Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Hvor ble det av nysingel tråden?

Hvor ble det av nysingel tråden? #2708878 26/05/2022 19:23
E
eGo Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
E
Ble den sletta? Passa den ikke inn?

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708908 27/05/2022 07:38
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Tilbake til eksen?

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708922 27/05/2022 08:45
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er stygt å gjøre narr av en person i sårbar situasjon. Det var nok sikkert også litt uklokt av vedkommende å være så personlig og dele så mye av seg selv i full offentlighet på et sykkelforum på internett med masse ukjente folk fra samfunnets alle kanter. Redaksjonen gjorde rett i å fjerne tråden.

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708929 27/05/2022 09:11
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Jeg støtter fjerning av innlegget og tråden. Det er en balansegang mellom hva vi deler og hvordan vi takler reaksjonene. Noen ganger må redaksjonen være redaktør.

Div. sportsremedier ...
Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708949 27/05/2022 11:48
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Det jeg reagerer på, er at tråden i tilfelle bare forduftet, nesten som i natt og tåke... (Det siste der er IKKE en historisk referanse, men bare en beskrivelse.)

Det faktum at folk faktisk må efterlyse en slik slettet tråd, viser med all mulig tydelighet at systemet er feil konstruert hva dette angår: Denne tråden burde ha vært håndtert slik at de innloggede brukerne som hadde hatt innlegg i den, fremdeles kunne se "hodet" på tråden, og hvis de klikket på dette, kunne de ha fått den kommentaren redaksjonen efterlot seg. Men bare å la en tråd "fordampe" uten spor, minner litt for meget om MicroSoft og lignende velgjørere...

Vanlig sedvane på nettet tilsier at moderatorer sletter minst mulig, og at alle slike slettinger efterlater et tegn på at noe ble slettet.

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708952 27/05/2022 11:55
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
I prinsippet enig, men klarer ikke å hisse meg opp over dette.

Det var rett å stoppe den, burde kanskje vært gjort før, men slikt utvikler seg skrittvis, så ikke enkelt å avgjøre når det er nok.

Forumet burde hatt verktøy for å håndtere slike slettinger på en bedre måte, men det er jo bare en ønskedrøm. Så da må brukerkompetansen og -pragmatismen økes i stedet for.

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708954 27/05/2022 12:00
K
Kamao Offline
Ringrev
Ringrev
K
Kan det være så enkelt at han selv ba om å få det slettet fordi han, etter hva jeg leste sist, ikke var singel lenger?

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: runermm] #2708955 27/05/2022 12:00
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: runermm
I prinsippet enig, men klarer ikke å hisse meg opp over dette.

Det var rett å stoppe den, burde kanskje vært gjort før, men slikt utvikler seg skrittvis, så ikke enkelt å avgjøre når det er nok.

Forumet burde hatt verktøy for å håndtere slike slettinger på en bedre måte, men det er jo bare en ønskedrøm. Så da må brukerkompetansen og -pragmatismen økes i stedet for.

Bare for ordens skyld: Hvis det er mitt innlegg du henger deg på:

Jeg tar ikke stilling til slettingen som avgjørelse (blant annet fordi jeg ikke har lest noen begrunnelse); poenget mitt er at man fjerner informasjonen RUNDT tråden, på en slik måte at folk som undres, blir nødt til å kaste bort andre folks tid for å få den informasjonen som altså burde ha ligget klar i systemet. DET er problemet mitt, nå. Slettingen som avgjørelse får jeg se på hvis vi på et tidspunkt får systemet korrigert og oppdatert; jeg tviler på at begge deler vil skje, men jeg håper på at funksjonaliteten vil bli innført fra et tidspunkt.

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: Kamao] #2708957 27/05/2022 12:10
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Kamao
Kan det være så enkelt at han selv ba om å få det slettet fordi han, etter hva jeg leste sist, ikke var singel lenger?

Mulig. Problemet, fra min synsvinkel her, er at en forduftet tråd kan være slettet av moderator - eller av en systemfeil - eller av en snik som har brutt seg inn. Uten noen informasjon vet vi ikke dette, og dermed får vi sånne efterlysninger som denne tråden her, som burde ha vært totalt unødvendig i tilfelle det altså ER moderator som har slettet tråden.

