Apropos Island og sykkel, hvordan fikk du oppbevart sykkelkoffert?
Finnes andre løsninger, som
bike box storage i Kópavogur, men uansett land, pleier jeg å be pent om å få la sykkelkofferten stå igjen på siste hotell før sykkelturen begynner, eventuelt første hotell etter turen. Har aldri opplevd å få nei så lenge jeg kombinerer med overnatting i minst én av endene.
Min vesle Islandstur var kombinert med arbeid i
Borgarnes på vestkysten. Kofferten sto derfor på
Hotel Borgarnes. Tur/retur Keflavik-Reykjavik-Borgarnes i buss med sykkel i koffert.
Anekdote: I mangel av taxi i Borgarnes, ankom jeg hotellet dryppende våt etter en frisk spasertur trekkende på sykkelkoffert gjennom islandsk vær og vind. Det ble lagt merke til. Og siden jeg fikk låne et rom rett bak resepsjonen for å skru sammen sykkelen, ble jeg kjent med betjeningen. Ved retur forberedte jeg meg på samme spasertur fra hotell til busstopp med koffert på slep, men da satte den hyggelige karen i resepsjonen foten bestemt ned, stengte resepsjonen midlertidig og insisterte på å kjøre meg. Tusen takk for det!
Den opplevelsen er etter min erfaring betegnende for hvordan man som syklist blir tatt imot rundt omkring i verden, særlig i små lokalsamfunn. Det er alltid hjelp å få.
Og det får meg også til å tro at du finner ut hvor du skal gjøre av koffert, om det så blir hotell/flyplasshotell,
bike box storage, sykkelbutikk, hjelp fra lokalt sykkelmiljø eller annen oppbevaring. Man kommer langt med å spørre.
Om du gjør alvor av planene, gleder jeg meg til å høre hvordan det gikk!
Ser ut som bildet er fra Shinjuku (?) Virket noe kjent fra 80-talls klassikeren Return of Godzilla
![[Linket bilde fra media2.giphy.com]](https://media2.giphy.com/media/CRuSMpGffGBl88K2KE/giphy.gif)
Det er helt korrekt!
Skal få lagt ut stemningsrapport. Med noen praktiske tips om sykling i særegne Japan. Må bare få opp entusiasmen igjen for forumskriverier

Bare husk at Norge er verdens flotteste sykkelland. Året rundt. Ingen grunn til å reise langt for fantastiske turer. Det er bare arbeid som fører meg rundt omkring.
Håper å se flere stemningsrapporter og bilder i tråden!