Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 10 1 2 3 4 5 6 7 9 10

Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen?

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: ksakk] #2713581 13/07/2022 19:19
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: ksakk
Går prisen ned tror jeg at de kan sitte igjen med både flere deltakere, og at det er lettere å selge inn til f.eks. bedriftsmarkedet.

Jeg har vært med på ritt hvor arbeidsgiver har vært initiativtager flere ganger, men det er mange år siden. I nåværende jobb har det vært kultur å delta i Birken og Cykelvasan. Fra en høydare for X år siden hvor omtrent alle, sykkelinteressert eller ikke (40-60 stk), ble med, er vi nå der at ingen har lyst. Hytter & leiligheter står klare til årets vasan for 25+ pers, transport er ordnet, startavgift ok, selv løsning for å ikke gå glipp av inntekt/permisjon er ordnet. Vi snakker multinasjonal bedrift med 350+ ansatte.

Selv ikke jeg som bruker 10t+/uka blir nok fristet til å prioritere dette foran annet. Pr nå tror jeg det er 4 som skal delta fra bedriften.

For de som vanligvis ikke sykler er det rett og slett ikke kult nok. Pushe sportograf-bilder fra Grenserittet på Face er veldig ut.
For andre er det "been there, done that", og man tar heller en trill på hytta eller i Trysil, eller den ukentlige turen på eMTB.

Tror man kan gnage og snu på alle mulige små parametre, ingenting vil virke. Det er ikke pop akkurat nå. Kanskje dukker det opp en ny bølge når de som er 25 nå blir 35?

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: knutspeed] #2713583 13/07/2022 19:46
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: knutspeed
Det er ikke pop akkurat nå. Kanskje dukker det opp en ny bølge når de som er 25 nå blir 35?

Jeg skal være forsiktig med å si noe som helst, siden jeg ikke sykler ritt og vet fint lite om problemstillingen som diskuteres, men vi er jo midt i en massiv bølge som samler sykkelfolket uansett form på styret.

I mitt nærområde, ble Oslo Gravel Grinder fulltegnet på noen få dager. Rittet like ved som man ikke kan si noe om, kan jeg ikke si noe om, men vi vet alle hvor populært det er. Høstfesten til Emilzipp & Co i Søndre Follo ble en stor suksess. Og Valentinos Gylne Gutuer er en eviggrønn klassiker som forener Strade Bianche med den nye tid. Osv.

De internasjonale grus- og eventyrrittene samler tusenvis av syklister fra hele verden, med amerikanske Unbound og Tour Divide som de mest kjente flaggskipene. I Europa tegner de tøffeste, som sun flyer, seg i hundrevis for ritt som spinnville Northcape 4000, og noen utvalgte for Around Norway. Andre ritt er uformelle, lokale folkefester med lav terskel og korte ruter som gir eventyr og opplevelser for alle.

På Island syklet jeg nylig ruten til Greffillin og drømmer om å gjøre det samme med The Rift. Begge rittene er for lengst fulltegnet.

Kanskje kan jeg til og med bli fristet til å stille i et slikt ritt en gang, i inn- eller utland. Forutsatt at det er self-supported uten all denne detaljerte organiseringen.

Verden forandrer seg.

Uansett: Kudos til alle ildsjelene som engasjerer seg og faktisk organiserer ritt!

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Gew88] #2713590 13/07/2022 21:01
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg meldte meg på Bergen-Voss i år. Svindyrt i forhold til hva man får for pengene. Ikke spesielt spennende heller når man har syklet strekket mange ganger før både i rittet og på tur. Men jeg vet at Bergen CK finansierer mesteparten av driften med det arrangementet og jeg deltar for å støtte opp om ungdomsarbeidet de driver. Det var dessuten en hyggelig tur som var en grei del av forberedelsen til sesongens større mål. Kanskje arrangører kan være tydeligere på hva overskuddet brukes til.

