Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Innkjøp av racer

Innkjøp av racer #2709139 29/05/2022 15:51
B
Brustad Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
B
Hei, ser etter landeveissykkel og sliter med lite utvalg. Er 198 høy så trenger nok str 60/61. Budsjett er 15-20k. Sett lenge på Finn.no men ikke funnet noe. Ser i hovedsak etter en brukt mtp verdi for pengene, men også åpen for å kjøpe ny. Noen innspill på dette eventuelt?

Spørsmålet mitt er om noen vet om markeder (liknende Finn, Facebook grupper etc) hvor jeg bør ta en titt? Eller Butikker som har overliggere til nedsatt pris, eller har landeveissykkler som dere mener gir mye for pengene?

På forhånd takk for svar :-)

Re: Innkjøp av racer [Re: Brustad] #2709149 29/05/2022 19:25
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Hei. Du tenker rett. Bare å leite på finn, men kanskje du bør snevre det inn til et par aktuelle modeller framfor å "se etter alt". Sjekk salg-siden her inne på forumet, men ellers er det bare å abonnere på søk på finn. Markedet er skrapa og prisene er høye.

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Innkjøp av racer [Re: Brustad] #2709172 30/05/2022 06:37
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Denne her, eller modellen hakket under vil kunne passe bra:
https://www.landevei.no/sykler/landeveissykler#test-av-canyon-endurace-cf-8-2022

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Innkjøp av racer [Re: Jomar Henriksen] #2709180 30/05/2022 07:06
B
Brustad Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
B
Takk for svar. Må nok bare smøre meg med tålmodighet :-)

Re: Innkjøp av racer [Re: sykkeloyvind] #2709181 30/05/2022 07:07
B
Brustad Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
B
Har ikke abbonoment, hvilken modell tenker du på?

Re: Innkjøp av racer [Re: Brustad] #2709186 30/05/2022 07:41
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Caad 13

Re: Innkjøp av racer [Re: Brustad] #2709313 31/05/2022 06:23
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Brustad

Navnet på lenken som Øyvind ga røper svaret ICON_SMILE Denne lenken fungerer bedre når man ikke har abonnement. Som du ser fra samme lenke, kan du få tilgang til hjemmesiden og alle utgaver av Landevei gjennom tidene, med et utall nyttige artikler og relevante tester, fra kun kr. 99. Du kan neppe gjøre en bedre investering når du er på sykkeljakt.

Er 198 høy så trenger nok str 60/61. Budsjett er 15-20k. Sett lenge på Finn.no men ikke funnet noe. (...) Spørsmålet mitt er om noen vet om markeder (liknende Finn, Facebook grupper etc) hvor jeg bør ta en titt? Eller Butikker som har overliggere til nedsatt pris, eller har landeveissykkler som dere mener gir mye for pengene?

Facebook Market finnes, men jeg kan ikke anbefale det, siden min egen sykkel ble lagt ut der av profesjonell heler samme dag som den ble stjålet.

Du skriver ikke hvor du bor, men det er alltid verdt å ta en ringerunde til forhandlere i regionen. Du kan absolutt være heldig og komme over sykler som er tilgjengelig i butikk uten at du finner dem på nettet.

Det er mange på forumet som er ivrig etter å hjelpe ved slike forespørsler, og i en ledig stund kikket jeg både hos forhandlere og på Finn, uten å finne noen umiddelbart gode alternativer i din størrelse og budsjett. Alle utfordringer i verdikjedene knyttet til både pandemi og krig, har ført til begrenset utvalg og høye priser på tilgjengelige landeveismodeller. Det synes å være noe enklere hva gjelder blandevei/gravelsykler.

Nevnte CAAD13 er et utmerket forslag, og modellen med nyeste, gode Tiagra tangerer ditt budsjett. Men jeg har ikke sett den tilgjengelig i Norge i din størrelse. Forhandler kan gjerne bestille, om du er interessert. 105 og oppover er mer kostbart.

Her er forresten en generell kjøpsguide og en grei guide for bruktkjøp.

Kjøpsguiden har rukket å bli fem år, men er fortsatt relevant, om enn delvis foreldet på noen få punkter. Viktigste endring de siste fem årene er at skiver er blitt standard på landeveissykler av alle slag, dekklaring og dekk er blitt bredere, og slangeløst oppsett mer vanlig blant både amatører og proffer. Dermed blir syklene betydelig mer allsidige til bruk på variert underlag og i variert vær. Og så er det kommet til stadig mer kostbare gruppesett med flere tannhjul på kassetten og elektronisk giring, men det er heldigvis av underordnet betydning og ikke noe du behøver å bruke tid på.

Re: Innkjøp av racer [Re: Brustad] #2709360 31/05/2022 10:22
E
espenpåhjul Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E

https://www.landevei.no/sykkelkultur/bestill-abonnement-paa-landevei - Koster ca en god sykkelpumpe i året! Anbefales.

Re: Innkjøp av racer [Re: sykkeloyvind] #2709419 31/05/2022 16:23
C
chimpern Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Sitat: sykkeloyvind
Denne her, eller modellen hakket under vil kunne passe bra:
https://www.landevei.no/sykler/landeveissykler#test-av-canyon-endurace-cf-8-2022

Anbefales. Har den i light blue ICON_SMILE
Meget god sykkel, og vil si at den har en karbonramme som absorberer vibrasjoner godt og føles rask. Korte kjedestag gir kvikk følelse, dekklaring på 35c er tilstrekkelig også. Kan brukes med pigg om vinteren om man vil. Så jeg er ikke helt enig i de småtingene det pirkes på, men ser at dere er enige i at den er et knallbra kjøp til den prisen.

Ellers har endurance aluminium-rammer også, denne med tiagra er jo latterlig billig, ellers er det en blå 105-variant også

https://www.canyon.com/no-no/road-b...2.html?dwvar_2732_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå