Ser at jeg har fått PM fra Emilzipp. Det er alltid veldig hyggelig.
Men jeg har også fått beskjed fra en syklende kollega i banken at dersom jeg åpner den, mister jeg og alle familiemedlemmer tilgangen til alle debet- og kredittkort, personlige og for arbeidsgiver, nå og for fremtiden. Og visstnok også kredittvurdering, truer han med. Kanskje også brukerrettigheter på forumet, jeg vet ikke.
Jeg tipper at forviste Emil lurer på hvorfor det er så langt utenfor akseptabel oppførsel og medfører slike drakoniske straffereaksjoner for bankfolk og sivile å ligge
to i bredden på Tour de Finance, særlig når man er i gruppe, og særlig når trafikken i praksis bare går i én retning på tidlig morgen.
Det er et logisk og fornuftig spørsmål, men til det er det bare å svare at selv Team Rynkeby kjenner den grunnleggende regelen for finansielle og sykkelmessige operasjoner på Tour de Finance, og da de for en stund siden rullet gjennom dette strekket, lå de selvsagt én etter én i lang, lang rekke over et par kilometer, slik at TdF-togene kunne komme seg forbi og opprettholde den altoverskyggende snittfarten på Strava.
Og om man, som krmm, synes at det tas unødvendige sjanser ved passering på Tour de Finance, skal man heller i morgenrushet trille ned sykkelveien i bakkene fra Røa til Majorstuen der akseptert snittfart ligger på minimum 70 km/t i slalom mellom bysyklister, elsyklister, terrengsyklister, barnevogner og amerikanske diplomatbiler.
Mens vi venter på at de internasjonale finansielle sanksjonene mot Nesodden-banden skal begynne å svi, kan vi glede oss over disse instruksjonene for hvordan man skal sykle på vår alles kjære Tour de Finance.
God helg!