Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 6

Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest

Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest #2707592 15/05/2022 07:55
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Som de fleste sikkert har lagt merke til er det ikke bare å kjøpe favoritt dekket mer. Tidligere år finner man dekket man liker å holder seg til det. Selv synes jeg det er gøy å teste forskjellige dekk, og nå med dårlig tilgang må man prøve dekk man ikke har brukt tidligere (evnt på en god stund). Tenkte derfor å legge ut litt om de dekkene jeg selv tester. Kult om andre også legger ut hva de evnt har prøvd nå vs hva som ble brukt tidligere.

Meg: 84 kg, 187 cm

Rundbane dekk: Her er favoritten min Aspen 2.4 på normale forhold, Forekaster 2.35 på vått.

Specialized Renegade Control T5 2.35:
Dekk med veldig snevert bruksområde. Dekkene ruller bra og er behagelig å sykle på, men gummien er for hard. Er det litt fuktighet så blir det glatt. Kan fungere som bakdekk hvis det er tørt eller maraton grus dekk. Dekkene jeg har ender opp på sykkelen til moren min som bare sykler grus/asfalt.

Specialized Renegade/Fast Track S works 2.35:

Renegade bak og Fast Trak foran. Dette var en kombo jeg var veldig spent på. Synes det nye Fast Trak mønsteret ser lovende ut, og blandingen T5/T7 på gummi gir mening. Har sett at selv World Cup guttene og jentene knapt bruker S works noe som jeg synes har vært rart. Etter å ha prøvd de på var det ikke så rart mer. S-works dekkene fungerer for meg ikke med "lite" luft. Etter 1 runde rundt løypa på Langsetløkka med 20 Psi i dekkene måtte jeg stoppe å fylle. Selv med innlegg i dekkene "kollapser" dekkene i feks sving. Så det føles som om man punkterer brått. Etter å ha blåst de opp til 22 foran og 23 bak fungerte de bra. De føles veldig raske og lette, men liker man lite luft og er "tung" ville jeg styrt unna.

Pirelli XC RC 2.2:
Dette er smalere enn jeg ville ha valgt, men det var den eneste bredden som var tilgjengelig. Dette var overraskende gode dekk. De er myke å sykle på uten at de "kollapser". De føles også større enn 2.2 i bruk. Hvis 2.4 versjonen føles tilsvarende men med mer volum må det bli bra.

Schwalbe Wicked Will 2.4:
Speed soft foran og Speed grip bak. Helt greie dekk som er verken eller for min del. Ikke er det rundbane/raskt ikke er det supert på sti. Helt ok dekk uten at de frembringer noe følelser den ene eller andre veien.

Dekk som skal testes fremover:

-Pirelli XC RC 2.4: Dette er dekk jeg har trua på etter testen av 2.2. Har fått de i hus så de skal på til uken.
-Specialized Fast Trak Control T7: Fortsetter letingen i Specialized utvalget. Det er så mye rett med mønstret og følelsen i dekkene som er testet, men likevel langt unna. Har trua på at Control vegger og mykere gummi blir en bra kombinasjon.

Enduro/grov sti: Her har favoritten min variert litt igjennom årene. Siste år har det gjerne vært Maxxis Aggressor bak og Highroller foran.

Pirelli Scorpion Enduro S og R:
Virker som Pirelli lager dekk jeg liker. Disse føles kvikke (i den kategorien) og gir bra grep. De er myke og behagelige å sykle på samtidig som sideveggene gir bra støtte. Har ikke fått testet de på skikkelig vått enda, men fortsetter det i samme stil så er det lovende. Dette er fort mine nye dekk på sti og lett enduro. På grovere enduro har jeg en følelse av at de ikke er solide nok. Har ikke punktert, men ser at sideveggene blir fort slitt selv etter få turer.

Dekk som skal testes fremover:
-Schwalbe Magic Mary Super trail Soft/Hans D Super G soft: Når Schwalbe lanserte Super G serien for mange år siden var dette komboen jeg brukte mest. Så tenkte det var på tide å teste det ut igjen med den nye gummien.
-Continental Kryptotal DH Soft bak/Continental Kryptotal DH super Soft foran: Disse er jeg super spent på. Forholdet til Conti er ikke på topp i utgangspunktet. Synes ofte Conti har vært håpløse å sette opp Tubless. I tillegg har de vært harde å kjøre på. Så veldig spent på hvordan disse dekkene er. Planen med disse er enduro ale Drammen, Nesbyen, sykling i Hafjell o.l.

