Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 11 av 11 1 2 9 10 11

UNAAS

Re: UNAAS [Re: runermm] #2720169 16/09/2022 17:34
C
chimpern Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Sitat: runermm

Unaas reason to believe var vanskeligere å tro på, sånn rett opp og ned, men jeg utelukker ikke at det kan stemme. Det var bare ulogisk at dere vil selge ut mange sykler billig når dere enten var utsolgt (jfr. suksessen) eller hadde god plass på nytt, stort lager.

Logisk eller ikke så betyr det ikke så mye i det store og det hele. Jeg har opp gjennom tiden lest det meste av loggen her, og det trekkes frem mye rart. Om det er mye rot/papp i butikken eller et høstsalg som begrunnes med nye lokaler, dette er jo helt greie saker. Dette bør ikke stoppe deg fra å handle hos Unaas. Selv har jeg tross denne tråden valgt å handle der, og gjort egne erfaringer i at de leverer bra sykler og hjulsett til konkurransedyktige priser. Og at det gir en veldig god opplevelse å handle et produkt som er på lager, mens å vente på noe er verre.

Dette er ikke ment som å gi mindre kredibilitet til saker enkelte nevner, men unaas driver en stor butikk og vil da alltid kunne støte på noen vanskelige tilfeller som skaper misfornøyde kunder. Sikkert masse som kunne vært håndtert bedre, men synes tråden her har blitt litt unyansert.

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2720221 17/09/2022 13:36
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Slike tråder avslører ofte at de som har kjøpt småvarer eller kostbare varer hvor de (enda) ikke har opplevd dårlig ettermarkedsservice, hyller butikken og bagatelliserer de kunder som opplever reelle utfordringer med butikken. Når det kommer til varer kr 10 000+ forventer man at en butikk stiller opp hvis det er feil eller mangler, slik at man slipper å benytte seg av lovtekst for å krangle om lovpålagte retter kjøper har. Må en krangle eller har en ubehagelig opplevelse vil en med høy sannsynlighet aldri anbefale eller handle fra butikken igjen.

Rot, regnskapsrot og dårlig ettermarkedsservice er ofte et tegn på dårlig bedriftskultur. Hvordan bedriften håndterer disse utfordringene sier mye om bedriften og bedriftens fremtid. Sykkelkomponenter har vel kun skryt på forumet. Bikeshop fikk endel kritikk i starten, men tok kritikken til seg og har nå svært god kundeservice (utenom noen få reklamasjonstvister). Orbea/Wilier har fine sykler og Unaas har gode priser, så man kan håpe at de har lært av voksesmertene de har hatt i (2022-2011) 11 år slik at de blir en bedrift med fornøyde kunder, selv om det oppstår feil eller mangler på varene de selger.

Siden foretaket nå er et aksjeselskap (Brønnøysundregisteret) og dermed har Regnskap via Proff, kan en se at et godt årsresultat for 2020, og med det som skrives i denne posten, virker det som at foretaket har gode muligheter til å bli en av Norges ledende sykkelbutikker om de får/har en god bedriftskultur.

(Både Brønnøysundregisteret og Proff er offentlig tilgjengelig informasjon, dermed ikke uhørt å linke til det. Regnskapet er positiv lesing.)

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2720230 17/09/2022 15:30
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Det er vel ikke et godt tegn at de ikke har levert regnskapet for 2021 ennå, fristen har utløpt.

Re: UNAAS [Re: joje] #2720248 17/09/2022 18:41
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: joje
Det er vel ikke et godt tegn at de ikke har levert regnskapet for 2021 ennå, fristen har utløpt.

Regnskap er på stell. Det er helt håpløst å skulle forsvare seg her inne mot slike påstander hvor man sitter anonymt på nett for sverte om noe man ikke kan eller kjenner til.

Greit nok at i løpet av mange års drift har hatt kunder som har hatt dårlige kjøpsopplevelser hos oss. Men vi har tatt kvantesprang hver i løpet av de siste årene, og er på et helt annet sted nå enn for ti år siden. Det samme har f.eks Bikeshop osv.

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2720264 18/09/2022 07:37
HNK Offline
Besatt
Besatt
Mine siste erfaringer med Unaas er utelukkende svært positive. Blir mye påstander her nå uten at man egentlig kan dokumentere de eller ettergå de i særlig grad - da tenker jeg man like gjerne kan la være.

Unaas har definitivt vært gjennom sine runder med rot og surr. Men jeg er nå av den oppfatning at jeg syns det er imponerende at noen i Norge satser såpass hardt på en rendyrket sykkelvirksomhet.

Side 11 av 11 1 2 9 10 11

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå