Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Farlige situasjoner på veien. Hva gjør man?

Re: Farlige situasjoner på veien. Hva gjør man? [Re: Supermann] #2709574 01/06/2022 15:35
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079
G
Gråstein Online
Besatt
Online
Besatt
G
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079
Sitat: Supermann

Eksempel: I Tyskland er siden 2020 minsteavstanden definert i forskrift til 1,5m i by og 2m på landevei. Straffereaksjonene er relativt milde(som for alle andre trafikkforseelser), men det har definitivt en effekt på hvordan bilistene agerer ovenfor syklistene da de færreste har lyst til å begå lovbrudd.


I Tyskland har de også en nylig dom der syklist fikk delansvar for å ha blitt påkjørt fordi det var en sykkelvei parallelt med veien..

Re: Farlige situasjoner på veien. Hva gjør man? [Re: EmilZipp] #2709581 01/06/2022 17:48
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: EmilZipp
Vi som ikke er så kjent på vestkanten burde stoppet i Asker og lest reglene, beklager!

Altså, Emil, du har gjort mye sprøtt, men dette tar kaken.

Nå har du endelig og ugjenkallelig gått for langt.

Herfra er det ingen vei tilbake.

Tror du dette begrenser seg til ukvemsord og en finger i været? For deg som selv er i finans?

Når du en dag uten forvarsel kalles inn på teppet og blir omplassert til den mørkeste kroken i inkassoavdelingen.

Når hele porteføljen og alle dine oppsparte midler plutselig viser seg å være investert i Fresco Motors.

Når Nesodden sperres ute av Vipps, BankAxept, Visa, Mastercard, American Express, Diners Club, UnionPay og selvsagt Swift, og bommen til fergen til Aker brygge eller Lysaker alltid går ned rett før du og dine sammensvorne rekker å trille ombord.

Da kan du tenke over hva dere har gjort.

Sitat: Gunnstein Lye
Kan jo montere et kraftig framlys bakpå sykkelen og bruke speilet til å sjekke etter evt. ulv, bjørn eller troll som kommer etter ICON_LAUGH

Tror det er mer sannsynlig at i ly av nattens mulm og mørke dukker det opp den beryktede, fordømte og fordrevne Nesodden-banden.

Også kjent som De som syklet to i bredden på Tour de Finance.

Re: Farlige situasjoner på veien. Hva gjør man? [Re: rusleape] #2709591 01/06/2022 19:00
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Haha, Sepeda 8 av 9 var fra Drøbak. Ingen fare å bli utestengt på Nesodden, vi har allerede selvberging, barter trading og bytter angoraull og batikk mot fugleegg, tang og bjørkerøtter.


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Farlige situasjoner på veien. Hva gjør man? [Re: Gråstein] #2709600 01/06/2022 20:06
Registrert: Nov 2013
Innlegg: 220
Gunnstein Lye Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Nov 2013
Innlegg: 220
Sitat: Gråstein
Sitat: Supermann

Eksempel: I Tyskland er siden 2020 minsteavstanden definert i forskrift til 1,5m i by og 2m på landevei. Straffereaksjonene er relativt milde(som for alle andre trafikkforseelser), men det har definitivt en effekt på hvordan bilistene agerer ovenfor syklistene da de færreste har lyst til å begå lovbrudd.


I Tyskland har de også en nylig dom der syklist fikk delansvar for å ha blitt påkjørt fordi det var en sykkelvei parallelt med veien..


Det er jo føkka, men kanskje innafor regelverket der. Såvidt jeg husker har de en regel om at man skal bruke sykkelvei der det finnes. Unntak for konkurranse/racertrening eller noe sånt, husker ikke hvordan grenseoppgangen er.

Muligens samme unntaksgruppe som for kravet om at alle sykler skal ha dynamobelysning. (Smart, spør du meg. Alle normal-syklene i butikken har det, det blir mange færre mørklagte spøkelseskladden-syklister på veiene, og det har stimulert til en fantastisk utvikling av navdynamo-tech og høyeffektive lykter med reflektorgeometri som ikke blender.)

Re: Farlige situasjoner på veien. Hva gjør man? [Re: Sepeda] #2709692 02/06/2022 20:44
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
K
krrm Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
K
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
Sitat: Sepeda


Også kjent som De som syklet to i bredden på Tour de Finance.

Tihi, vanligvis er det bare turister på bysykkel som sykler to i bredden på TdF, og da gjerne på ettermiddagen. Var forøvrig blant de som syklet saktere enn 37,2 eller noe sånt, og dermed nådeløst ble passert og det på en sykkel som slettes ikke kan omtales her pga feil styre. Men seriøst, noe av det skumleste med "høy" fart i rushet på TdF er de som henger seg på og er livredde for å miste "pulja" si og dermed foretar forbikjøringer de gjerne kunne drøyd noen sekunder. Nevner det bare for å holde tråden i nærheten av topic altså.

Re: Farlige situasjoner på veien. Hva gjør man? [Re: rusleape] #2709753 03/06/2022 11:54
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Ser at jeg har fått PM fra Emilzipp. Det er alltid veldig hyggelig.

Men jeg har også fått beskjed fra en syklende kollega i banken at dersom jeg åpner den, mister jeg og alle familiemedlemmer tilgangen til alle debet- og kredittkort, personlige og for arbeidsgiver, nå og for fremtiden. Og visstnok også kredittvurdering, truer han med. Kanskje også brukerrettigheter på forumet, jeg vet ikke.

Jeg tipper at forviste Emil lurer på hvorfor det er så langt utenfor akseptabel oppførsel og medfører slike drakoniske straffereaksjoner for bankfolk og sivile å ligge to i bredden på Tour de Finance, særlig når man er i gruppe, og særlig når trafikken i praksis bare går i én retning på tidlig morgen.

Det er et logisk og fornuftig spørsmål, men til det er det bare å svare at selv Team Rynkeby kjenner den grunnleggende regelen for finansielle og sykkelmessige operasjoner på Tour de Finance, og da de for en stund siden rullet gjennom dette strekket, lå de selvsagt én etter én i lang, lang rekke over et par kilometer, slik at TdF-togene kunne komme seg forbi og opprettholde den altoverskyggende snittfarten på Strava.

Og om man, som krmm, synes at det tas unødvendige sjanser ved passering på Tour de Finance, skal man heller i morgenrushet trille ned sykkelveien i bakkene fra Røa til Majorstuen der akseptert snittfart ligger på minimum 70 km/t i slalom mellom bysyklister, elsyklister, terrengsyklister, barnevogner og amerikanske diplomatbiler.

Mens vi venter på at de internasjonale finansielle sanksjonene mot Nesodden-banden skal begynne å svi, kan vi glede oss over disse instruksjonene for hvordan man skal sykle på vår alles kjære Tour de Finance.


God helg!

Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå