ett kartlegginsverktøy etter økten. Kan jo også selvsagt måle laktat.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
11/07/2022 18:59
|
lille gutt
Avhengig
|
Avhengig
Sjekk ut podcasten « i det lange løp» & episodene med Marius Bakken, hvor han forteller om dobbel terskel økter, hva, hvordan & hvorfor
(Moro å høre at det er fra Marius Bakken at han Gjert Ingebrigtsen har hentet sine treningsmetoder…..)
(Det har aldri Gjert nevnt …,,)
Forklarer litt hvorfor guttene valgte å «sparke» far sin.
Dobbel terskel virker utrolig spennende, men etter å hørt på Bakken, må du vite/ha kontroll på når, hva og hvordan gjennomføre det
|
|
|
[Re: lille gutt]
16/07/2022 13:15
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Sjekk ut podcasten « i det lange løp» & episodene med Marius Bakken, hvor han forteller om dobbel terskel økter, hva, hvordan & hvorfor
(Moro å høre at det er fra Marius Bakken at han Gjert Ingebrigtsen har hentet sine treningsmetoder…..)
(Det har aldri Gjert nevnt …,,)
Forklarer litt hvorfor guttene valgte å «sparke» far sin.
Dobbel terskel virker utrolig spennende, men etter å hørt på Bakken, må du vite/ha kontroll på når, hva og hvordan gjennomføre det Har du lest Gjers metode. Der nevner Gjert Ingebrigtsen at han henter kompetanse fra andre. Blant annet Marius Bakken.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
|
|
|
|