Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 6 1 2 3 4 5 6

Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2708506 23/05/2022 14:01
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Jeg rir nok som en stor katt med en sekk stein på ryggen ICON_BLUSH

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: Ndreas] #2708512 23/05/2022 14:38
A
adr34s Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: Ndreas
Jeg rir nok som en stor katt med en sekk stein på ryggen ICON_BLUSH

Kjenner meg igjen i det. De eneste bakhjulene som har overlevd meg så langt er Hope Fortus og Veltec ETR. Pleier å gå med omtrent 1-2 bakhjul per sesong i snitt 🤷 Mavic, Syncros, Shimano og DT Swiss har måttet bøte med livet så langt.

Mine sykkelvideoer | Join MTB Norge på Discord
Sertifisert Kokko Lokos Übeltäter
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2708516 23/05/2022 14:56
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Hope Fortus har jeg sett på ja. Nå fikk jeg en god deal på samme bakhjul sykkelen kom med m1900, så vi får se hvor lenge det varer. Lurer på om noen lager felger i stål... ICON_LAUGH

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: knutspeed] #2708546 23/05/2022 18:07
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: knutspeed
Sitat: Gew88
Liten våtoppdatering på Fast Trak T5: Positivt overrasket under Hanekamp-rittet. På våte stier i svinger satt dekket som det skulle og jeg turte å slippe på selv om det var vått og sleipt. Oppover var det kun i de bratteste områdene over stein og røttet det glapp. På stiene satt det hele veien. T7 må virkelig være et bra XC/sti-dekk om T5 er glatt for dere som klarer å pushe dekkene enda hardere enn jeg evner.
Veier 90kg selv og kjørte 24psi bak og 22psi foran.

Jeg opplever spesifikt at det er glatt på våte røtter, stein og sva. Uheldigvis er det mye sånt der jeg sykler mest, derav heller T7 som jeg syntes er helt topp. For tiden på Ground Control Grid T7 foran /FT Grid T7 bak, venter på FT Control T7 da jeg syntes Grid kan kjennes litt stivt og sprettent på stiraketten.

Enig. Grid T7 prøvde jeg når de kom, men de ble for stive for rundbanesykkel. Er gira på å teste FT Control i T7 jeg også. Ser at det stort sett er T7 World cupen gjengen kjører på. (Så sant merking stemmer med den gummien som faktisk er i dekket)

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2708551 23/05/2022 19:25
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Sitat: olechr
Sitat: knutspeed
Sitat: Gew88
Liten våtoppdatering på Fast Trak T5: Positivt overrasket under Hanekamp-rittet. På våte stier i svinger satt dekket som det skulle og jeg turte å slippe på selv om det var vått og sleipt. Oppover var det kun i de bratteste områdene over stein og røttet det glapp. På stiene satt det hele veien. T7 må virkelig være et bra XC/sti-dekk om T5 er glatt for dere som klarer å pushe dekkene enda hardere enn jeg evner.
Veier 90kg selv og kjørte 24psi bak og 22psi foran.

Jeg opplever spesifikt at det er glatt på våte røtter, stein og sva. Uheldigvis er det mye sånt der jeg sykler mest, derav heller T7 som jeg syntes er helt topp. For tiden på Ground Control Grid T7 foran /FT Grid T7 bak, venter på FT Control T7 da jeg syntes Grid kan kjennes litt stivt og sprettent på stiraketten.

Enig. Grid T7 prøvde jeg når de kom, men de ble for stive for rundbanesykkel. Er gira på å teste FT Control i T7 jeg også. Ser at det stort sett er T7 World cupen gjengen kjører på. (Så sant merking stemmer med den gummien som faktisk er i dekket)

Bare for å ha sagt det da. Jeg tviler ikke på at det er en merkbar forskjell på T5 og T7 gummien, men jeg hadde kjøpt FastTrak T5 da jeg leste at de opplevdes glatte, så tenkte at det kan være greit å opplyse om at også T5 fungerer godt på våte forhold(som under Hanekamp) og på stier på Nes (Hedmark). Blir det Ultrabirken på meg må jeg selvsagt ha nye dekk og da er nok komboen FastTrak/GroundControl i T7 jeg ønsker å prøve.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709152 29/05/2022 19:49
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Gjennomført terrengsykkelrittet på GC og FT Grid T7.
Noe regn dagene før gjorde at det var litt småbløtt noen steder og det var noen mindre gjørmeparti og våte røtter.
Imponerende grep bak med Fast Trak både på vått og tørt. Forutsigbart!
Også ganske så fornøyd med Ground control, men føler kansje de var litt vel «spretne». Mulig litt lavere trykk kunne løst saken men jeg mistenker at at det er Grid casingen som er stivere enn hva jeg liker for et fordekk.
Dette er en veldig bra downcountry kombo

Redigert av Stefan77; 29/05/2022 22:03.

- Stefan
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709267 30/05/2022 14:40
L
Lømo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Kjørte Recon Race 2.4 på TSR og opplevde å ha godt grep, både opp og ned , jeg hadde ikke behov for større knaster.
Kjørte Fast trak control T7 2.35 på Hanekamp og synes det fungerte helt topp der.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709295 30/05/2022 20:02
P
Plankepetter Offline
Veteran
Veteran
P
I går fikk jeg levert nye Conti Kryptotal F og R i DH versjon med super soft foran. Imponert over vekten til at det er DH. Veide inn på ca 1350 for fordekk og 1270 for bakdekk. Spent på hvordan de faktisk funker, er de som jeg håper/tror blir nok det drammenduro dekkene.

Har du fått prøvd disse?
Hvordan er de på bredden? Conti har jo tidligere vært digre i forhold til oppgitt bredde.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: Lømo] #2709315 31/05/2022 06:36
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Lømo
Kjørte Recon Race 2.4 på TSR og opplevde å ha godt grep, både opp og ned , jeg hadde ikke behov for større knaster.
Kjørte Fast trak control T7 2.35 på Hanekamp og synes det fungerte helt topp der.

Jeg vet ikke om ting hadde fungert noe bedre i TSR for meg med Rekon Race enn med FT T7. På førsterunden på lørdag var det litt glatt her og der. Jeg ble overrasket et par ganger - vet ikke om jeg hadde blitt det med Rekon. Synes ellers at FT fungerte OK - de er litt (for) stive i GRID og kunne godt vært litt breiere/større. De griper godt og ruller sånn passe - på gruspartiene brukte jeg nesten så lang tid som mulig heller enn motsatt, bare for ikke å gå i veggen for tidlig. Da det ble såpass tørt som det ble tror jeg at at Rekon kanskje hadde vært hakket bedre enn FT T7 - lettere og mer lettrullende, samt hakket mer forutsigbare, kanskje.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: Ugla] #2709679 02/06/2022 14:38
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Ugla
Sitat: vids

Litt skuffet over Maxxis Assegai i exo+ maxxterra. I utgangspunktet et bra dekk, men det er for sprettent selv med inserts. Evnt må man ganske lavt ned i trykk, men da skal inserten være svært solid. Testet på Orbea Rise som både fordekk og bakdekk (samtidig). Tror kanskje jeg skulle testet et exo+ maxxgrip foran og et DD maxterra bak, da det kanskje hadde hjulpet på sprettenheten. Det gode med exo-assegai er dog at det triller jo ganske fint, tror ryktet om sakte-trilling må komme fra lanseringsdagene da den kun fantes i DH-utgave.

På hvilken måte synes du det er sprettent ift. andre dekk? Jeg hadde min førstetur på min Rise med det i går kveld og synes det fungerte veldig fint til mitt formål. Ikke har jeg inserts heller og hadde rundt 20-22 psi i fordekket.

Ift. mine referanser for fordekk som er DHF, MM, e-thirteen og HD i de siste årene så var min opplevelse at det rullet fint, hadde godt kantgrep og var veldig forutsigbart - hadde ingen leie opplevelser.