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708960 27/05/2022 12:24
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Tråden ble slettet etter anmodning fra trådstarter.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: sykkeloyvind] #2708965 27/05/2022 12:31
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: sykkeloyvind

Javel, takk for informasjonen. Som vi altså ikke kunne lese selv.

Vil man vurdere det jeg har påpekt angående systemets håndtering av slike slettinger ? (Min vinkling går altså mere på at tråden ikke bare fordufter, ikke at begrunnelse manglet, selv om det også er kjekt å ha...)

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: Peddal-pedanten] #2708969 27/05/2022 13:10
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Peddal-pedanten
Sitat: sykkeloyvind

Javel, takk for informasjonen. Som vi altså ikke kunne lese selv.

Vil man vurdere det jeg har påpekt angående systemets håndtering av slike slettinger ? (Min vinkling går altså mere på at tråden ikke bare fordufter, ikke at begrunnelse manglet, selv om det også er kjekt å ha...)

Nei.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708971 27/05/2022 13:16
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Altså ikke vurdere det engang - javel. Ikke mitt problem, uansett.

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: Peddal-pedanten] #2708973 27/05/2022 13:26
Juffe Offline
Besatt
Besatt

Slik du skriver, så virker det litt som at du har et problem med det ICON_SMILE

'...once more, and more intensity!'
Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: Juffe] #2708974 27/05/2022 13:34
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Juffe

Ja. Problemet mitt er at dette er så 'dømrade basalt - jeg blir egentlig like overrasket over sånne forglemmelser, som om jeg skulle ha truffet noen som ikke var klar over at vann er vått...

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708975 27/05/2022 13:37
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Problemet er antagligen gammal och ikke väldigt flexibel programvara. Hela tråder blir for eksempel vanskligare att läsa hvis inläggen till en brukere blir slettede.

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: Peddal-pedanten] #2708977 27/05/2022 14:49
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ja. Problemet mitt er at dette er så 'dømrade basalt - jeg blir egentlig like overrasket over sånne forglemmelser, som om jeg skulle ha truffet noen som ikke var klar over at vann er vått...

Hva er det egentlige problemet tenker du? At du ikke får beskjed?

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: Alpers] #2708979 27/05/2022 14:55
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Alpers

Hva er det egentlige problemet tenker du? At du ikke får beskjed?

Problemet er at når noe bare fordufter, ser man ingen forskjell på systemfeil, moderator-jobb, eller innbrudd.

Dette er den systemmessige grunnen til at jeg efterlyser slike flagginger, og at man kan beholde ting som f.eks de formelle informasjonene om en tråd, slik at man ser den i listen, selv om den altså er tømt for innholdet og lukket for videre bruk.

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708980 27/05/2022 15:31
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det må du nok bare leve med, vi kommer ikke til å prioritere det.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: Alpers] #2708982 27/05/2022 15:39
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Alpers
Det må du nok bare leve med, vi kommer ikke til å prioritere det.

Alt er selvfølgelig en nytte/kostnad-vurdering, så jeg bare påpeker problem og løsning her. Hvorvidt man ønsker å fjerne problemet, eller synes det er greit å leve med det som systemdrivere, er ikke mitt problem... Jeg rister litt på hodet (mest over at funksjonaliteten ikke ble lagt inn fra en tidlig dato), men jeg er selvfølgelig samtidig klar over at jeg som menig bruker ikke har informasjonen til å vurdere det systemtekniske og økonomiske her...

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708991 27/05/2022 17:08
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
må si jeg stusset litt over nysingel tråden som ble startet av en som i stor grad bruker forumet til personlige problemer,
bra at redaktøren(e) luker ut tråder når enkeltpersoner må beskyttes mot seg selv.

et stort MEN og det er at mange av de mest populære trådene her inne har jo null og niks med terrengsykling å gjøre, fx den forferdelige tråden om Teslaer eller andre elektriske biler....savner litt større engasjement rundt Birken, dekkvalg, gummiblandinger og styrebredder

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: Flamini] #2708993 27/05/2022 17:11
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Flamini
må si jeg stusset litt over nysingel tråden som ble startet av en som i stor grad bruker forumet til personlige problemer,
bra at redaktøren(e) luker ut tråder når enkeltpersoner må beskyttes mot seg selv.

et stort MEN og det er at mange av de mest populære trådene her inne har jo null og niks med terrengsykling å gjøre, fx den forferdelige tråden om Teslaer eller andre elektriske biler....savner litt større engasjement rundt Birken, dekkvalg, gummiblandinger og styrebredder

Vel, "her inne" er avdelingen for "og annet", altså alt som IKKE passer i de spesifikke sykkel-relaterte avdelingene...