Så kommer vel Maxxis dekkene inn på lager i utgavene man ønsker en gang i fremtiden også :-P

Noen andre som har testet noe som er nytt for dere?

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707598 15/05/2022 08:57
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Mens jeg venter på nytt Assegai framdekk tenkte jeg at jeg skulle gi Magic Mary (riktig nok i gammel Super Gravity, ultra soft) en sjanse, men det er null sjanse å få dem på Ibis S35-felgene mine. Spent på SuperTrail-varianten av denne med litt mykere sidevegger.

Redigert av Mr.Jacobsen; 15/05/2022 09:11.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707603 15/05/2022 10:14
svegar Offline
Besatt
Besatt
Jeg vil ha mer å velge i av lette og raske dekk med stort volum. Har vært superfornøyd med 27.5x3.0 Rocket Ron, men er over på 29 igjen. Har Rekon 2.8 og er veldig fornøyd med de, men skulle gjerne hatt mer å velge i av raske 2.6-dekk. Har Bontrager XR2 i 2.6, liker dem godt, men vanskelig å få tak i. Er det andre alternativer i samme klasse? Skulle gjerne sett Rocket Ron i 29x2.6 eller 2.8.

sv

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: svegar] #2707624 15/05/2022 15:50
S
svene Offline
Entusiast
Entusiast
S
Sitat: svegar
Jeg vil ha mer å velge i av lette og raske dekk med stort volum. Har vært superfornøyd med 27.5x3.0 Rocket Ron, men er over på 29 igjen. Har Rekon 2.8 og er veldig fornøyd med de, men skulle gjerne hatt mer å velge i av raske 2.6-dekk. Har Bontrager XR2 i 2.6, liker dem godt, men vanskelig å få tak i. Er det andre alternativer i samme klasse? Skulle gjerne sett Rocket Ron i 29x2.6 eller 2.8.

sv

Jeg har brukt WTB Ranger 27.5x2.8 som bakdekk. Var en versjon med high-grip gummi. Den trilla mye bedre enn Rekon 2.8 i maxterra og hadde samtidig minst like godt grep. Bakdelen med Ranger er bremsekraften, knastene er så små at det er lite grep når det er løst. RR og XR2 har vel like små knaster. Ser Ranger nå bare kommer i fast-rolling versjon, så da må det jo rulle enda bedre enn det jeg hadde. Finnes også i 3.0 versjon ser jeg. Gikk over til grovere bakdekk for å sikre bremsekraften.

Gresset er like brunt på den andre siden.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: svene] #2707633 15/05/2022 16:41
svegar Offline
Besatt
Besatt
Takk! Men ikke i 29x2.8? Ser de er i 3.0, men det går ikke i ramma.

sv

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707650 15/05/2022 20:12
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: olechr

Renegade bak og Fast Trak foran. Dette var en kombo jeg var veldig spent på. Synes det nye Fast Trak mønsteret ser lovende ut, og blandingen T5/T7 på gummi gir mening. Har sett at selv World Cup guttene og jentene knapt bruker S works noe som jeg synes har vært rart. Etter å ha prøvd de på var det ikke så rart mer. S-works dekkene fungerer for meg ikke med "lite" luft. Etter 1 runde rundt løypa på Langsetløkka med 20 Psi i dekkene måtte jeg stoppe å fylle. Selv med innlegg i dekkene "kollapser" dekkene i feks sving. Så det føles som om man punkterer brått. Etter å ha blåst de opp til 22 foran og 23 bak fungerte de bra. De føles veldig raske og lette, men liker man lite luft og er "tung" ville jeg styrt unna.

Er ikke dette veldig lavt trykk gitt din vekt uansett for FastTrack? Eller har dekkende forandret seg veldig.

På 66 kg liker jeg å ligge på 22-23 PSI med de dekkene, og når du har nesten 20 kg mer så hørtes 20 PSI ut som et veldig lavt utgangspunkt for testing?

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: svegar] #2707653 15/05/2022 20:40
S
svene Offline
Entusiast
Entusiast
S
Sitat: svegar
Takk! Men ikke i 29x2.8? Ser de er i 3.0, men det går ikke i ramma.

sv

Ja, så nå at det bare kommer i 3.0 til 29"

Gresset er like brunt på den andre siden.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707657 15/05/2022 21:37
L
Lømo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Dekk jeg har liggende på hylla til denne sesongen.
Aspen 2.4 som foreløpig er favoritt på tørt , digge dekk.
Recon Race 2.4 meget bra grep på tørt føre , føles litt tyngre enn Aspen , har ikke testet disse på bløtt
Pirelli Scorpion xc/rc 2.4 sitter på sykkelen nå , bra førsteintrykk , litt mindre volum enn Aspen og Recon Race
Fast Trak control T7 2.35 bra grep , ruller bedre enn hva mønsteret tilsier , har et håp om at dette kan være et dekk som funker på bløtt.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: eOpseth] #2707661 16/05/2022 06:13
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: eOpseth

Er ikke dette veldig lavt trykk gitt din vekt uansett for FastTrack? Eller har dekkende forandret seg veldig.

På 66 kg liker jeg å ligge på 22-23 PSI med de dekkene, og når du har nesten 20 kg mer så hørtes 20 PSI ut som et veldig lavt utgangspunkt for testing?

Folk bruker lavere og lavere trykk om dagen. På 66 kg er 22-23 psi relativt høyt. Nino som er tilsvarende vekt som deg ser jeg har ca 16/17 psi som utgangs trykk. Vet om folk på ca 65 som kjører ned mot 13 psi på enkelte fører. Selv på enduro kryper det ned mot det som var rundbane trykk for bare få år siden. Når man kjører lavere trykk stiller det større krav til dekkene. Feks Maxxis Aspen i 2.4 kan jeg kjøre veldig lite uten at dekket «kollapser»

Ambassadør for Scott.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: Lømo] #2707662 16/05/2022 06:15
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words

Sitat: Lømo

Fast Trak control T7 2.35 bra grep , ruller bedre enn hva mønsteret tilsier , har et håp om at dette kan være et dekk som funker på bløtt.

Det er håpet mitt også. Har trua på at det kan være et veldig bra Ultrabirken dekk

Ambassadør for Scott.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707680 16/05/2022 07:39
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Testet vår 2022:

Specialized Ground Control foran / Fast Trak T7 bak. På rittfulldemper, etter anbefaling i en downcountrydekktråd her i forumet. Har fungert veldig bra i Oslomarka. Notert ett glipptak så langt. Som forventet er de dårligere enn klissedekk på gjørme. Ruller bra nok på grus og asfalt. Foreløpig er planen å sykle med disse dekkene til de faller av sykkelen. Tror dette skal funke bra på UB også, hvertfall så lenge det ikke er ekstremt dårlig vær (og da står jeg kanskje over).

Testet sommeren 2021: Testet på fatbikemodifisert rittfulldemper. Rekon Race 2.2. Helt supre dekk på tørt føre i Østmarka og på høyfjell. Kun en liten sigepunktering. Grusomme i gjørmepartiet (det "lange" stipartiet) på Furusjøen rundt. Litt for smale, så tror de blir liggende som reservedekk i kjelleren.

Testet 2020/2021: På mellomgrov stisykkel. Assegai 27.5 foran og Forekaster bak. Syklet også en del med forekaster foran og bak og assegai f / b, men den først nevnte kobmien ble favoritten. Følte jeg hadde nok grep til litt mer hårete sykling og likevel ikke rullet helt for forferdelig.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707682 16/05/2022 07:50
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Pirelli Scorpion Enduro S og R:
Virker som Pirelli lager dekk jeg liker. Disse føles kvikke (i den kategorien) og gir bra grep. De er myke og behagelige å sykle på samtidig som sideveggene gir bra støtte. Har ikke fått testet de på skikkelig vått enda, men fortsetter det i samme stil så er det lovende. Dette er fort mine nye dekk på sti og lett enduro. På grovere enduro har jeg en følelse av at de ikke er solide nok. Har ikke punktert, men ser at sideveggene blir fort slitt selv etter få turer.