Utrolig nok kom jeg over et review i dag som kanskje sier noe av det samme som jeg gjorde (spretter av stien), men har en annen teori enn meg om hvorfor:

The firmer Maxx Terra compound combined with the taller lugs tended to get unpredictable on really rooty or rocky sections of trail regardless of whether it was dry or wet. This caused a few near misses but on another occasion, it bit me. Without warning, I lost control of the front wheel while barreling across a series of rock steps that narrowed between trees. It sent me into one of the trees, which proceeded to shoulder check me back to the rocks that continued down the trail. Trees can be jerks. When I've had that random experience before I got lucky and saved it, or had more room to get away with it.

I’ve never experienced the same unpredictability in these same sections of trail on the DHF or DHR II Maxx Terra tires. Heading back in on the Assegai DD with Maxx Grip also presented no issues. Initially, I thought perhaps the EXO+ carcass was bouncing around, making it unstable, but after spending time on DHF and DHR II tires with the same Maxx Terra compound and EXO+ casing, I don’t believe this is the case. It seems the taller lugs with the firmer compounds squirm on hard surfaces like rock and root beds.

https://nsmb.com/articles/maxxis-assegai-dd-exo-tire-review/

På den annen side var jeg nettopp ute og syklet på vått føre, da går det litt saktere og jeg kunne trygt senke dekktrykket til 18psi foran og 21psi bak. Da merket jeg ingenting av at dekket spratt ut av grepet, tvert i mot dempet det fint. Så lavere trykk løser det ene problemet, men funker ikke med full fart inn i tørt steinete terreng (for meg), da blir dekkene litt ustabile og spisse steiner slår av og til igjennom i tillegg. På vått er jeg ikke modig nok til å oppleve problemer med slikt ICON_SMILE

Uansett har fått tak i noen maxxgrip ecx+ versjoner nå som jeg skal teste på forhjulet.

PS. Når jeg vurderer dette dekket er det på nedoversti i (min) maks hastighet (da jeg virkelig trenger at dekk fungerer bra), ikke type terrengsykkelrittet eller stituren opp. Men så må de jo dras opp bakken igjen på normalt antall kalorier, så prøver å ikke måtte ha DH-dekk heller...

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: vids] #2709701 02/06/2022 23:20
A
adr34s Offline
Entusiast
Entusiast
A
Assegai MaxxTerra på vått føre er uforutsigbare greier ja ICON_SMILE Jeg har parkert MaxxTerra-dekkene mine på ubestemt tid etter at jeg fikk kloa i Specialized Butcher med T9-gummi. De er vesentlig bedre når det kommer til grep på våte røtter og steiner, og Grid Trail-casingen står absolutt ikke tilbake for EXO+. Skal prøve MaxxGrip når de blir lagerført igjen.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709702 03/06/2022 05:36
thomassen Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har kjørt på Maxxis Assegai 29" WT TR EXO+ Dekk 3C med maxxgrip gummi i ca et år nå. De kommer som standard på ibis ripmo modellene. Jeg har til nå ikke prøvd et bedre dekk til sti. Det fungerer utmerket på sørlandske stier på svaberg, røtter og steiner så vel som tørt og bløtt. Jeg er godt bevandret i maxxis dekkene og har prøvd det meste.
Det ruller også overraskende godt også
Nå kjører jeg på sommerdekk, Maxxis Rekon 29 TR EXO+ Dekk 3C med maxxterra gummi, og disse er supre på tørre forhold. På vått føre glipper de litt på flatt svaberg og på bløte røtter.

-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner.
-Ibis forhandler på sørlandet. Ripmo som demosykler.
http://sykkelsor.no
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: thomassen] #2709718 03/06/2022 07:04
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: thomassen
Jeg har kjørt på Maxxis Assegai 29" WT TR EXO+ Dekk 3C med maxxgrip gummi i ca et år nå. De kommer som standard på ibis ripmo modellene. Jeg har til nå ikke prøvd et bedre dekk til sti. Det fungerer utmerket på sørlandske stier på svaberg, røtter og steiner så vel som tørt og bløtt. Jeg er godt bevandret i maxxis dekkene og har prøvd det meste.
Det ruller også overraskende godt også
Nå kjører jeg på sommerdekk, Maxxis Rekon 29 TR EXO+ Dekk 3C med maxxterra gummi, og disse er supre på tørre forhold. På vått føre glipper de litt på flatt svaberg og på bløte røtter.