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: sun flyer] #2713597 14/07/2022 07:40
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Sitat: sun flyer
Men jeg vet at Bergen CK finansierer mesteparten av driften med det arrangementet og jeg deltar for å støtte opp om ungdomsarbeidet de driver. Det var dessuten en hyggelig tur som var en grei del av forberedelsen til sesongens større mål. Kanskje arrangører kan være tydeligere på hva overskuddet brukes til.

Litt off-topic, men spør av nysgjerrighet. Driver Bck så mye rekruttering? Så vidt jeg har fått med meg ser jeg ingen bergensere på nc-terreng, og innen landevei ser jeg Fana og Åsane-ryttere på rittene på Østlandet. Men Bck-ere er fraværende.

Div. sportsremedier ...
Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: knutspeed] #2713614 14/07/2022 09:17
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Går prisen ned tror jeg at de kan sitte igjen med både flere deltakere, og at det er lettere å selge inn til f.eks. bedriftsmarkedet.

Jeg har vært med på ritt hvor arbeidsgiver har vært initiativtager flere ganger, men det er mange år siden. I nåværende jobb har det vært kultur å delta i Birken og Cykelvasan. Fra en høydare for X år siden hvor omtrent alle, sykkelinteressert eller ikke (40-60 stk), ble med, er vi nå der at ingen har lyst. Hytter & leiligheter står klare til årets vasan for 25+ pers, transport er ordnet, startavgift ok, selv løsning for å ikke gå glipp av inntekt/permisjon er ordnet. Vi snakker multinasjonal bedrift med 350+ ansatte.

Selv ikke jeg som bruker 10t+/uka blir nok fristet til å prioritere dette foran annet. Pr nå tror jeg det er 4 som skal delta fra bedriften.

For de som vanligvis ikke sykler er det rett og slett ikke kult nok. Pushe sportograf-bilder fra Grenserittet på Face er veldig ut.
For andre er det "been there, done that", og man tar heller en trill på hytta eller i Trysil, eller den ukentlige turen på eMTB.

Tror man kan gnage og snu på alle mulige små parametre, ingenting vil virke. Det er ikke pop akkurat nå. Kanskje dukker det opp en ny bølge når de som er 25 nå blir 35?

Her er du inne på mange vesentlig poeng jeg kjenner meg igjen i. Hvilken alder er det på oss inne her, som skal diskutere premissene for de yngre?
Spiller det noe rolle om en haug med ritt forsvinner, eller klubber? Er det ikke liv laga, så er det ikke liv laga.

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: odnyba] #2713618 14/07/2022 09:45
M
mob Offline
Avhengig
Avhengig
M
Sitat: odnyba

Her er du inne på mange vesentlig poeng jeg kjenner meg igjen i. Hvilken alder er det på oss inne her, som skal diskutere premissene for de yngre?
Spiller det noe rolle om en haug med ritt forsvinner, eller klubber? Er det ikke liv laga, så er det ikke liv laga.

Enig med odnyba og Sepeda lenger oppe: The times they are a-changin’.

Masters-ambisjoner og lycra med firmalogoer virker litt «Two-thousand and late» mens gravel- og eventyrrittene ser ut tll å fange zeitgeisten mye bedre. Her på midten blir Strade Statskog - blandevei fra Steinkjer til Namsos - revet bort. Fortsatt kompetitivt, men virket passe upretensiøst og moderne. Syklet det i fjor, flott arrangement.

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Gew88] #2713619 14/07/2022 10:18
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
etter veldig mye frem og tilbake har jeg kommet til at jeg ikke melder meg på Offroad Valdres,
totalt vil dette rittet beløpe seg på rundt sekstusenkroner og da har jeg ikke inkludert drikke på banketten...og det blir i drøyeste laget, selv om det er ett flott arrangement

ser at en del andre fine ritt også blir vel i overkant dyre og Birken blir for meg en kostbar greie også

for en utrent gammel gubbe som meg så er ritt en artig målestokk, men jeg er litt usikker på betalingsviljen...når alle direkte utgifter til ett ritt passerer tusingen rynker jeg på nesen - hvor viktig er dette for meg egentlig ?