Så kommer vel Maxxis dekkene inn på lager i utgavene man ønsker en gang i fremtiden også :-P

Sykla Telemark Enduro med Pirelli Scorpion Enduro S foran og R bak, de fungerte helt ypperlig. Det var mer enn et par steder man fikk testa soliditeten på dem og de sto løpet ut med glans, uten innlegg.
Det var veldig tørt i Skien og det hadde nok vært greit med litt større knaster foran noen steder, men alt i alt var det nok greit med et forhjul som ruller noenlunde bra.

Har ikke fått testa dem på vått ennå men det kommer vel før eller siden, men på tørt må jeg si meg godt fornøyd med disse dekkene.
De er ikke så fryktelig tunge heller, det liker jeg.

Venter på at det skal komme mer Maxxis på lager igjen jeg også, det er et par der som man vet funker på alt og som jeg gjerne vil ha tilbake i stallen.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: Ripen] #2707687 16/05/2022 08:10
panorama Offline
Veteran
Veteran
Jeg kjørte samme dekkombinasjon med Tannus dekkinnlegg og var fornøyd med det på Telemark Enduro. Spent på å prøve de på litt våtere forhold.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707689 16/05/2022 08:34
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N

Folk bruker lavere og lavere trykk om dagen. På 66 kg er 22-23 psi relativt høyt. Nino som er tilsvarende vekt som deg ser jeg har ca 16/17 psi som utgangs trykk. Vet om folk på ca 65 som kjører ned mot 13 psi på enkelte fører. Selv på enduro kryper det ned mot det som var rundbane trykk for bare få år siden. Når man kjører lavere trykk stiller det større krav til dekkene. Feks Maxxis Aspen i 2.4 kan jeg kjøre veldig lite uten at dekket «kollapser»

Dette virker litt uintuitivt for meg, jeg har alltid operert etter balanse mellom: høyt trykk=god rulling, dårlig grep/demping - lavt trykk=dårligere rulling, bedre grep/demping.

Eller er det bare at grep er mye viktigere for dere enn rulling?

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707693 16/05/2022 08:58
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Det er vel etter hvert ganske mange undersøkelser som tilsier at høyere trykk ikke nødvendigvis gir bedre rulling.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707695 16/05/2022 09:07
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Har syklet med Rekon Race 2,4 i det siste på ny terrengsykkel. Har Tubolight SL innlegg i bakdekket og bruker ca 26 psi bak og 24-25 foran. Ser for meg. Rekon Race er veldig forutsigbare i terrenget. De slipper som forventet, men holder overraskende godt i svingene. Oppover-grepet på tørt er bra.
Kunne godt tenkt med Aspen i 2,4, men de er utsolgt rundt omkring. Ser for meg at nye Fast Trak 2,35 T7 kan være et godt alternativ til Terrengsykkelrittet og lignende sykling - gjerne med innlegg bak, selv i Grid.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707709 16/05/2022 10:15
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Det er et skjæringspunkt på trykk, Ndreas. For mye, og du har tusenvis av mikroløft av sykkel på ujevnt underlag mens du triller. For lite trykk, og deformering av gummi bruker mer energi enn du trenger. Så til terrengsykling bør man ha så lavt trykk at man unngår gjennomslagspunktering og vrenger dekk av felgen, samt at det ikke føles som å bli sjøsyk.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707710 16/05/2022 10:20
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Ahh.
Etter et tryn pga vrenging av framdekk, og sikkert 6 punkteringer siste to årene så har jeg nok mest tendert mot for lavt trykk ICON_LAUGH
80kg rytter på 2.4 dekk med cushcore, tror jeg legger meg på 25psi ca når ny-hjulet kommer. Evt bite i eplet og kjøpe DH-casing bak frown

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707727 16/05/2022 12:27
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle

Det er håpet mitt også. Har trua på at det kan være et veldig bra Ultrabirken dekk

Kjørte Fast Trak T7 2.35 Control som fremdekk på Kalascup/Gullhaug onsdag, og da var det såpeglatt ute. 17.5psi på 87kg. Syntes jeg hadde ganske god kontroll. Bak kjørte jeg Renegade T5 2.35 Control med 20psi.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707734 16/05/2022 12:59
esv Offline
Avhengig
Avhengig

Henger dette sammen med bruken av innlegg? Er det slik at "alle" bruker innlegg, også innen rundbane?

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707737 16/05/2022 13:26
Trond Vidar Offline
Jeg bruker ikke innlegg

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: Trond Vidar] #2707740 16/05/2022 13:32
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Trond Vidar

Kjørte Fast Trak T7 2.35 Control som fremdekk på Kalascup/Gullhaug onsdag, og da var det såpeglatt ute. 17.5psi på 87kg. Syntes jeg hadde ganske god kontroll. Bak kjørte jeg Renegade T5 2.35 Control med 20psi.

Jeg kjøpte Fast Trak uten å tenke over gummiblanding. Er T5 med lekre hudfargede sidevegger.
Overraskende godt grep (var redd jeg hadde kjøpt katta i sekken da olechr nevnte den gummien var glatt), men jeg har ikke merket noe til det.
Overlegent RekonRace i motbakke (bakhjulet) mtp feste(utenom ved faste forhold).

Har tidligere kjørt Ikon foran og bak, brukt Thunderburt på grusritt, og kjørt fast trak f/b og renegade bak/fast trak foran. Tilbake på Fast trak i år etter fjoråret på rekon race.

Jeg veit ikke om det kun er en subjektiv følelse, men jeg syns Fast trak gir meg akkurat det jeg vil ha. Følelsen min er at det ruller meget godt og det sitter så bra på sti. Jeg føler jeg holde høyere fart i svinger og jeg har veldig få glipptak. Jeg ser heller ikke noe grunn til å bruke Renegade som bakdekk da det ikke gir meg noe mer mtp rullehastighet.

Samtidig tviler jeg ikke på at dere som er meg overlegent teknisk, og har syklet mer på bløte forhold har merket forskjellene i gummi mer enn meg.

Tror UltraBirken oppsettet mitt blir Fast Trak bak / Ground Control foran uansett vær og føre (Kanskje GC ba ved skikkelig drittvær).,

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: esv] #2707742 16/05/2022 14:18
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: esv

Henger dette sammen med bruken av innlegg? Er det slik at "alle" bruker innlegg, også innen rundbane?

Er en kombo av bredere felger, dekk som er beregnet for det og at folk bruker innlegg. For min egen del kjørte jeg alltid litt mer en hva jeg mente var best. Dette for å unngå å knuse felg. Nå med innlegg trenger man ikke å ta like mye hensyn til de værste partiene når man velger dekktrykk. Jeg kjører relativt høyt da jeg ikke liker svampe følelse.

Folk kjører med mindre og mindre. Gikk rykter om at Lizzie Deignan brukte 2,5 bar på 30 mm dekk i Paris Roubaix i fjor

Ambassadør for Scott.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: Trond Vidar] #2707748 16/05/2022 17:02
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Sitat: Trond Vidar

Og uten innlegg! Er det bare teknikken min som er så ræva at jeg bulker og punkterer i hytt og gevær? Cushcoren min var rimelig herja etter en sesong også...

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707778 17/05/2022 06:28
T
Timo Offline
Fersking
Fersking
T
Meg: Litt over 80 kg.
Disiplin: Sykler sti og grus/landevei, og konkurrerer i enduro.

Enduro:
Jeg bruker Maxxis Assegai (DD casing) og DHR2 (DH casing) for endurosykling. De triller ikke fantastisk bra, men fy så bra de er nedover, spesielt når det blir røffere og går fort. Kjører uten innlegg og har ca. 28. psi bak, litt mindre foran. Jeg liker å kjøre med relativt høyt trykk for å unngå punktering.

Downcountry / lett sti:
På den nye Ibis Ripley AF-en min satt det opprinnelig på Schwalbe Nobby Nic og Hans Dampf, begge 2,6", noe jeg synes ble litt for bredt og upresist i terrenget. Jeg kjøpte derfor inn Michelin Wild AM2 og Force AM2 (2,4 "). Førstnevnte for å få godt grep foran, sistnevnte for å rulle bra. Er veldig fornøyd med disse, spesielt når det det er hardt og tørt. For vått og mer gjørmete føre er de ok. Har også satt på noen Wild Enduro foran og bak nå for å teste disse, men synes at de blir for kapable sammenliknet med resten av sykkelen. Jeg kommer derfor til å bygge tilbake igjen til Wild AM2 og Force AM2.

Grus/landevei:
Jeg sykler på Schwalbe G-One Allround 35 mm. Disse funker bra på asfalt og gir akseptabelt grep på grus.

Fremtidige dekk:
I fremtiden ønsker jeg å teste endurodekk fra Schwalbe og Continental.

Redigert av Timo; 17/05/2022 06:30.
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707780 17/05/2022 06:45
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Meg: Litt over 70 kg.
Disiplin: Sykler sti, grus og landevei, 700mil i året

Conti Mountain King 27,5+ 2,8, ser etter noe med samme vekt og med noe finere mønster nå som det er såpass tørt på østlandet
Stort sett veldig fornøyd med dekkene

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707787 17/05/2022 08:49
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: esv

Er en kombo av bredere felger, dekk som er beregnet for det og at folk bruker innlegg. For min egen del kjørte jeg alltid litt mer en hva jeg mente var best. Dette for å unngå å knuse felg. Nå med innlegg trenger man ikke å ta like mye hensyn til de værste partiene når man velger dekktrykk. Jeg kjører relativt høyt da jeg ikke liker svampe følelse.

Folk kjører med mindre og mindre. Gikk rykter om at Lizzie Deignan brukte 2,5 bar på 30 mm dekk i Paris Roubaix i fjor

Jeg er ganske tung 90 + og farter rundt på 22 bak og sub 20 front på singleply 2.4 Agressor og singleply 2.5 Minion ingen innlegg og jeg punger sjeldent selv på klassisk steinete Hallingflyt. Jeg er ikke blant de aller aller raskeste, men er heller ikke så innmari langt bak. Det jeg ser er at de ekstra 5 til 10% raskere så dundrer de raskeste igjennom og det blir mekanisk pause pga punktering eller herpa felg ca halvparten av gangene. De kjører typisk med DD el og Hucknorris. Jeg får kløe i hele kroppen bare på tanken av vekta som er surret rundt felgene på disse.

På HT plastikkraketten kjører jeg Rekon race 2.4 F/B og har endt opp på sub 25 i front og litt mer bak. Startet med noen PSI lavere men det ble svømmestevne svingene.
Har vurdert innlegg her for bedre støtte, men foreløpig har det blitt med tanken.

Jeg sykler sjeldent ritt. Kan hende at vurderingene mine hadde vært annerledes hvis jeg var mer ivrig på den fronten.

Redigert av sanouka; 17/05/2022 08:51.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707818 17/05/2022 17:30
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
...mens vi er inne på trykk. Jeg sliter med en inkonsistent digital måler, og guffe-trevler i ventilene. Gulvpumpene mine tror jeg ikke på hva angår kalibrering i det hele tatt. Nåla i seg selv er jo +/- 2.

Hva anbefales? Bytte ventilkjerner ofte, og kjøpe en annen digital måler? (anbefaling?) Jeg tviler på at jeg kan angi trykket jeg bruker mer nøyaktig enn +/- 5 pund.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707857 18/05/2022 07:32
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Bytte guffe? Jeg har hatt lite problemer med muc-off og ventiler iaf.

Re: Dekk som er nye for deg. Uhøytidelig dekktest [Re: olechr] #2707885 18/05/2022 10:49
A
adr34s Offline
Entusiast
Entusiast
A
I mangel på lagerbeholdning for dekkene jeg egentlig ønsker meg så skal jeg teste ut Specialized Butcher Grid Trail T9 i 29 x 2.60 på fremhjulet i nær fremtid. Kommer til å bruke Specialized Butcher (og HillBilly) med den eldre blck dmnd-casingen på bakhjulet. Sykler vanligvis på Assegai Exo+ MaxxTerra fremme og bak, men begynner å bli gammel og ønsker meg derfor litt seigere gummi på fremhjulet til vått føre. Har vært veldig fornøyd med tidligere iterasjoner av Butcher, så har litt forventninger til denne nye modellen.

Mine sykkelvideoer | Join MTB Norge på Discord
Sertifisert Kokko Lokos Übeltäter
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå