|
Elibil : 4wd for to ?
|
Re: Elibil : 4wd for to ?
[Re: Paulus]
19/05/2022 17:56
|
espenta
Ringrev
|
Ringrev
Skrives mye bra og riktig om modell Y, men vær klar over at den er særdeles stivt satt opp og ikke er i nærheten av samme komforten som f.eks Ioniq 5 og Polestar har. Noe de fleste biljournalister også påpeker. Utover det er det en helt strålende bil. Det er jo pritti kreisi. Jeg har forstått det sånn at Polestar 2p er på den ubehagelige siden av skalaen når det gjelder komfort. Det er vel smak og behag. Jeg foretrekker mer sportslig oppsett, og syns personlig ikke det går utover komforten.
|
|
|
[Re: HeavyDude]
20/05/2022 04:14
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Å anbefale bil er vel omtrent som å anbefale stisykkel. Litt religiøst... :-)
Har en Skoda Enyaq, bakhjulsdrift. Fordi 80x ikke var leveringsklar. Nå er det vel lang leveringstid, men vet de jobber med alternative underleverandører for å få ned produksjonstid. Ang rekkevidde: WLTP er ren teorig. Min bil har WLTP ca. 520 km. I praksis (langkjøring, mye motorvei, varme i seter, ratt og seter, mye bagasje, 120 km/t på motorveien) -> 300 km på vinter, håper 400 km på sommeren. Men om det kniper (for å komme hjem uten ladestopp) er det MYE å spare ved å senke farten til 90-100 og skru ned varmen.
Smaken er som baken: Ioniq ser ut som en kakeboks, etter min mening.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
[Re: front biker]
20/05/2022 06:35
|
Tulling
Entusiast
|
Entusiast
Smaken er som baken: Ioniq ser ut som en kakeboks, etter min mening.
Jeg er i andre enden. Ioniq5 er noe av det kuleste jeg ser. Design litt utenom normalen hylles her i gården. Kjører Model Y selv og den synes jeg har et forferdelig kjedelig utseende. Men etter å ha prøvd begge velger jeg funksjon foran form. Ioniq5 er alt for liten til familie på 4 med hund. I tillegg er det slik at når man har blitt vant til Tesla så blir det meste annet så ulogisk og tungvint. Når det gjelder kjøreegenskaper synes jeg ikke Ioniq'en slo meg i bakken. Teslas sportslige oppsett tiltaler meg mer, men igjen er det personlige preferanser. For trådstarter kan nok Ioniq5 være en innertier.
Jepp
|
|
|
[Re: front biker]
20/05/2022 06:48
|
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
varme i seter, ratt og seter Du vet det sikkert, men denne typen varme er i praksis gratis. Det som koster av varme er kupevarme 
|
|
|
[Re: espenta]
20/05/2022 07:27
|
helomoto
Avhengig
|
Avhengig
Skrives mye bra og riktig om modell Y, men vær klar over at den er særdeles stivt satt opp og ikke er i nærheten av samme komforten som f.eks Ioniq 5 og Polestar har. Noe de fleste biljournalister også påpeker. Utover det er det en helt strålende bil. Det er jo pritti kreisi. Jeg har forstått det sånn at Polestar 2p er på den ubehagelige siden av skalaen når det gjelder komfort. Det er vel smak og behag. Jeg foretrekker mer sportslig oppsett, og syns personlig ikke det går utover komforten. Er enig i at TMY var noe stiv da jeg hentet den ut, men jeg føler at den har løsnet betraktelig etter noe bruk og fartshumper og ujevnheter merkes mindre. Flere som rapporterer det samme. Det spekuleres i at det kan skyldes at bilene har stått med klosser i fjæringen under skipstransport for å hindre bevegelse. Det at TMY-P som leveres fra Tyskland med kortere transport oppleves som mindre stram som ny kan kanskje støtte en slik antagelse. Elsker forøvrig hvordan bilen kjører. Kjøring med henger er en drøm sammenlignet med diesel-SUV. Merker omtrent ikke forskjell med 1 tonn henger bak.
> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
|
|
|
12/06/2022 21:47
|
HeavyDude
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Blåser litt liv i denne trpden igjen : etter å ha lest, kikket på, prøvesittet noen og prøvekjørt senest en Volvo C40, begynner jeg å helle mot Kia EV6. Den ser ut til å ha bra med utstyr til en relativt ok standard utstyrspakke, designet er ok ... er det noe å trekke på den ?
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
13/06/2022 07:03
|
Skogsmatrosen
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Har en EV6 i bestilling selv så om jeg skal trekke på noe, er det lang leveringstid. De er vel ikke helt alene om det. Fikk estimert ett års leveringstid i mai. Ioniq 5 som også ble vurdert, kunne sannsynligvis leveres desember/januar.
|
|
|
|
|
|