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: odnyba] #2713622 14/07/2022 10:38
stosu Offline
Besatt
Besatt

Støtter utgangspunktet. Vi kan f.eks. ikke holde kunstig liv i grusbanking med brede styrer og brede dekk.

Det virker som om rundbane virkelig fenger ungdommen. Innenfor en kjøreradius på 40 minutter har vi 2 anlegg som holder NC-standard. Lillehammer er ikke medregnet blant disse. Tror det også jobbes med noe på Kongsvinger.
Av Mjøsa terrengsykkelcup rittene er det massevis av startende i de fleste klasser unntatt seniorklassene. Lillehammer, Brumunddal og Elverum er naturligvis dominerende. Det er et godt sykkelmiljø i Solør, så Solør er også godt representert på ritt.
Vi er en liten gjeng på Løten som prøver å etablere et sykkelmiljø for yngre i bygda, og det er motiverende å se hva naboklubben får til

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: sanouka] #2713625 14/07/2022 11:11
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: sanouka
Sitat: Tange

Hvordan ønsker du ditt ønskeritt skal være organisert?

Hva mitt ønske er er vel omtrent like relevant som en vinnerskallens, men om man ønsker større deltakelse må man rette seg mot markedet med det som mange ønsker.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, om noen setter ut en finn løype i et området som ville ta meg lang tid å utforske, og har valgfri starttid mellom f.eks kl. 9 og 10. Trenger ikke tidtaking, medaljer, goodie bag eller annen ræl....... da snakker vi om turritt.

Nesten halve prisen er engangslisens. Hvorfor skal jeg drive å sponse en gjeng oppover i systemet som kun har sin egen agenda og på toppen av det hele er fullstendig inkompetente.

Det jeg omtaler er vel trimritt egentlig, og da er lisensen NOK 60,-.
Ellers bør jeg nesten si meg enig ICON_WINK

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: stosu] #2713627 14/07/2022 11:51
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: stosu

for

Støtter utgangspunktet. Vi kan f.eks. ikke holde kunstig liv i grusbanking med brede styrer og brede dekk.

Det virker som om rundbane virkelig fenger ungdommen. Innenfor en kjøreradius på 40 minutter har vi 2 anlegg som holder NC-standard. Lillehammer er ikke medregnet blant disse. Tror det også jobbes med noe på Kongsvinger.
Av Mjøsa terrengsykkelcup rittene er det massevis av startende i de fleste klasser unntatt seniorklassene. Lillehammer, Brumunddal og Elverum er naturligvis dominerende. Det er et godt sykkelmiljø i Solør, så Solør er også godt representert på ritt.
Vi er en liten gjeng på Løten som prøver å etablere et sykkelmiljø for yngre i bygda, og det er motiverende å se hva naboklubben får til

for idretten vår, og forsåvidt all annen idrett, så er det viktig at vi starter rekrutteringen så tidlig som mulig og at vi favner så bredt som mulig. se hvordan NFF gjør det, flest mulig lengst mulig - uansett hvor talentløs og giddaløs utøveren måtte være. så sier jeg det igjen, for å få til en bredde er det viktig at idretten ikke blir en rikmannssport der det er om å gjøre å stille med dyrest mulig utstyr tidligst mulig. ungene skjønner raskt at det ikke er noe stas og stille med noe gammelt brukt når Preben og hans venner fra Blærum kommer med nye karbon sykler til 50'

til alle dere illsjeler som stiller opp for egne og andres barn; deres innsats er grovt undervurdert.
Dere fortjener all mulig ros så nyt den gleden det er ved å trene barn og ungdom !

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Gew88] #2713631 14/07/2022 13:21
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
For å starte kan man jo slutte å kalle det idrett og trening.
Hva med å bare kalle det (favoritt)aktivitet, og la det være opp til utøveren om hen vil gå over til "idretten eller sporten"?