Kom Ripmoen din med Assegai MaxxGrip? Jeg tror den kom med MaxxTerra? (det har vært lite dekk å få tak i det siste halvannet året så vi har sett at noen sykler kommer med litt ymse dekk)
Faktisk har vi spurt Ibis pent om de kan finne et annet bakdekk enn Assegai MaxxTerra som bakdekk til Ripmoene, da flere av våre kunder klager på at de ruller dårlig, men så langt virker det som om vi er de eneste som har noe å utsette på dem.
Vi er vel nok en gang annerledeslandet. ICON_LAUGH

Assegai er et nydelig dekk foran, men med mindre det går nedover er MaxxGrip som bakdekk krise i min bok, det ruller som smelta tyggis og gjør en ellers kvikk og leken sykkel treig og daff.
MaxxTerra er litt bedre men også det ruller dårlig sammenlignet med f.eks Aggressor, Dissector, DHR2 og Minion DHF i samme gummiblanding.
Da tenker jeg på dekkene som stidekk, der det går like mye opp- og bortover som nedover.
Har sykla en god del Med Assegai MaxxGrip foran og MaxxTerra bak, og det gjorde veldig mye med sykkelen å bytte til Aggressor MaxxTerra bak.

Jeg er ikke uenig med deg, misforstå meg rett, Assegai er veldig gode dekk med masse grep og forutsigbarhet. Men det finnes gøyere bakdekk når man ender opp på samme m.o.h. som når man trpkka ut.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709740 03/06/2022 10:29
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Er du sikker på det med rullemotstand? Det kan være vanskelig å kjenne uten å måle tror jeg. I denne testen så ruller Assegai max terra bedre enn Agressor:

Maxxis tire rolling speeds ranking
29" Dual 2.5 Assegai Maxxterra EXO+ - 34.34 seconds
29" 2.3 Minion DHR II / 2.3 Aggressor Maxxterra EXO - 34:50
27.5" 2.3 Minion DHR II / 2.3 Aggressor Maxxterra EXO - 35.54
29" Dual 2.5 Assegai Maxxgrip DH - 37.86

With aero tuck
29" Dual 2.5 Assegai Maxxterra EXO+ with aero tuck - 33.68 seconds
27.5" 2.3 Minion DHR II / 2.3 Aggressor Maxxterra EXO with aero tuck - 34.37

Testen er rulling på den løsgrusen på siden av en grusvei. Kortest tid er raskest.

Link:
VitalMTB test rullemotstand
Men som man også ser av tallene er Assegai Maxxgrip i DH casing veldig tregtrullende. Jeg tenker at det har påvirket tankesettet og at man derfor også automatisk føler litt ekstra treghet?

Det er dog flere muligheter her, de andre dekkene er bare 2.3 bredde, og som vi vet ruller høyere volum bedre. Men uansett ingen grunn til å tenke at assegai skal være noe tregere enn agressor, kanskje i beste fall likt?

PS1: Aero-tuck gir ca et sekund raskere tid ned bakken, hadde trodd det skulle vært mer men det er kanskje bare på slutten at farten er høy nok til at det har betydning.

PS2: Et sekund forskjell mellom 27,5 og 29 er interessant i seg selv.

Redigert av vids; 03/06/2022 10:46.

..Megatower v2..
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709741 03/06/2022 10:34
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Også målt på maskinelt utstyr så er assegai exo maxterra veldig rimelig på rullemotstand:

[Linket bilde]

Mange av konkurrentene lå på rundt 50 watt faktisk. Testen er et par år gammel, så de ved siden av er de første utgavene av mich wild enduro btw.