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2708995 27/05/2022 17:39
E
eGo Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
E
Nettopp. Hva er greia med å syte over at tråder i snikksnakk ikke er sykkelrelatert?

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: Flamini] #2709005 27/05/2022 19:39
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
savner litt større engasjement rundt Birken, dekkvalg, gummiblandinger og styrebredder

Ironi? Det der er vel bland de kjedligeste ämnene som finns och man kan väl redan finna hundratals sider om det på forumet.

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2709009 27/05/2022 21:08
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Kan alternativet være å starte en tråd med tittel "De gammel-single"?
Single i mange år, madamm borte vekk, barna voksne, - da er det mer tid til å sykle.
Og er man pensjonær kan man dra på sykkeltur uten noen forpliktelser, hele dagen om man vil.

Tar en i hvert bein for de gammel-single.

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2709012 27/05/2022 21:25
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Alpers, jeg tror jeg nominerer innleggene dine i denne tråden til årets beste innlegg! Så enkelt kan det gjøres!

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: eGo] #2709032 28/05/2022 06:53
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Det har vært en opprydding i flere tråder gjennom den siste tiden. Det er bra. De fleste tråder som er fjernet bidro ikke til noen nytte, og ble bare kødd og drit. Svenske tilstander f.eks. Ikke en bra tråd. Noen brukere har blitt borte etter at det ble startet opp med fjerning av tråder. Kanskje det er like greit at man får luket ut de som ikke har nettvett, og som diskuterer person og ikke sak.

Og, Alpers, noen ganger er enkle svar det enkleste ICON_SMILE

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: fredriks] #2709040 28/05/2022 08:41
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: fredriks
savner litt større engasjement rundt Birken, dekkvalg, gummiblandinger og styrebredder

Ironi? Det der er vel bland de kjedligeste ämnene som finns och man kan väl redan finna hundratals sider om det på forumet.

ja, regner med at de fleste skjønte det

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: Peddal-pedanten] #2709041 28/05/2022 08:43
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F

Vel, "her inne" er avdelingen for "og annet", altså alt som IKKE passer i de spesifikke sykkel-relaterte avdelingene...

mulig jeg ikke var helt klar i min kommentar om at de lengste og mest populære trådene på forumet ikke er relatetert til sykling....

Re: Hvor ble det av nysingel tråden? [Re: Gråstein] #2709049 28/05/2022 09:43
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Gråstein
Alpers, jeg tror jeg nominerer innleggene dine i denne tråden til årets beste innlegg! Så enkelt kan det gjøres!

+1

Jeg skal fra i dag av kun ha innlegg på étt ord eller én setning!

Mulig jeg ikke var helt klar i min kommentar om at de lengste og mest populære trådene på forumet ikke er relatetert til sykling....

Hver gang jeg leser slikt, får jeg lyst til å minne om de sykkelrelaterte trådene på forumet med opptil 4,5 millioner klikk hver.

Selv her på pølsevev er den mest populære tråden gjennom tidene sykkelrelaterte Commuters Unite, med dobbelt så mange klikk som Tesla-tråden.

Samtidig har pølsevev usammenlignbart mest drama med dertil hørende høye postingfrekvens med til tider usedvanlig hyppige innlegg i et begrenset tidsrom. Så jeg er enig med poenget ditt.

Som abonnent er jeg for øvrig glad for at redaksjonen ikke bruker ressurser på å perfeksjonere et system for varsling av slettede tråder, siden det er et problem som er begrenset til utelukkende det selvsamme dramafylte pølsevevet.

Er ikke så mange tråder som må slettes fordi diskusjonene om kjedestagslengde eller dekktrykk går helt av skaftet, selv om det selvsagt hadde vært underholdende ICON_SMILE

Nysingel-tråden er dog et unntak fra regelen, siden trådstarter fornuftig nok selv ba om at den skulle slettes.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support