ICON_SMILE

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Flamini] #2713727 15/07/2022 19:12
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Flamini
etter veldig mye frem og tilbake har jeg kommet til at jeg ikke melder meg på Offroad Valdres,
totalt vil dette rittet beløpe seg på rundt sekstusenkroner og da har jeg ikke inkludert drikke på banketten...og det blir i drøyeste laget, selv om det er ett flott arrangement

ser at en del andre fine ritt også blir vel i overkant dyre og Birken blir for meg en kostbar greie også

for en utrent gammel gubbe som meg så er ritt en artig målestokk, men jeg er litt usikker på betalingsviljen...når alle direkte utgifter til ett ritt passerer tusingen rynker jeg på nesen - hvor viktig er dette for meg egentlig ?

Det er forståelig. Totalt så koster slike helger mye for deltakerne. Alt er en prioritering. En ting som er sikkert, er at alt blir dyrere. Neste år sløyfer vi banketten, så utvider mattilbudet i mål. Da kan de som ønsker å dra hjem spare mye penger. De som ønsker mingling og etterpå lag får den muligheten. Da kan vi senke prisen på Helvegs litt. De store kostnadene er de deltakeren ikke ser. Vi kan bruke industrimat istedenfor lokal mat. Droppe goodie bag. Men dette slår marginalt ut på pris. Øker vi deltakelsen for mye, da får vi økte faste kostnader som igjen øker prisen. Håper du prioriterer oss neste år. Fortsatt god sykkelsommer. Og løypene ligger der til fri bruk om du tar turen.

Redigert av odnyba; 15/07/2022 19:48.
Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Gew88] #2716123 09/08/2022 13:22
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Bladet landevei og terrengsykkel er flinke til å skrive om fallende rittdeltakelse. Ov som nisjeritt har 187 påmeldte og en økning på over 20% i forhold til normal år for oss. Ikke nemt med et ord på terrengsykkel. Ikke nemt at vi har hatt ritt i det hele tatt. Se på deres feed på fb og nett. Hva er det de skriver om? Hva skal til å få en omtale? Vi har ikke budsjett til å annonsere hos dem.

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: odnyba] #2716125 09/08/2022 13:40
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Bladet landevei og terrengsykkel er flinke til å skrive om fallende rittdeltakelse. Ov som nisjeritt har 187 påmeldte og en økning på over 20% i forhold til normal år for oss. Ikke nemt med et ord på terrengsykkel. Ikke nemt at vi har hatt ritt i det hele tatt. Se på deres feed på fb og nett. Hva er det de skriver om? Hva skal til å få en omtale? Vi har ikke budsjett til å annonsere hos dem.

Hva med å invitere redaksjonen til å delta med eget lag? Så kan de jo vurdere selv om opplevelsen er verdt spalteplass ICON_SMILE

'...once more, and more intensity!'
Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: odnyba] #2716143 09/08/2022 17:21
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Dette er utrolig svakt fra terrengsykkel, for Offroad Valdres er om ikke Norges beste stiritt, så iallfall helt i toppen… kan ikke fatte at ikke det nevnes med et ord her. Tragisk!!! Man kan og se ut fra forumet under ritt at OV har en tråd hvor det har vært mye aktivitet i det siste fra oss som bruker forumet. Så dette må redaksjonen ha klart å se, hvis ikke følger de jaggu dårligere med enn jeg trodde… skuffende, rett og slett!

CK ELVERUM

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Juffe] #2716144 09/08/2022 17:21
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Juffe

Hva med å invitere redaksjonen til å delta med eget lag? Så kan de jo vurdere selv om opplevelsen er verdt spalteplass ICON_SMILE

Stusser på at ritt først skal få spalteplass når det legges ned.

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Gew88] #2716147 09/08/2022 18:28
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S
Nå lider vel redaksjonen like mye av nedgangen som pågår. Alt tyder jo på det. Sikkert ikke midler til alt man ideelt sett burde skrevet om der heller. Hva man velger å skrive om er forøvrig redaksjonens privilegie å bestemme. Og slik bør det være i et oppegående demokrati. At folk har ulik oppfatning av hva som er interessant er også naturlig. Det er flott at det finnes lyspunkter, men den generelle trenden på rittfronten er rimelig trist. Og verre tror jeg det skal bli.

