Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kranksett som knirker

Kranksett som knirker #2711909 24/06/2022 20:31
ryggemoss Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
FIkk plutselig knirke lyd i Ultegra R8000 kranken. Sjekket boltene og de virket løse. Strammet og lyden forsvant en liten stund til den dukket opp igjen.
Har prøvd å smøre. Har rengjort og prøvd uten smøring.(fett) Lock tite osv osv. Bruker momentnøkkel. 13nm. har også prøvd 10nm. Men knirk knirk lyden er der fortsatt. Har hatt på andre kranksett og da er lyden borte. Kan gjengene har blitt ødelagt i dreva?

Re: Kranksett som knirker [Re: ryggemoss] #2711991 26/06/2022 18:52
J
JanHenrikA Offline
Fersking
Fersking
J
Har hatt lignende problem med min R8000 krank. Prøvde alt, smøre og stramme bolter, rense kontaktflater. Knirk og tikkelyd var der fortsatt. Prøvde så en annen krank og det var helt stille.

Prøvde å feste akslingen i en skrustikke, med polstring selvf. Når jeg brukte litt makt på venstre krankarmen kunne jeg høre litt knirkelyd. Årsaken til problemet er at venstre krankarm og akslingen har gått opp i limingen.

Re: Kranksett som knirker [Re: JanHenrikA] #2712116 27/06/2022 18:56
ryggemoss Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Sitat: JanHenrikA
Har hatt lignende problem med min R8000 krank. Prøvde alt, smøre og stramme bolter, rense kontaktflater. Knirk og tikkelyd var der fortsatt. Prøvde så en annen krank og det var helt stille.

Prøvde å feste akslingen i en skrustikke, med polstring selvf. Når jeg brukte litt makt på venstre krankarmen kunne jeg høre litt knirkelyd. Årsaken til problemet er at venstre krankarm og akslingen har gått opp i limingen.

ICON_SMILE Problemet mitt tror jeg var det at jeg hadde satt minste skiva i feil retning. Renset i hvertfall alt, hadde på litt fett på kontakpunktene og boltene. Strammet på 11Nm. Har sett grundig gjennom sømmene/limingen. 2 turer nå og alt som før.

Moderator  support, Valentino