Redigert av vids; 03/06/2022 10:36.

..Megatower v2..
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709742 03/06/2022 10:48
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja, jeg er sikker. ICON_SMILE

Merka god forskjell på både bein og snittfart når jeg bytta fra Assegai MaxxTerra til Aggressor MaxxTerra til stiturer på 15km eller mer.
Samme gummi, samme bredde. samme felg og sykkel.
Jeg tror ikke den psykiske effekten av tro skal være stor nok til at jeg plutselig synes alt er lettere, og ser du på knastene på Assegai og Aggressor så er det for meg ulogisk at Assegai skal rulle like godt eller bedre.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709744 03/06/2022 10:59
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg tror på deg. Samtidig er det jo rart at det ikke kan måles?
Og det har jeg tenkt en del over, er det noe ved stibruk som ikke er målbart? Her har vi jo to tester, hvor den ene er real world rulling ned en bakke, og den andre er i laboratorie. Likevel så matcher den ikke følelsen til folk?

Jeg har også lagt merke til at mønster kun utgjør noen få watt forskjell i tester, type 3-4, mens gummiblanding og spesielt casing utgjør 20-30 watt forskjell...

Magic Mary i gamle snakeskin (tynn casing, veide ca 800g) trailstar hadde veldig lav rullemotstand (målt omtrent som et XC-dekk), mens samme dekk i super gravity casing var en av de med mest rullemotstand, nesten dobbelt så mye som sin tynnhudede broder?

Redigert av vids; 03/06/2022 11:01.

..Megatower v2..
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: vids] #2709760 03/06/2022 12:29
A
adr34s Offline
Entusiast
Entusiast
A
Jeg har brukt både Aggressor og Assegai i MaxTerra på samme bakhjul og synes det vil være overraskende om det ikke er en målbar forskjell på dem når den er såpass merkbar ICON_SMILE Men jeg er veldig åpen for at det kan være en placebo/nocebo-effekt så klart.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709771 03/06/2022 14:52
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Her burde noen med wattpedaler teste å tråkke opp en sti i jevn fart og sjekke watten. Evnt tråkke jevn fart og sammenligne tiden. Noe for terrengsykkel-redaksjonen?

Og så etterpå etterligne rulle-ned-grusvei-testen og se om resultatene stemmer med wattpedal-resultatene?

Det er jo andre muligheter også, at Assegai ruller godt ved 25 psi men ræva ved 20 psi for eksempel?

..Megatower v2..
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709778 03/06/2022 16:32
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Hvor får dere tak i Aggressor i MaxxTerra?

Ambassadør for Scott.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709794 03/06/2022 20:15
C
Cmdanielssen Offline
Fersking
Fersking
C

Rimelig sikker på at de blander Dual Compound og MaxTerra..

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: Cmdanielssen] #2709798 03/06/2022 21:04
A
adr34s Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: Cmdanielssen

Rimelig sikker på at de blander Dual Compound og MaxTerra..

Stemmer, tok en kikk nå og alle Aggressor-dekkene mine er dual ICON_SMILE

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: ] #2709799 03/06/2022 21:08
A
adr34s Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: Ubro
Ser etter 2,35 dekk (downcountry/lett sti 29" 25mm felger) som er gode på fuktig skogbunn, våte røtter og lite gjørme. Landet på Nobby Nic soft som er umulige å få tak i. Ser det har blitt snakket pent om Forekaster tidligere, og i denne tråden snakkes det pent om Specialized Fast Track / Ground Control T7.
Hva anbefaler dere?

Hvis Nobby Nic var et alternativ så kan du kanskje vurdere Specialized Eliminator T9 29x2.3". Da får du bra feste på våte røtter iallfall, men så spørs det om vekta blir for høy da (890gr).

Edit: Ser at Eliminator T9 2.3" veier bare 20gr mer enn Ground Control 2.35" T7 (870gr). Så det kan jo være en bra kombo med Eliminator T9 på forhjulet og Ground Control T7 på bakhjulet, f.eks.

Redigert av adr34s; 03/06/2022 21:19.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709803 03/06/2022 22:04
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Sorry, jeg glemmer stadig vekk at Aggressor er Dual compound.
Ikke rart det ruller bedre da!? 😃

Roy

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: ] #2709808 04/06/2022 06:51
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Ser etter 2,35 dekk (downcountry/lett sti 29" 25mm felger) som er gode på fuktig skogbunn, våte røtter og lite gjørme. Landet på Nobby Nic soft som er umulige å få tak i. Ser det har blitt snakket pent om Forekaster tidligere, og i denne tråden snakkes det pent om Specialized Fast Track / Ground Control T7.
Hva anbefaler dere?

Ikke prøvd T7 i Control enda, men i Grid versjon synes jeg de ikke er behagelig på lett sti/DC. Har veldig trua på samme dekk i Control. Skal teste det etterhvert, men nå har jeg snart flere dekk en antall timer på sykkel så langt i år. :-S. Forkaster er frem til nå mitt favoritt dekk som litt grovt stidekk, men må være i Dual Compound. Det ruller ganske bra og sitter greit. Litt glatt på røtter og stein er det.

Ambassadør for Scott.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709852 04/06/2022 20:57
R
rokkitan Offline
Entusiast
Entusiast
R
Jeg tror rullemotstand på stidekk ikke nødvendigvis gir hele sannheten. På sti blir det ofte akselerasjon/retardasjon og da vil knastene gi etter og ett dekk med høye/myke knaster vil gi mer tap som man ikke nødvendigvis vil måle ved konstant hastighet/belastning. Det vil dog gi utslag i tid på en tur og i følelse.

Karbonbasert livsform.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709894 05/06/2022 17:24
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Control T7 finnes. Er stort sett det som blir brukt i World cup. Du kan kjøpe det feks her https://www.foss-sport.no/specializ...t7-29-terrengdekk-til-grus-med-t7-29x235

Ambassadør for Scott.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2709901 05/06/2022 18:52
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Ahh. Da er jeg med. Nei Ground Control har jeg ikke sett, egentlig litt rart.

Ambassadør for Scott.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: ] #2709927 06/06/2022 08:54
A
adr34s Offline
Entusiast
Entusiast
A

Ikke prøvd T7 i Control enda, men i Grid versjon synes jeg de ikke er behagelig på lett sti/DC. Har veldig trua på samme dekk i Control. Skal teste det etterhvert, men nå har jeg snart flere dekk en antall timer på sykkel så langt i år. :-S. Forkaster er frem til nå mitt favoritt dekk som litt grovt stidekk, men må være i Dual Compound. Det ruller ganske bra og sitter greit. Litt glatt på røtter og stein er det.

Etter hva jeg kan se er Control kun tilgjengelig i T5, om jeg hadde funnet Control T7 ville nok det blitt valget. Så jeg har vel landet på Ground Control Grid T7. Tar poenget med for stive dekksider, men på den annen side stiller jeg i de tyngre vektklasser slik at jeg tror det blir ok med riktig dekktrykk allikevel. Tror dette er et bedre valg enn Nobby Nick soft til mitt bruk. Har også sett kommentarer om at dekket blir noe firkantet i 2,35 med 30 mm felger, hvilket er lovende for mine 25mm....

Hva med S-Works-varianten med T5/T7 dual compound? Den er dog bare tilgjengelig i 29x2.2: https://www.specialized.com/us/en/s...hText=00122-5001&color=330430-205229

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2713677 15/07/2022 07:47
stosu Offline
Besatt
Besatt
Mine snart 3 år gamle Fast trak trenger utskiftning. Er gira på å prøve Maxxis, da jeg ikke har prøvd Maxxis siden Crossmark ble introdusert.
Alternativer er: Maxxis Rekon Race/Aspen/Ikon/Forekaster. Sykler på fine Hedmarksstier.
Viktig at de er lettrullende, men også føles trygge når de blir våte. Noen anbefalinger?

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Side 3 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support