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Gew88] #2716149 09/08/2022 18:52
S
Syklus Offline
Avhengig
Avhengig
S
Terrengsykkelredaksjonen brød seg aldri om å kommentere denne tråden:

https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2545728#Post2545728

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Syklus] #2716150 09/08/2022 19:02
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S
Sitat: Syklus

https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2545728#Post2545728

Det er vel ikke deres jobb å lese Forumtråder og besvare ting der.

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: sls] #2716155 09/08/2022 19:41
L
Lømo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Sitat: sls

Det bør det være , og det vet jeg de gjør , et supert sted å holde kontakten med leserene sine.

Det kan jo tenkes de også har ferie

Redigert av Lømo; 09/08/2022 19:42.
Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Lømo] #2716156 09/08/2022 20:23
S
Syklus Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: Lømo
Sitat: sls

Det bør det være , og det vet jeg de gjør , et supert sted å holde kontakten med leserene sine.

Det kan jo tenkes de også har ferie

Den nevnte tråden ble opprettet i underforumet "Nytt på terrengsykkel.no", som har følgende undertittel:

"Innspill til nettsidene både fra brukere og redaksjonen kommer her. Opplever du feil eller mangler, eller vil gi ros og tilbakemeldinger, skriv her."

Her er det vel ikke unaturlig om man får svar/kommentar fra redaksjonen, særlig når man ber eksplisitt om det...?

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Gew88] #2716480 13/08/2022 06:43
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Ser på sendingen fra Sykkelvasan nå. Birken sendingene de siste årene har vel vært heller laber. Skal Birken bli større må det eksponeres. Og, hvis Birken blir større igjen, så vil dette også dryppe på de mindre arrangørene.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Gew88] #2716531 14/08/2022 05:31
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tror Birkensendingen på NRK blir veldig viktig for å fremme sykkelsporten… spent på hva de koker i sammen. Personlig håper jeg de dropper det å følge en person. Ønsker å se mye fra eliten pluss litt fra røkla.

Tenkte også på terrengsykkel.no sin viktige jobb fremover. Når de skriver om ritt bør ikke det være en + sak, men åpen for alle. Kanskje viktigere enn noen gang å ha fokus på diverse ritt som arrangeres i Norge. Her bør klubbene også ta ansvar ved å gi terrengsykkel kjøtt på beinet.

CK ELVERUM

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Otoen] #2716534 14/08/2022 05:55
Gew88 Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: Otoen
Tror Birkensendingen på NRK blir veldig viktig for å fremme sykkelsporten… spent på hva de koker i sammen.

Ikke fått med meg at NRK skal sende fra Birken igjen. Om det stemmer er det jo bra. Da det gikk fra NRK til TV2 var det en skikkelig nedtur rent publisitetsmessig.

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Gew88] #2716535 14/08/2022 06:18
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Gew88
Tror Birkensendingen på NRK blir veldig viktig for å fremme sykkelsporten… spent på hva de koker i sammen.

Ikke fått med meg at NRK skal sende fra Birken igjen. Om det stemmer er det jo bra. Da det gikk fra NRK til TV2 var det en skikkelig nedtur rent publisitetsmessig.

Det var nok et skudd i blinde…. Ikke hørt noe om dette altså, men hadde jo fine sendinger på nrk tidligere… men, den sendingen jeg husker best er fra den gang de dekket eliten skikkelig. Duellen mellom Tavell og Høydahl over fjellet var kul å følge med på.

Uansett tror jeg at en slik type sending er positivt for sykkelsporten:).

CK ELVERUM

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Gew88] #2716554 14/08/2022 12:31
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Intr. betraktninger fra Terrengsykkelpodden der de forteller om at svenskene opplever det helt motsatte enn vi gjøri Norge nå. Spørsmålet er vel hvorfor?

Forvørig artig å se at SVT sendte fra Vasan, det er vel første gang?

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Otoen] #2716561 14/08/2022 14:39
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Tror Birkensendingen på NRK blir veldig viktig for å fremme sykkelsporten… spent på hva de koker i sammen. Personlig håper jeg de dropper det å følge en person. Ønsker å se mye fra eliten pluss litt fra røkla.

Tenkte også på terrengsykkel.no sin viktige jobb fremover. Når de skriver om ritt bør ikke det være en + sak, men åpen for alle. Kanskje viktigere enn noen gang å ha fokus på diverse ritt som arrangeres i Norge. Her bør klubbene også ta ansvar ved å gi terrengsykkel kjøtt på beinet.

Litt usikker på hva det er som er beste måten å selge Birken på, men jeg setter pengene mine på at det beste er å markedsføre Birken som ett flott breddearrangement som mannen i gata kan være med på. Hva eliten bedriver er ihvertfall fullstendig uten innteresse for meg.

For samboeren hadde det vært fint hvis de fulgte en c-kjendis fra bigbrother/paradis hotell/ex on the bitch eller noe i den stilen der. Gjerne med noen innspill om hvor mye/lite vedkommende har trent og hvor fin turen var. Gjerne intervjue en eller annen silikondame fra nevnte programmer med rennende sminke og våt sykkeltrøye etter målgang også

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Flamini] #2716564 14/08/2022 17:03
Gew88 Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: Flamini

Litt usikker på hva det er som er beste måten å selge Birken på, men jeg setter pengene mine på at det beste er å markedsføre Birken som ett flott breddearrangement som mannen i gata kan være med på. Hva eliten bedriver er ihvertfall fullstendig uten innteresse for meg.

For samboeren hadde det vært fint hvis de fulgte en c-kjendis fra bigbrother/paradis hotell/ex on the bitch eller noe i den stilen der. Gjerne med noen innspill om hvor mye/lite vedkommende har trent og hvor fin turen var. Gjerne intervjue en eller annen silikondame fra nevnte programmer med rennende sminke og våt sykkeltrøye etter målgang også

Er nok mer på linje med deg her. Eliten bør selvsagt nevnes og følges, men litt mer folkelig underveis bør det være. Tror Birken som fikk et stempel som et ritt kun hvor de mest seriøse mosjonistene var "bra nok". Folkelig er nok et nøkkelord for å vinne folk tilbake. Merket trenger ikke skrotes men bør få mye mindre oppmerksomhet utad.
NRK burde hatt den dagens studio ved Håkonshall og så kan de rapportere fra Birken og ha et par kjente og mosjonister de følger underveis(ikke Jon Almås), og så kan de samtidig ha andre idretter som evt sendes samme dag.

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Gew88] #2716671 15/08/2022 14:02
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
har akkurat bladd meg gjennom startlistene for Birkebeinerrittet;
kjapp og unøyaktig påstand, det er flere gubber på over 70år som deltar enn unggutter på under 25år. hvis jeg juger på alderen så er det mye mulig at jeg vil få en god plassering blandt det som skulle vært kremen av syklister

så må man også spørre seg om hvilken aldersgruppe det er man skal henvende seg til når ungdommen bare blir fetere og latere, er det de over seksti man skal henvende seg til ?
det er tjue damer på under 25år som er påmeldt - tjue ! og 25stk reale kvinnfolk over 65år som stiller til start. her snakker man om at bestemødrene gruser ungjentene. skal ikke se bort fra at det er ett par spenstige oldemødre i løypa også. er det noe som heter GILF ?

en annen ting er jo at startlistene blir mer og mer topptung, det sier at meg at rekruteringen er minimal og at det stort sett er de samme trøtte trynene som stiller til start hvert år

dette må være en tankevekker for alle de som driver med organisert sykling/idrett - hvor er ungdommen, sitter alle under 25år hjemme i kjelleren hos mor og spiser pizza mens de spiller playstation ?

eller for å si det på en annen måte, hva F... er det rekruteringsansvarlige i klubbene driver med ?

Redigert av Flamini; 15/08/2022 14:34. Rediger grunn: GILF

Re: Hva skal til for å få opp rittdeltagelsen? [Re: Flamini] #2716695 15/08/2022 18:15
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Godt oppsummert .

Side 5 av 10 1 2 3 4 5 6 7 9 10

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå