Jeg venter også på deler - tok like gjerne en "dobbel" bestilling dvs, jeg bytter de fleste like delene på både 20" og 24" så får vi se hvor mye vekt jeg får skrella av. Nytt styre, nytt sete og setepinne, ny krank og nytt kranklager.
Det hadde vært fristende å gi seg i kast med hjulsettet på begge også men det får stå sin prøve en stund til. Ikke er jeg noe tess på hjulbygg heller så det er antagelig å bite over for mye.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Mine tips vil være slangeløst oppsett på karbonhjul og så bytte styre/stem/sete/setepinne/flaskeholder til karbongreier. hvis du er på ett budsjett kjøper du alt selv fra kina
og da har du vel dratt av en drøy kilo
hvis du ikke er på ett budsjett så hadde jeg kjøpt alle delene løst og bygd noe selv, med litt flaks kan mye gjenbrukes på neste sykkel
Er det noen som har gjort resarch på lette 26" slanger til 2,1 dekk. Minas Evrest har Contidekk som jeg ikke ønsker å bygge opp raseri på å prøve å sette opp slangeløst. Hun veier 26 kilo så det er ikke noe issue med vekt eller hard kjøring. Prestaventil er et krav.
Trodde at fulldemperen til 10-åringen endelig var ferdig. Den veide 13,7 kg på første turen i vinter. Har slanket den til 11.2 kg med litt tunge Nobby Nic 26*2,4" i kveld Har raskere Rocket Ron liggende, men ser ingen grunn til å bytte når han i kveld holder 15 km/t i snitt. Link til kveldes Stisykling - intervaller på Strava https://www.strava.com/activities/7131460016 De aller fleste delene er byttet utenom ramme og krank.. Vil hente mest med å bytte til en ramme i karbon, men det er ikke så mange av de for en som er ca 133 høy. Trodde jeg var fornøyd nå!
Fikk i dag tak i en helt ny og ubrukt superlett ramme i karbon som jeg har tenkt å bytte til. Nytt mål er å komme seg under 10 kg. Ny ramme Ønsker meg 140mm krakarmer, i alle fall ikke mer enn 155mm.. Har ca 155mm i dag, vil disse passe og hva trenger jeg? Lett Krank
Jeg har prøvd å få tak på Microshift en stund, og lykkes endelig - Bikester av alle, hadde noen få på lager. Og de kom på døra ganske raskt. 11-48 kassett, så det blir jo i det minste romslig siden jeg var litt veeel ambisiøs med 34T foran, men jeg er spent på hvordan det blir når det er montert.
Men djevelen ligger i detaljene, det er to versjoner av kassetten CS-H og CS-G, den jeg fikk tak i er CS-H104 i kun stål og veid av meg til 668g, mens Alu/stål versjonen CS-G104 veier i følge MS 424g. Stålkassetten varer nok i hvert fall evig... (Fiffig nok så oppgir ikke Microshift vekt på stål-kassetten på sine sider.)
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Jeg satt på ESI holker i Race utgaven, men så kom jeg på hvorfor jeg kvittet meg med ESI på egne sykler...har aldri likt følelsen spesielt godt, og de passer ikke spesielt bra til mine hender, så da er det jo enda verre for småtasser.
De er jo fortsatt ganske tjukke i grepet selv i race utgaven. Er det noen som har tips til lockon-type holker som har en smal og fin profil?
Redigert av Anders A-R; 14/06/202208:24.
Jeg satt på ESI holker i Race utgaven, men så kom jeg på hvorfor jeg kvittet meg med ESI på egne sykler...har aldri likt følelsen spesielt godt, og de passer ikke spesielt bra til mine hender, så da er det jo enda verre for småtasser.
De er jo fortsatt ganske tjukke i grepet selv i race utgaven. Er det noen som har tips til lockon-type holker som har en smal og fin profil?
Har barna klagt på det? Mine barn har ESI race og FIT CR på sine. INgen har klagd. Er ikke alltid pappas preferanser passer til barna (dvs. at barna gir en fin faen)
Jeg har brukt RaceFace Half Nelson på barnesyklene våre. Slanke, behagelig også uten hansker og godt grep, mange fine farger, grei pris. Ok slitestyrke, du kan bytte om hø/ve når de blir slitt. Lite demping da, tynne holker blir harde.
Jeg synes også ESI Racer kjennes tykke og svampete, men smaken... osv.
Re: Hjelp til letting av fulldemper til barn.
[Re: larsb]
#271087915/06/202214:19
Er det noen som har gjort resarch på lette 26" slanger til 2,1 dekk. Minas Evrest har Contidekk som jeg ikke ønsker å bygge opp raseri på å prøve å sette opp slangeløst. Hun veier 26 kilo så det er ikke noe issue med vekt eller hard kjøring. Prestaventil er et krav.
LarsB
Er ikke conti light lett nok? Veier vel rundt 120 gram og har tålt meg i mange år. Ikke helt uten punkteringer, men jeg veier 3 ganger så mye og har brukt den både i 27.5 og 2.4" dekk.